• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Doffe plekken door stuifmeel/pollen weghalen, waarmee?

Lexy

Detailing addict
2 nov 2022
114
68
68
Utrechtse Heuvelrug
Vandaag heb ik de auto maar eens gewassen. Veel pollen/stuifmeel. Op de motorkap was de stuifmeel aangekoekt door de regen.
Er zijn wat doffe plekken achtergebleven die ik met gewone shampoo van megulairs niet weg krijg. Ik was bang dat het ingevreten was. Jammer op een nagenoeg nieuwe auto. Ik had nog een erg oude fles valma polish en heb later een stukje geprobeert. Het lijkt er toch op dat het wel weg te krijgen is. Echter wil ik dit met een goede nieuwe polish doen. Ik heb nog een monsterzakje megulairs ultimate compound. Is dit aan te raden met dit produkt of zijn er betere cleaners? Graag advies!
Gr. Frans
 
Hoi Frans,

Is dit de 'Quick Polish' van Valma? Deze bevat namelijk toevoegingen om de boel te laten glimmen en geeft wat bescherming. Heb je de vlekken echt verwijderd of heb je ze verdoezeld, is dan de vraag. ;)

Er zal altijd wel iets 'beters' zijn, maar als je de Ultimate Compound al in huis hebt, zou ik dit proberen. Met beleid en weinig druk beginnen en checken wat het je oplevert.
 
Ik heb met idd met de quick polish van valma een klein stukje geprobeerd. Niet helemaal weg, zoals jij zegt beetje verdoezeld. Ik was eerst benieuwd of het wel weg te halen was. Overigens in die valma polish al zeker 20 jaar oud. Ergens in de schuur stond die nog.
Als de ultimate compound ook daarvoor geschikt is, ga ik dat eens proberen.