• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Donkere plekken in kunststof bumpers van Volvo XC70, hoe krijg ik dit weg?

bs

Detailing addict
27 dec 2010
543
62
Hoi Iedereen,

Mijn Volvo Xc70 krijgt steeds meer donkere plekken in het kunstof zelf (voorbumper),dit is een bekende kwaal en het is nu nog niet zo zichtbaar en dat wil ik zo houden. Nu is mijn vraag: Is dit weg te krijgen? Ik wil het liefst geen trim restorer erover heen doen want dan zie je het nog steeds.

VB:
De Cirkel geeft het probleem aan.

800px-2nd_Volvo_XC70_--_01-28-2010.jpg
 
Ik wil eigenlijk niks bedekken, maar de donkere vlekken er definitief uithebben, gaat dit? :weetniet
 
ik zou gewoon proberen met APC 1:4 en/of met Super Degreaser 1:4 dit te reinigen.
Wellicht dat het echt werkt.

Daarna zul je het toch moeten nabehandelen met Auto Finesse Revive of Trim Restorer
 
Danny,
Dit lukt niet, want het zit echt in het kunstof ( misschien warmte/kou?). Ik zal daarna zeker Trim Restorer gebruiken, maar eerst de oorzaak aanpakken.
 
Kan zijn dat het een gevalletjes is waarbij niks werkt ( om negatief de deur te openen ).
Positief bekeken zou je na goed reinigen er idd de fohn er voorzichtig op zetten, ietsie verwarmen en dan een trim restorer er op zetten zodat deze wat dieper er in trekt en langer plezier gaat beleven.
Daarna de dodo juice supernatural satin trim sealant er bovenop kan wellicht de redder in nood zijn
 
Ik heb dit ook op een Toyota Starlet. Volgens mij zijn het sporen van het "vloeien"van de kunststof in de mal tijdens het productieproces. Sommige delen koelen sneller af dan andere delen waardoor dit kleurverschil ontstaat. Bij de Starlet helpt alleen het regelmatig goed reinigen en voeden met PB Trimrestorer.
 
Chrissie Volvo:Had de volvo dan al deze vlekken toen hij nieuw was? Ik zie het namelijk op meerdere auto's. Volgens mij hadden de S40's daar ook last van.
Ik denk dat door warmte/kou de oliën donkerder zijn geworden op bepaalde plaatsen en dat dat op een donkere vlekken lijkt. De bumpers hebben net zoals bovenstaande afbeelding een lichte gloed over het kunstof, hoe krijg ik dit weg?
Ik wil liever geen föhn gebruiken,omdat je dan de laatste oliën uit het kunstof haalt. Iemand nog een idee?
 
Dit is niet een kwestie van reinigen. Door te reinigen los je het niet op simpelweg omdat het geen aangehecht vuil is. Voeden en daarmee bedekken is de oplossing. Trim Restorer geeft een mooie finisch, eerst met Pre-Wow en dan met Black Wow geeft ook een mooi finish, maar wil je en een mooie finish en een lange stand tijd, dan adviseer ik je de Dodo juice Trim Sealant.
 
@bs: oliën er wellicht uit maar deze vul je dus meteen weer goed aan middels een trim restorer.
Bij gebruik van de fohn gaat het wat dieper naar binnen. Weekje er na ( bv na wasbeurt ) weer rondje trims doen zonder fohn .... als beetje meezit is eht dan afdoende verzadigd.
Wel/niet afsluiten met een trim sealant is naar eigen inzicht / keuze.
 
Ik heb er geen ervaring mee, maar misschien dat Carpro Dlux iets voor je is.

 
Ik heb een keer iets gehoord dat als je je trims met een Föhn bewerkt ze hartstikke poreus worden en ze dan nooit meer goed product opnemen. :|~*
Weten jullie nog een goede trim restorer?
Die van Poorboys heb ik eens 10 keer achter elkaar aangebracht (om de 30 minuten) en toch kreeg ik niet het gewenste resultaat, mijn bumpers zuigen gewoon veel product op.
Ik heb ook al eens keer nagedacht over trim sealant van DJ, maar die wordt zo snel hard en dan kan ik er later niks meer aan veranderen. Mijn vertrouwen in trim restorers/dressings is een beetje weg ( geld alleen voor mijn trims).
 
