• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Doffe vlek

Caeyers

Detailing chief
2 aug 2015
98
75
Iemand enig idee wat dit is? Lijkt wel groter en groter te worden :(.
d43437f5df3c5c07afd4f269a99972ba.webp
4843366d2d9ca5c3e26ba943cfbd15c7.webp
87fc06020e751cc15e4ae41d9b6eec7b.webp

Het lijkt alsof je door je blanke lak heen bent.
Bmw heeft doorgaans best harde lak, deur ooit overgespoten geweest?
heb dat ook ooit gehad zonder dat ik het wist.
ik hoop voor je dat dit iets anders is.

Auto is uiteraard niet nieuw gekocht, weet dus niet wat de vorige eigenaar ermee gedaan heeft ...

Zo'n plekje heeft de auto van mijn vriendin ook, en daar is de blanke lak weg. Verder heb ik er geen ervaring mee, maar het lijkt er verdacht veel op.

De plek staat er al een tijde op, ben er wel eens met de monello pads/pasta's over gegaan op de dap.

Zo te zien is daar de blanke lak weg, cq is iemand daar ooit door de blanke lak heen gegaan.

Ik zou maar vast voor een nieuwe auto gaan sparen.

Zo, die opmerking sloot lekker aan bij de reacties
Nou ff serieus.

Heb je er al wat aan proberen te doen
Al is het maar met een cleaner.
Als het groeit is het geen slijtage, eerder een chemische reactie

Laatst nog een vreselijke vlek op een git zwarte auto gehad
Ik had er een zwaar hoofd in, maar na de eerste hit ... verdwenen

Zou zomaar iets van zonnebrandmiddel kunnen zijn

Ga ik van de week eens proberen met een cleaner. Kan zo niet zeggen of het groter wordt met polijsten of poetsen. Is me iig gisteren opgevallen dat het toch groter was als in het begin ...

Heb ooit iets gelijkaardigs gezien na een stukje wetsanden en polijsten en polijsten en polijsten.....was een reactie van het polijstmiddel met de lak en ik dacht toen dat ik erdoor zat.....na afkoeling een glaze en een wax bleek er niks mis te zijn .
Probeer een glaze zou ik zeggen.
Het lijkt er iig op dat de blanke lak weg is en dan is spotrepair de minst dure oplossing .

Thanks voor de tip! Eerst eens proberen met de cleaner, als dat niet werkt de glaze (als ik eindelijk tijd heb ...)

Meer als een week al :). Maar beter laat dan nooit ... Cleaner gaf geen resultaat. Vrees dat de blanke laag weg is.

Ik lees dit topic al een tijdje door en vraag mij steeds wat af; Als er met polijsten dusdanig veel blanke lak is weggehaald, en je dus op de verf komt, dan voel je dit toch best wel duidelijk met je nagels/vingers?

Mijn eigen motorkap heeft een heleboel plekken waar de blanke lak weg is. (Sloopkap) En hier zie en voel je duidelijk randjes zitten die ook nog eens afbrokkelen/afbladderen.

(https://forum.Carclean.com/threads/hebben-we-nog-wat-gedaan-vandaag-deel-15.12701/) - Blauwe BMW

Ik denk dat er een groot verschil is in een stukje weg/afgebrokkeld of mooi egaal afgesleten dmv polijsten.
Dat ga je zo niet meteen voelen omdat het gelijkmatig weggesleten is, bij jou motorkap is de hele blanke lak laag weg maar een paar millimeter verder zit deze er nog volledig op, en dat voel je wel.