• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Doffe sierlijsten Audi A6 weer laten glimmen

Jansen

Detailing guru
Tester of Bling
13 apr 2015
4.378
193
Utrecht
Beste detailers,

Ik ben op zoek naar een manier waarop ik de plastic chrome sierlijsten van een Audi A6 weer kan laten glimmen. Ik heb dit geprobeerd met Poorboys Prof. Polish (hielp, maar niet genoeg) en met 303 Aerospace Protectant (hielp een beetje, maar resultaat was van zeer korte duur)

Ik vroeg me af of ik wellicht met fijne staalwol de boel weer in een betere conditie zou kunnen krijgen, wellicht gevolgd door Prof. Polish o.i.d.

Misschien kan dit niet, maar zijn er andere oplossingen.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Jan
 
Je kunt het proberen met een tube Hoogglans Polish. Heb ik zeer goede ervaringen mee.
Te bestellen hier bij Carclean
 
ik heb ook een audi, dan wel de a4
maar daar lijkt het er ook op dat de waterdruppels in me chrome strips zijn getrokken.

heb geen idee hoe ik dit weer strak kan krijgen
wil niet zomaar met iets erop gaan boenen en poetsen zodat ik het alleen maar erger werd

dus die hoogglans polish moet dat weer strak maken?
 
Hangt helemaal af van het oppervlak. Ik kan me zo voorstellen dat hard boenen op een kunststof strip verkeerd uit kan pakken. Het idee om met staalwol aan de slag te gaan............... :rolleyes:

Mijn tip is om het eens met een melamine wondersponsje te proberen. Deze zijn te verkrijgen bij CC, maar ook bij de Blokker, Action etc.
 
Citaat uit een review van Mothers Mag & Aluminium Polish:
"Werkelijk alle poetsmiddelen geprobeerd, maar dit is het enige product waarmee ik de geanodiseerde aluminium raamlijsten en dakrails van mijn A6 weer als nieuw heb gekregen. "
 
Misschien een hele domme vraag, maar horen die niet mat te zijn? Op Audi's zie je nog wel vaker matte sierlijsten en spiegelkappen. Als ze wel echt "chroom" horen te zijn heb ik niks gezegd...
 
ik heb de poorboys pro polish
daar ga ik het mee proberen vd week
resultaat met before/after foto zal ik hier plaatsen