• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Door alle topics en info compleet in de war

Dear-Fail

Detailing trainee
21 jan 2024
77
30
Hi allemaal,

Zoals @Nick Bakker en @Smotske al zeiden zit ik nu diep in het ‘konijnenhol’ ;)

Ik heb wat hardnekkige vervuiling die ik naar aanleiding van een tip van @Drifter met klei weg wil proberen te halen.
Nu is de klei van Monello hier volop favoriet. Ik lees ook goede verhalen over klei van Mothers.
Mijn doel is om de vervuiling weg proberen te halen zonder daarna te moeten polijsten. Ik heb namelijk geen polijstmachine e.d.. Een fijne klei is dus een must.

De vraag die nu rest is welke lube ik erbij moet halen. Lees verhalen over Monello, DDJ en PB. Waar sommige vol lof zijn over het ene merk zeggen andere weer dat het niet fijn werkt. En hoe goed werkt een detailspray (bijvoorbeeld van PB), want die zou ik daarna ook voor andere doeleinden kunnen gebruiken :)

Alvast bedankt!
 
  • Leuk
Reactions: Smotske
Niet te moeilijk denken
Gyeon lube is prima en Born slippy ook.
De Angelwax klei wat ik zei is ook gewoon goed.

De mothers set is prima alleen duur en die klei gaat verkruimelen met andere merken clay lube dus daarom zou ik die niet doen. Want je hebt maar 500ml bij die set.
Born slippy is daarom veel voordeliger Thats it.
 
De Monello klei is vergelijkbaar met de Mothers, alleen bij de Mothers klei heb meermaals bij warm weer de ervaring gehad dat deze heel erg aan mijn handen blijft plakken (werkt vervelend), verder behalve de kleur weinig verschil bemerkt tussen de Monello klei en de Mothers. De Mothers klei ook gebruikt met PB - S&W als lube, gaf geen probleem.