• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Doffe laklaag

jimmy1kirk

Detailing rookie
27 feb 2020
2
15
Hoi allemaal, ik heb pas een honda civic hybride gekocht uit nood daar mijn hyundai I20 kuren vertoonde die ik nooit heb gehad.

Nu komt het: Eenmaal in het volle licht bij SKY-cars waar ik altijd LED en Navigatie laat inbrengen voor weinig geld zagen de jongens dat ruim de helft van mijn laklaag dof is, en als ik ergens niet van houd is het een doffe laklaag ,bij mij moet alles glanzen, geen deuken en geen roest.

Nu zoek ik hulp daar ik zelf gehandicapt ben bij een goedkope zaak die mijn wagen weer op en top in de laklaag kan zetten voor weinig geld want er zijn bedrijven die vragen dus echt de hoofdprijs van ruim 350 euro en meer.

Wie kan mij vertellen wat ik moet doen of waar ik terecht kan in de regio Rotterdam.
 

Bijlagen

  • 1honda-civic-civic-4dr-hybrid.jpg
    1honda-civic-civic-4dr-hybrid.jpg
    129,1 KB · Weergaven: 145
  • 2honda-civic-civic-4dr-hybrid.jpg
    2honda-civic-civic-4dr-hybrid.jpg
    145,1 KB · Weergaven: 141
Niet om iemand tegen de borst te stuiten, maar als je zegt dat 350 voor een professioneel bedrijf veel is, dan stel je de vraag denk ik op een verkeerd forum...
Een echte detail-beurt is erg tijdrovend en zal zo aan dit soort bedragen of meer zitten. Uiteraard zijn er ook poetsbedrijfjes die voor minder je auto aanpakken, maar vaak zijn dat kortdurende quick-fixes of grote stappen snel thuis met hologrammen als gevolg.

Wat zoek en verwacht je precies?
 
Volledig eens met Xsara Coupe. 350 euro voor een fatsoenlijke en vakkundig (!!) poetsbeurt waarbij je lak herstelt is absoluut geen geld. Wil je de auto helemaal weer terug naar topstaat hebben dan ben je al gauw 2 dagen bezig en de nodige materialen zijn niet goedkoop.
 
  • Verbluft
Reactions: jimmy1kirk
+1 voor bovenstaande berichten.

€350,- voor een volledige behandeling is geen hoofdprijs. Althans, bij een poetsbedrijf wél, maar bij een detailer de vanaf-prijs. ;)

Daarbij zal een poetsbedrijf zonder nadenken over je doffe panelen gaan lopen raggen, maar een detailer zou zich afvragen of er (slecht) spuitwerk is en daar rekening mee gehouden moet worden. (Lakdikte meten, handelingen aanpassen, etc)
 
Hoi! Ik haak hier even op in. €350 is veel geld... Maar niet voor een complete lakcorrectiebehandeling. Een professionele detailer heeft enorm veel kosten; verzekeringen, producten, huur van een pand, speciale verlichting, diverse apparaten, trainingen, certificering... Dit soort kosten worden uiteraard doorberekend aan de klant, zoals dat hoort bij een eigen onderneming.

Iets als een 'poetsbeurt', dat kennen de meeste detailers niet meer. Met een goede lakcorrectie ben je al gauw 10 uur zoet, en dan doe je het nog erg snel. Al gauw merk je als detailer langer als 2 dagen bezig te zijn om 'op en top' resultaat te behalen.

Dan heb je ook nog detailers die hobbymatig bijverdienen, zoals ik. Genoeg kennis en ervaring om een auto op te knappen, maar niet de kosten van een professioneel detailersbedrijf. Geen schadeverzekering, geen eigen pand, geen speciale verlichting... Dat maakt het werk goedkoper, en daardoor dus ook lagere prijzen voor de klant. En zelfs dan ga je toch minimaal richting de €300 voor een lakcorrectie, te betalen met contant geld...

Hopende je met deze wetenschap te hebben geholpen wat betreft 'goedkoop = duurkoop'. ;)