• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Door de clear coat gepolijst

nano

Detailing trainee
16 mei 2014
160
30
De titel zegt het al.. ik ben te hevig geweest.. wou een kras verwijderen en nu zit ik door de lak heen.. kan een lakstift nog iets betekenen?
e6e89c65a9cec917d7fd138a2c878645.webp
ebe5038b038e928b4c8eae5269bcbee9.webp
 
Ik zou de foto's doorsturen naar een spotrepairbedrijf. Zilver is zeer lastig maar het zit precies op een vouw dus misschien valt het dan niet zo op m.u.v. het paneel ernaast.
 
Ok bedankt dibbuz maar begrijp niet hoe ik er zo vlug doorheen kan zitten.. De combo was waarschijnlijk te zwaar denk ik scholl s3 en spider pad.. denk dat ik nu gewoon de rest ga doen met s40 en oranje pad en waxen :-(
 
Op dit soort 'vouwen' altijd zeeeer voorzichtig zijn.
Daar zet je normaliter sowieso al meer druk op, doordat het flink verhoogd is ten opzichte van de omliggende delen..
Helaas zelf ook al meegemaakt, door schade en schande wordt men wijzer....
 
Normaal gesproken zou dat ook geen probleem mogen zijn tenzij je hebt staan harken op dat plekje en zelfs dan nog.
Ik denk dat iemand ervoor alle speelruimte al grotendeels heeft weg gehaald en dat jij net de pech had om het laatste zetje te geven.
Je polijst echt niet zomaar 30-40 micron weg dan ben je echt wel even bezig.
 
Ik weet het echt niet.. heb er niet lang op liggen polijsten en ook de pad in beweging gehouden
 
Das net op de karakterlijn, zit altijd iets minder lak op dan elders, maar om met een DAP erdoor te gaan, dat begrijp ik ook niet.
 
  • Leuk
Reacties: opelmark
Ik heb dit wel eens met wetsanden gehad... (Van je fouten leer je)

Maar ik sta er van te kijken dat dit met de DAP gebeurd is..
 
Kan best gebeuren met polijsten, als je niet alles weet van de auto. Bij onbekende auto's meet ik eerst de lakdikte voor ik ga beginnen.
Misschien heeft er al eens een flinke kras gezetten, en zijn ze toen al tot het randje gegaan met polijsten.
of heeft de auto schade gehad en is dat heel dun gespoten.
 
  • Leuk
Reacties: opelmark
Ik heb het ook gehad voor de allereerste keer... vrij recent nog met m'n 'nieuwe' auto. Lakdikte meter gebruikt: 127 micron.. prima!.

Na 3 hits geconcentreerd op de kras, met de PAW (eerste keer dat ik deze gebruikte) met een aggressieve combo: Microvezel pad en meguiars mf compund.. de kras werd minder. Hoera!

"nog heeel eventjes en hij is weg, dacht ik" en opeens: BAM! Door de kleurlak heen! Lakdikte meter er nog bij gehaald (veel te laat ja): 82 micron. En dan is je detail beurt / weekend wel verpest..

Morgen heb ik een afspraak staan met een autoschade herstel bedrijf om dat stuk opnieuw te laten spuiten. 200 euro lichter, maar een ongelukkige ervaring rijker.
 
nano;n435319 zei:
Ok bedankt dibbuz maar begrijp niet hoe ik er zo vlug doorheen kan zitten.. De combo was waarschijnlijk te zwaar denk ik scholl s3 en spider pad.. denk dat ik nu gewoon de rest ga doen met s40 en oranje pad en waxen :-(
Mijn E92 heeft daar kunststof voorschermen (evenals jouw auto als ik me niet vergis) en daar ben ik zelf altijd wel wat voorzichtiger mee evenals bumpers mbt warmteontwikkeling, wellicht heeft dat ook meegespeeld?
 
Mja dat wist ik dus niet dat die zijpanelen ook van kunststof zijn maarja het valt niet zo gek fel op ma nu vraag ik me wel af of dit plekje kan gaan roesten na een tijd of blijft dit gewoon zo? Heb er nu gewoon overheen gewaxt met collinite 476s
 
Of een scherm van kunstof is of van metaal kun je horen door er een keer mer je knokkels van je vingers erop te kloppen, kunstof geeft een ander geluid dan metaal.
Deze kleine schade net op de vouw van het plaatwerk zou ook met een airbrush goed bijgewerkt kunnen worden, niet alle spotrepair bedrijven zullen daar mee werken dus even goed informeren bij diverse bedrijven of anders informeren bij een goede airbrush specialist. Ligt een beetje aan de kosten en wat je ervoor uit wilt geven. Zoals Dibbuz al aangaf is grijs blijkbaar ook een lastige kleur om bij overspuiten geen kleurverschil te krijgen.