• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Iron-X en parkeersensoren

Er zal wel water in een stekkerverbinding gezeten hebben. Hou het even in de gaten met wassen, misschien kan je zo tot een oplossing komen waarmee het niet meer voorkomt.

Ik zou ze maar even nakijken, technische problemen lossen zich op deze manier wel op maar komen ook weer zomaar terug.
(al is het geen heel urgent probleem)

@Luziano: klopt leuk he al die "techniek" en nog jatten ze zo alles weg pff..
Wat ook vaak ziet bij originele ouderwetse alarmen is dat ze de accu leegtrekken puur omdat ze oud zijn en de backup batterij niet meer werkt.

Iron-x niet gewoon afspoelen maar superrrr goed afspoelen en nog beter zelf. Ik heb op mijn koffer ook een plekje waar het uit een kiertje blijft komen en als dit niet goed afgespoeld is is het echt een kreng om weg te krijgen, dus als dit op je sensor blijft plakken kunnen er wel problemen zijn.

Luziano;320473 zei:
Dat is een meevaller. Hier staat ook een fiat op de oprit, de parkeersensoren doen het alleen wanneer ze zin hebben..

Helaas hier ook last van alleen dan met de audi.
Vorig jaar januari deden ze het niet meer, 3 maanden later deden ze het in een keer weer.
Dit jaar januari precies zelfde verhaal. Nu doen ze het nog niet.

Er hebben meerdere monteurs naar gekeken.
Parkeersensoren trillen wel (kan je blijkbaar voelen?)
Piepertje doet het gewoon, maar we kunnen niet vinden wat het probleem is. En uitlezen geeft niks aan terwijl het wel van audi zelf is?!

kzal het in de gaten houden als ik m'n auto nog eens was of als het regent.

Nog een vraagje Iron-X mag je dit verdunnen?
Heb nu een halve liter gebruikt voor m'n velgen en lak.
Nu het is wel niet een product die je iedere week gebruikt :D

Het wordt geadviseerd het product niet te verdunnen, anders verliest het zijn kracht. Waarom zou je het willen verdunnen?
En een halve liter? Wel heel er gveel. Normaal gesproken is een verbruik van 100-150ml voldoende voor een hele auto.

Als je het verbruik te hoog vindt, dan zou je ook bijvoorbeeld de foam versie eens kunnen proberen

het was de eerste maal dat ik dit product heb gebruitk,

voor de velgen heb ik ze helemaal ingesprayed ermee, en had ik twee passages nodig alvorens ik geen paarsverkleuring meer zag,

voor de auto heb ik eens vluchtig over heel de wagen gesprayed.

en zo kom ik op bijna een halve fles uit, mss is 300 ml realistischer wat ik heb verbruikt.

mss heb ik wat teveel gebruikt voor de velgen?

Daar lijkt het dan wel op.. De Iron-X hoeft niet compleet naar beneden te lopen.

Wat ook scheelt is een andere sprayer als de originele.
Een Chemical Resistant sprayer nevert nog net wat mooier, wat resulteert in een meer bedekt oppervlak, en daardoor heb je dan minder nodig.

Heb je wel eerst de velgen gereinigd met een velgenreiniger? Dat haalt de meeste vervuiling al weg. Daarna Iron-X eroverheen.
In eerste instantie is Iron-X namelijk géén velgenreiniger, al wordt het er wel voor gebruikt....

Als ik namelijk een velg eerst reinig en dan Iron-X eroverheen, dan is dit alles wat er van af komt.
DSC_2780_zps18b0cd00.webp

DSC_2779_zpsfde65962.webp

DSC_2783_zps5e295d07.webp

Af en toe zit ik pikzwarte velgen voorbij komen en die slaan compleet paars uit.... om maar een voorbeeld te nemen:
iron-x.webp

Ben het eens met nicknameless.

Gebruik zelf een velgencleaner op milde basis, werk de velg na afspuiten helemaal in met een geheel kunststoffen keukenborstel,
afspoelen en bijna al je meuk is er al af!
Kan iron X ook gewoon dat aanpakken waar het voor is ;)

Jup, de velgen had ik gedaan met Bilbery Wheel Cleaner eerst,
de buitenkant van de velg had wel wax over zich, dus na de bilbery de iron-x gebruikt.
Op de voorkant zeer weinig vervuiling (bijna geen paarsverkleuring) maar binnenin de velg die geen bescherming had was het compleet paars,
dus heb ik nog een tweede keer gedaan voor de zekerheid en er bleef nog paars afkomen?