• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

domme vraag over Iron X ? Toch maar stellen

bojan

Detailing addict
18 aug 2010
78
55
Morgen heb ik mijn nieuwe , tweedehandswagen. Natuurlijk moet die "een beurt" krijgen :-d
Ik heb onlangs IronX besteld . Ik heb via zoekfuncyie al 't één en 't ander gelezen. Maar ik heb toch één vraag. Jullie besprayen de ganse wagen met IronX na wasbeurt om hem daarna volledig af te spoelen en met clayen te beginnen. Maar tast die Iron X echt niets aan? Moet je echt geen voorzorgen nemen? Bedankt om te antwoorden.

Iron X werkt in op onbehandeld metaal.
Het is dus veilig voor lak en je kan er de lak van de auto gerust mee innevelen.
Als je het op de velgen spuit moet je het niet op onbehandelde remklauwen spuiten
Die kunnen daar soms niet goed tegen.
Ook loodjes op de velgen (de open en bloot versies) worden licht groen
Als je veilig wilt zijn haal je de velgen er even vanaf

En na inwerken gewoon echt goed afspoelen / wassen totdat je geen paars meer op de auto ziet.

mocht er toch iets opdrogen op de lak waardoor je het niet meer afgespoeld krijgt. Nevel het dan weer in met iron-x, dan los je het op en kun je het zo afspoelen.

Iron X , werkt inderdaad zéér goed , deze morgen geprobeerd. Ik heb 500ml besteld , maar om gans de auto te "bespuiten" heb ik toch 250ml nodig gehad , dus is een flesje van 500ml eigenlijk wel klein. Volgende keer maar 5 L bestellen. Of heb ik echt teveel gebruikt ?

Nee hoor, volgens mij niet. Je gebruikt het ook niet elke keer dus verbruik valt op zich wel mee.
Mooi spul he.

5 liter is nu trouwens in de aanbieding, dus even snel € 21,00 verdienen. 8-())

Even dit topic misbruiken om een andere vraag over Iron-X te stellen:

Wat is jullie ervaring met de werking van Iron-X? Gisteren gebruikte BPJ een fles die inmiddels ongeveer 1 jaar oud is en de Iron-X leek uitgewerkt; zelfs een spraytje ter controle rechtstreeks op een remschijf gaf niet de bekende paars-rode verkleuring.
Vermindert de werking misschien onder invloed van de temperatuur?

IronX schijnt niet tegen vrieskou te kunnen. Weet niet jullie die hebben staan?

Zelf nog geen problemen van ondervonden trouwens. Mocht je nog wat nodig hebben geef maar een gil heb zat staan;-)

De Iron-X staat hier wel in de schuur. BlackMassat is niet zo moeilijk maar dit wilde ze toch echt niet in huis hebben.
Ik weet zeker dat het niet bevroren is geweest maar het heeft natuurlijk wel in de kou gestaan.
Als het aan de temperatuur ligt dan zou dat betekenen dat de chemische samenstelling onder invloed van lage temperaturen veranderd en de werkzame stoffen er ineens mee ophouden? Dat vind ik vreemd, maar ja ik ben geen scheikundige.

Dank voor het aanbod Hugo maar op dit moment heb ik het niet dringend nodig, en er staat nog een nieuwe fles op voorraad (al is dat ook in de schuur :'( )

Er kan ook iets anders aan de hand zijn: door de kou is de reactie gewoon stukken langzamer dan normaal. Algemene vuistregel: bij iedere drie graden kouder verloopt een chemische reactie half zo snel. Daar zitten nog allerlei mitsen en maren aan, vandaar dat het alleen een vuistregel is.

@BP: check die nieuwe fles ook voor de zekerheid .... als ze er alle 2 net zo lang hebben gestaan ( in de 'kou' ) en de nieuwe is nog goed dan kan je weer wat van de lijst schrappen

@ Cordoba, goh ik wist niet dat een daling van de temperatuur zoveel invloed kon hebben.
@ Markus, ga ik zeker proberen, desnoods met een timer erbij, thanx.