• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Door de vele sealants het niet meer weten..

Juffer1

Detailing guru
Tester of Bling
27 okt 2008
3.130
193
46
Harderwijk
Omdat ik mijn collectie wil gaan uitbreiden wil ik er een sealant bij hebben.
Deze sealant wil ik dan gaan gebruiken tussen de combi PB's BH-WD & Dodo Light fantastic en Swissvax Cleaner Fluid & Swissvax wax.

Nu zit ik al een hele middag te kijken welke sealant ik het beste kan gaan gebruiken.
Uit de topics zie ik dat bijna iedereen de EX-P gebruikt, maar een motivatie daarvoor is me nog niet echt duidelijk :weetniet

In de shop zie ik de volgende sealants :
Poorboys World Polish with Sealant (als vervanging voor Prof Polish ?)
Poorboys World EXP Pure Sealant (vooral bestand tegen hoge temp ?)
Poorboys World EX Sealant with Carnauba (zeer lange bescherming ?)

Wat is nu de beste Sealant ?
Zelf neig ik namelijk eerder naar de EX Sealant with Carnauba dan naar de EX-P ivm de langere bescherming.

Alvast bedankt voor jullie reacties :-)^

Ik zeg: Wolfgang Deep Gloss Paint Sealent :-"

Na deze sealent wil je niet eens meer een gewone wax gebruiken erop. De sealent geeft zooooooooo'n f*cking mooi resultaat :love

Om het kiezen wat makkelijker te maken :rules

Bedankt voor de 2 tip's : de Wolfgang spreekt me eigenlijk ook wel erg aan.
Benieuwd of er nog meer reacties / suggesties gaan komen.

gewoon de wolfgang kopen..
echt,, en daar komt ie weer: ik snap niet dat niet iedereen hem hier heeft..

zo makkelijk te gebruiken, zo achterlijk zuinig in gebruik, per auto is hij gewoon ERG goedkoop. standtijd is abnormaal..
om over het afvegen maar te zwijgen (echt aaien en hij is er af, zelfs als je hem te dik hebt gesmeerd)

Heb de Wolfgang en CG Jetseal109 gebruikt; beiden gelijkwaardig in prestaties en 'looks' (beiden erg langhoudend en mooie glans), maar Jetseal is practischer in gebruik (geen 12 uur wachten in een garage, blablabla) en goedkoper.

Ik begrijp niet waarom niet iedereen Jetseal109 gebruikt.... :-d

die 12 uur heb ik geen last van hoor..
hij gaat bij mij erop.. en na een half uurtje / 3 kwartier (swipetest) er gewoon af..
en dan ga ik er gewoon mee rijden enzo.. regen of niet.. maakt mij niet uit..

en de grote plus is voor mij toch dat hij er zo bizar makkelijk af gaat.
geen idee hoe dat met jetseal is, gezien ik die (nog) niet in bezit heb

Jetseal is ook easy off, ook als je het te dik erop smeert. Na het curen is het ook niet meer olie-achtig, waardoor het makkelijk af is te vegen.

Hier nog iemand met een zelfde dillema... ;)

Wil ook graag een goede sealant, ik gebruik nu alleen de DJ Purple Haze Pro maar de beading vind ik echt ruk... de wax zit nog geen twee maand en beading is echt 0 :weetniet

Voorbereiding e.d. zijn allemaal in orde, wellicht helpt het om een harde wax als basislaag aan te brengen, maar dat wil ik niet.
Vandaar de keuze om een sealant aan te schaffen, qua glans en looks zie ik het in ieder geval niet of er nou een sealant of wax is gebruikt :no je maakt mij niet wijs dat men dit verschil met het blote oog kan zien

De DGPS van Wolfgang heeft ook mijn interesse, maar ook de EX-P van Poorboys. Ik vind momenteel de producten van PW erg aantrekkelijk, kun je de DGPS trouwens netjes bijhouden met QD+ van PW ?

Ook wil ik de shampoo van PW eens gaan proberen..

@gmtoyota
heeft wolfgangs sealant ook, heel olie achtig als je het aanbrengt (doe ik altijd met rode pad op de dap en lage stand)
en eenmaal een tijdje gecured word het ook een droge, soort stof..

@quincy
ik gebruik de combi dgps en poorboy's qd+
werkt voor mij fantastisch, en gezien ik me auto elke week was, en behandel met qd+ heb ik abnormaal lange standtijd (omdat qd+ ongeveer een week blijft zitten, en ik het echt elke week gebruik)

Juffer1 zei:
Nu zit ik al een hele middag te kijken welke sealant ik het beste kan gaan gebruiken.
Uit de topics zie ik dat bijna iedereen de EX-P gebruikt, maar een motivatie daarvoor is me nog niet echt duidelijk :weetniet

In de shop zie ik de volgende sealants :
Poorboys World Polish with Sealant (als vervanging voor Prof Polish ?)
Poorboys World EXP Pure Sealant (vooral bestand tegen hoge temp ?)
Poorboys World EX Sealant with Carnauba (zeer lange bescherming ?)

