• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Doeken bij elkaar ?

djovi

Detailing trainee
12 nov 2022
33
30
Ik heb voor het afnemen van de black hole glaze en de collinite 845 de peluche verde doeken. Kunnen deze doeken bij elkaar in de wasmachine, en maakt het daarna uit welke doek ik gebruik voor glaze of wax? Of kan ik de doeken beter wel 'merken' en onderscheid houden bij gebruik, maar wel met elkaar wassen
 
  • Leuk
Reactions: ivo's
Persoonlijk doe ik alle doeken bij elkaar; het worden anders wel erg kleine wasjes. Ik heb zelf nooit een nadelig effect ondervonden. Als ze uit de wasmachine zijn gekomen gebruik ik ze ook weer voor alle toepassingen, behalve voor klusjes waar doeken vies van worden waar ik goedkope doeken voor gebruik. Er zijn ook mensen die alles gescheiden wassen.
 
  • Leuk
Reactions: djovi en Cordoba
Behalve dat ik alle doeken samen was, doe ik ze vooraf met de hand al zo goed mogelijk uitspoelen zodat het meeste er al uit is voor de doeken de wasmachine in gaan. Dat voorwassen doe ik in kleine emmertje met ca. 1,.5-2 liter water en bij hele vuile doeken herhaal ik dat met schoon sop net zolang tot ze redelijk schoon zijn en dan gaat alles de machine in.
 
  • Leuk
Reactions: djovi
Ja ik kreeg al bijna ruzie thuis om 4x de wasmachine aan te doen met maar 2 doeken haha. Bedankt voor jullie snelle reactie
 
  • Leuk
Reactions: Riez
Als ik maar een paar doeken heb, dan doe ik een handwas met groene BioTex. Dus in een propere emmer met warm water (40°C) met groene BioTex. Wel zeer goed uitspoelen omdat Biotex nog veel vuil/vet loslaat bij het spoelen.

Ik gebruik BioTex ook soms als voorwas als de doeken echt super smerig zijn....werkt super. Alleen nooit gebruiken met bv wollen pads, omdat BioTex met enzymen werkt.