Voorbehandelen met Pre-Wow en voeden met Black-Wow. Werkt op mijn V70 erg goed.
 
De trims van een V70 en een XC70 zijn een dag en nacht verschil. Mijn bumpers kan je met je vingers een klein beetje indrukken, volgens mij gaat dat bij jouw Volvo niet.
 
Mijn trims beperken zich tot de portieren, de bovenkant van de achterbumper, de dakrails en de dorpels. Deze zijn niet zacht en kan ik idd niet met mijn vinger indrukken. De trims op de XC lijken in vergelijk met de reguliere V70 harder. Het zou zomaar kunnen dat wat op mijn trims werkt op jouw bumpers niet goed werkt. Het is een kwestie van proberen. Ik heb Pre-Wow en Black-Wow op meerdere merken en types gebruikt en nooit heeft het me teleurgesteld. Het is jammer dat je een eindje van Culemborg woont, anders had je ff langs kunnen komen om het te proberen.
 
Lb: Bedankt voor het aanbod, maar ik moet het helaas afslaan om de reden die jij al had genoemd.
Het probleem bij Trim Restorer is dat het mooi is als ik het aanbreng, maar als ik 30 min. later kom kijken het weer hetzelfde is als voorheen.
Hebben jullie trouwens ook ervaring met Smartgel?
 
even mijn ervaring met trims hier posten, ik hoop echt dat je er wat aan hebt.....
ik had niet zo een slechte trims, ze waren nog wel zwart maar de jaren zonlicht en op de baan vertoeven had toch zen sporen nagelaten,
toen carclean ontdekt, en hier wat gelezen over poorboys apc en een nagelborsteltje om je trims te reinigen, en dan in de trim restorer zetten,
ik heb dit toaal verkeerd aangepakt, een 30minuutjes per trim bezig geweest, veel apc(in een veel te sterke concentratie.....)gebruikt en maar schrobben en spoelen...
en nogmaals schrobben en spoelen.....
toen droogde alles op en men trims waren niet meer om aan te kijken, totaal verkleurt(wit/grijs) totaal uitgedroogd....
ik dacht dat dit de grootste fout van men auto cariiere was(ik had de wagen toen 10dagen of zo)
toch maar trim restorer gebruikt, en voldoende erop gesmeerd, eerste keer deed het niets, ik mocht zoveel gebruiken als ik wou, het bleef er bovenop liggen,
dus ik heb de TR dik aangebracht, een uur gewacht, afgeveegd met een doekje, terug een dikke vette laag erop(tot men verbazing bleef er vuil mee afkomen he.....)
en dit herhaald....tot wel 5 maal zeker toe, en men trims werden echt terug zwart, maar mooi zwart, satijnglansje....om duimen en vingers af te likken :heart_eyes:
de week erna auto goed gewassen, en terug trim restorer gebruikt, deze slorpte goed op, dus nog een laagje,
dit heb ik tot 3 wasbeurten toe herhaald,
en het resultaat?
men busje trim restorer staat al 2 jaar werkloos toe te kijken, men trims hadden tot men auto 2 maand geleden een andere eigenaar vond een super beading, en waren gewoon super mooi....

dus, wil je resultaat? probeer eens een langer stappenplan dan gewoon smeren en hopen op succes.
het heeft me goed geholpen!
 
Focus,
Dus liever 3 a 4 dik opsmeren i.p.v. 8 a 9 keer in dunne laagjes?
Wat ik toch nog wil toevoegen is dat hier op het forum wordt gezegd dat je het in dunne laagjes moet aanbrengen. Mijn trims zijn trouwens ook wit/grauw geworden omdat ik met apc het polijstresidu van de dealer wilde verwijderen.
Thanx voor de tip en ik zal het dit weekend eens proberen!