• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Donker Blauwe Golf

Wax Master

Detailing chief
16 mei 2008
467
103
53
afgelopen zondag een donker blauwe Golf gedetaild.

stappen:

wassen met shampoo plus
kleien met de rode klei icm LT
wassen met shampoo plus

schade opnemen.....veel swirls en hier en daar wat krasjes.

rotery icm w8006 met m95 speed compound

rotery icm blauwe LK pad met M80

exenter icm zwarte LK met M3 machine glaze


2 lagen M21
2 lagen M16
1 laag Butter Wet wax van Chemical Guys

alle kunstof en rubber delen met Poorboys Natural Look

banden met Endurance High gloss Gel

velgen gewaxt met Rimwax

de pic's Voor:

Afbeelding012-1.jpg

Afbeelding001.jpg

Afbeelding006.jpg

Afbeelding005.jpg

Afbeelding004.jpg

Afbeelding003.jpg

Afbeelding002.jpg



en de na foto's8d

Afbeelding026-1.jpg

Afbeelding025-2.jpg

Afbeelding024-1.jpg

Afbeelding023-1.jpg

Afbeelding022.jpg

Afbeelding021-3.jpg

Afbeelding020-3.jpg

Afbeelding014-1.jpg

Afbeelding013-1.jpg

Afbeelding007-1.jpg



bedankt voor het lezen;)
 
ziet er weer netjes uit,
waarom heb je 2 lagen M21 en 2 laen M16, en daarna nog een laag butterwet wax, en hoeveel tijd heb je gehouden tussen het aanbrengen van de lagen?
 
de 2 lagen m21 voor een complete dekking, 20 min curen uitpoetsen 10 min wachten 2e laag. dan 15 min wachten 1e laag m16 4 a 6 min curen 10 min na uitpoetsen 2e laag.

en jah als overdaad had de butter wet wax helemaal nieuw en dacht ach joh lekker smeren die boel:-b moet zeggen dat het een fijn goedje is:grinning:

maar de 1e 4 lagen zijn bij mij altijd standaard..
 
de glans is zonder meer spectaculair, ik heb echter wel eens gelezen dat er 12-24 uur tussen het aanbrengen van de lagen moet zitten ivm uitharden, of is het curen alleen al genoeg?

bedankt voor de uitleg
 
youre welcom;)


dat lange curen heeft met de binding te maken van polymeren, zover ik weet is het belangrijk dat je de wax/ sealend ge gelegenheid geeft om zijn hulpmiddel te laten vervliegen. door de swipe test te doen kun je zien wanneer de wax/ sealend gereed is om te worden uit gepoest.

de M16 daarintegen laten mensen veels te lang zitten waardoor het een ramp is om hem uit te poetsen. voor de m16 dien je hoogstens 4 a 6 min te laten zitten dan kun je hem met gemak uit buffen. ff wachten dan 10 min om de waz te laten binden alvorens je een 2e laag aan brengt (1 is ook voldoende) de 2e laag is voor de zekerheid dat je geen plekken heb overgeslagen...tevens geeft het MIJ het gevoel dat ik toch een 2e panser laag heb aangebracht.


En Mensen neem nou een blik M16:D het is echt een toppertje en dat voor 25 eurie's een blik:grinning:
 
Mooi resultaat hoor die gfolf glimt haast nog harder dan je eigen auto...

Das toch ook niet helemaal de bedoeling? ;)
 
ziet er weer netjes uit kerel! en je weet zeker met die lagen sealant en was dat ie goed beschermt is de komende tijd!

goku3 zei:
En Mensen neem nou een blik M16:D het is echt een toppertje en dat voor 25 eurie's een blik:grinning:

jij bent een echte oldschool m16 liefhebber of niet :)^

is ook een zeer fijne wax vind ik zelf, zoals je eerder zei, je moet hem wel goed dun aanbrengen en zeker niet te lang laten curen, want dan is het echt een pain in the a** ( de eerste keer zelf ook ondervonden haha )
 
turbulence zei:
ziet er weer netjes uit kerel! en je weet zeker met die lagen sealant en was dat ie goed beschermt is de komende tijd!



jij bent een echte oldschool m16 liefhebber of niet :)^

is ook een zeer fijne wax vind ik zelf, zoals je eerder zei, je moet hem wel goed dun aanbrengen en zeker niet te lang laten curen, want dan is het echt een pain in the a** ( de eerste keer zelf ook ondervonden haha )

Echt wel....tot nu toe is het DE Wax voor mij:cool:
 
Geweldig weer Cees! M16 blijft een heerlijk wax die supermakkelijk aanbrengt maar de keuze wordt steeds moeilijker met al die nieuwe dingetjes ;)
 
mooi schuurtje ook :)

en is na het kleien wassen weer nodig? want je haalt alle resten toch weer weg met het uitvegen?
 
die vraag krijg ik wel vaker;) , de reden waarom ik na het kleien nog een keer was is ;

naar mijn beleving heb je na het kleien veel los gekomen residu. Daarnaast klei ik bijna altijd met de grove klei.

Nadat ik de lak heb gekleid en de porien v/d lak zijn lekker open geschaafd was ik het vuil lekker uit de porien.....lijkt wel een clearsil reclame:D

Nogmaals het is Mijn manier van werken, als je het niet doet zal het vast niet zoveel uitmaken, maar het geeft mijn een goed gevoel;)


gr cees