• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Domme vraag wieldoppen...

Sanne

Detailing rookie
2 jan 2010
217
0
Ik weet dat het een hele blonde vraag is waarschijnlijk, maar ik kom er gewoon niet uit. :schaam :schaam
Ik wil graag wieldoppen aanschaffen voor mijn Renault. Nu heb ik de wieldoppen opgemeten die er nu opzitten, die zijn 39,4 cm in doorsnede.
Reken ik het om naar inches, dan is het dus 15,51 inch. Nu kan ik met de beste wil van de wereld geen 15,5 inch wieldoppen vinden, dus ik zal wel ergens iets verkeerds doen.
Wie o wie kan me meer vertellen? :weetniet
 
De inchmaat van de velg staat normaal gewoon op de band bijvoorbeeld 175/60/15...
 
Aha, dankjulliewel! Zei toch al dat het een domme vraag is? :schaam
Net gekeken, er staat iets met 70R14 op het eind. 14 inch dus?
Jee, ben ik even slecht in meten, dan...
 
Originele Renault wieldoppen:

http://auto-diversen.marktplaats.nl/accessoires-wieldoppen/315236798-wieldop-wieldoppen-renault-grand-scenic-14-inch-o-e-8200463.html?return=eJwtjl0KwyAQhO8SSB4TNZSCEkp6E1FLJP4srpLS0rt3Q%2Fs03%2BzMLqsll28vmULJr1x26HQxm9pqBTlNewaXxqjLXiFoXXFMYfpVRtjg9gwLHywuNffzyvv5bj0BaaikLw%2BE%2BLD4T%2BGcMoJIwZpadMUbsvtBtrikG%2B2Ji2BoXKLkxMO7YDPQH1TMeN4XA0BbWKc%2BX9%2BFPJM%3D&df=1&fta=eNotz1FuwyAMgOG7WFqfgaZJY5Qr9AqRA26HRggKpIlW9e6Dam%2BfLNm%2FTNjhK%2BEVYVv9%2BCSfQCfsJcLhB3myacgLSm0dap%2Fx10Wd7jaVScwo9BwxbDOvzuifHVcOtPn8pUQyHJwp2B17u8TIQS%2FJoTrFuA2iJhqESA8G7cqxhGcEZz%2FtS6FUhu6szFGh5MQFfSfarqK9Sr5MBQ2brm8OKc9k24nqsizLeYlk0%2Bg5PPJ3vS%2FqRwgzHWNNlor9NBUC7aBv%2F3yCJhT4er%2F%2FAFRcVvY%3D&fta_ind=2&fs=1

Helaas van het nieuwere type Scenic.

Maar of ze 14 inch zijn? Advertentie is niet echt duidelijk.
 
Zo'n domme vraag vind ik het niet, zeker niet door de twijfel omdat je gemeten hebt en er een ander getal uitkomt....
 
Deze horen onder de Scenic die jij hebt:

http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/renault-onderdelen/308813403-nieuwe-wieldoppen.html?return=eJwtjl0KwyAQhO8SSB4TNZSCEkp6E1FLJP4srpLS0rt3Q%2Fs03%2BzMLqsll28vmULJr1x26HQxm9pqBTlNewaXxqjLXiFoXXFMYfpVRtjg9gwLHywuNffzyvv5bj0BaaikLw%2BE%2BLD4T%2BGcMoJIwZpadMUbsvtBtrikG%2B2Ji2BoXKLkxMO7YDPQH1TMeN4XA0BbWKc%2BX9%2BFPJM%3D&df=1&fta=eNotz1FuwyAMgOG7WFqfgaZJY5Qr9AqRA26HRggKpIlW9e6Dam%2BfLNm%2FTNjhK%2BEVYVv9%2BCSfQCfsJcLhB3myacgLSm0dap%2Fx10Wd7jaVScwo9BwxbDOvzuifHVcOtPn8pUQyHJwp2B17u8TIQS%2FJoTrFuA2iJhqESA8G7cqxhGcEZz%2FtS6FUhu6szFGh5MQFfSfarqK9Sr5MBQ2brm8OKc9k24nqsizLeYlk0%2Bg5PPJ3vS%2FqRwgzHWNNlor9NBUC7aBv%2F3yCJhT4er%2F%2FAFRcVvY%3D&fta_ind=4&fs=1
 
Yep, die heb ik! Zijn alleen ernstig beschadigd, vandaar dat ik andere wil.
Nu alleen nog even uitvinden hoe ik deze (de oude) los moet krijgen zonder dat ik weer eens iets sloop.... :-"
 
De meeste sierdeksels worden via klemveren of clips op de velg geklemd. Bij het monteren, moet je de doppen gelijkmatig op de klempunten – daar is de wieldop het stevigst – op de velg drukken (zacht tikken met de handpalm). Als de wieldoppen eraf moeten, is het zaak om ze er met een stompe schroevendraaier – ook weer ter hoogte van de klempunten – voorzichtig van de velg los te wrikken. Je moet dus alleen gelijkmatig kracht uitoefenen op de sterkste punten. Zo voorkom je het inscheuren van het kunststof. In de meeste gevallen zit er aan de originele wielmoersleutel van een auto een stomp uiteinde waarmee de wieldoppen vrij eenvoudig verwijderd kunnen worden.
Bron AW.nl:-b
 
Kijk eens op www.wieldopje.nl ! Ik heb mijn wieldoppen er ook vandaan! Beter dan de gemiddelde billige automaterialenzaak kwaliteit. Deze wieldoppen hebben meer weekmakers waardoor ze een stuk flexibeler zijn.
 
Dankje, Xizer! Heb direct een setje besteld, kan het echt niet langer aanzien... :schaam

McShine: Dank je voor de uitleg, ga het proberen!

Heren, dankjulliewel voor de hulp!!!
 
Xizer zei:
Kijk eens op www.wieldopje.nl ! Ik heb mijn wieldoppen er ook vandaan! Beter dan de gemiddelde billige automaterialenzaak kwaliteit. Deze wieldoppen hebben meer weekmakers waardoor ze een stuk flexibeler zijn.

een vergelijkbare site is:
www.wieldop.com
 
collega heeft er vorige week 1 ge-demonteerd..

die trok ze er gewoon af.. 1 goede ruk, en weg waren ze:-"
 
Heb net van het weekend een paar doppen op de standaardvelgen van mijn winterbanden gedaan. Even vasttikken met de hand en voor het loshalen inderdaad even de vingertjes erachter en een stevige ruk geven..... :ja