Bij de 3 genoemde Poorboys sealants is nog wel overzicht te houden. De EX-P is een pure sealant en heeft van de genoemde 3 dan ook de langste standtijd (vandaar dat je deze ook zoveel tegenkomt). De overige 2 bevatten allebei een toevoeging, waardoor ze een wat minder lange standtijd hebben.

De Polish with sealant bevat dus een "polish component", waardoor je bij deze geen aparte paintcleaner vooraf hoeft te gebruiken en deze is dus ook (afhankelijk van de pad) als polish te gebruiken.

De EX bevat Carnauba, waardoor je geen extra carnaubawax erover heen zou hoeven te doen om een specifieke "carnaubaglans" te krijgen.

Ik heb zelf alleen de polish with sealant en de EX-P gebruikt. De polish with sealant ben ik eigenlijk aan het op maken en gebruik ik alleen vanwegen de cleaner die erin zit, om daarna toch gewoon verder te gaan met een aparte glaze (White Diamond) en EX-P.

Quincy zei:
De DGPS van Wolfgang heeft ook mijn interesse, maar ook de EX-P van Poorboys. Ik vind momenteel de producten van PW erg aantrekkelijk, kun je de DGPS trouwens netjes bijhouden met QD+ van PW ?

Ik ben niet bekend met de Wolfgang, maar ik ben erg tevreden over de EX-P. Die blijft in elk geval de nodige maanden zitten zonder dat ik deze verder nog top.

Ook fijn spul..............

https://www.Carclean.com/product/Meguiars_Professional/Synthetic_Sealant_M21_20_473ml_M2116_100590

Rolf zei:
Ook fijn spul..............

https://www.Carclean.com/product/Meguiars_Professional/Synthetic_Sealant_M21_20_473ml_M2116_100590

Ik heb dit vaker gelezen. Vraag ik lees bij de beschrijving van dit product dat het kleine krasjes en swirl verwijderd. Ik hed echter ook gelezen dat M21 geen fijn polijstmiddel bevat zoals NXT dat wel heeft. Klopt dit en hoe worden die swirls dan verwijderd? of zit er net als bij NXT een filler in die de krasjes opvult.

Ik vraag dit eigenlijk ook omdat ik merkt dat Collinite welliswaar heel lang blijft zitten en beading blijft geven MAAR de bescherming tegen aggresieve invloeden van buitenaf vind ik niet top.....Ik heb al eerder melding gemaakt dat ik op de lak van mijn C4Picasso een aantal doffe plekjes heb gekregen van bloesenblaadjes die te lang op de lak gelegen hadden en waren gaan rotten. Maar nu kreeg ik vorige week een paar kleine plekjes vogelpoep op de lak die ik niet direkt gezien heb. Een van die plekken is na de wasbeurt gisteravond heel goed te zien als een aantasting van de lak (ziet er op microscopische schaal uit als verdroogde aarde /craquelee effect).

Ik vraag mij af of een sealant hiertegen betere bescherming geeft. En dan heeft ook de combo sealant wax extra waarde. bescherming sealant/ glans wax. Wat is de best beschermende sealant? Wolfgang, M21, EX-p.....ik hoor het graag want ik heb geen zit om iedere maand met de DAP de doffe plakken te lijf te gaan. Ik heb overigens wel een fles spray en gloss en een supervezeldoek in de achterbak liggen nu want dit overkomt me niet nogeens.

Ik hoor graag van jullie.GdV42

Inmiddels hebben ook wij de Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant aangeschaft.

Deze heb ik 3 weken geleden aangebracht op de Astra met als doel de auto wat extra bescherming te geven voor de vakantie.
Omdat ze in Schotland het systeem van een wasbox niet kennen (wasstraten zijn er ook heel zeldzaam) heb ik maar 2x de kans gehad om de Astra even af te spoelen.
In de vakantie hebben we 3500km gereden over Schotse bos en landweggetjes, langs meren, bermen en stranden.
Daarnaast hebben we niet heel veel regen gehad :roll

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Het resultaat van de sealant heeft me echt verbaasd. Heb de voorbumper een keer of 4 schoongemaakt met Last Touch omdat er nogal wat mug op de auto zat maar deze veegde ik er aan het eind van de dag zo af !
Ondanks dat er geen wax op de auto was aangebracht bleef de auto na een regenbui of snelle afspuitbeurt enorm schoon. Zelfs op de parkeerplaats hier blijft hij qua glans er echt tussen de andere 50 auto's uitspringen.

Vindt deze sealant het echt een aanrader !

Wel schijn je na het aanbrengen van een sealant wel 24 uur te moeten wachten tot je er een wax (bijv LF van DJ ?) overheen aanbrengt ?

Gr. Arjan

Juffer1 zei:
Wel schijn je na het aanbrengen van een sealant wel 24 uur te moeten wachten tot je er een wax (bijv LF van DJ ?) overheen aanbrengt ?

Gr. Arjan

Klopt. Sommige solvents moeten de tijd krijgen om te verdampen en de polymeren moeten zich kunnen hechten aan de lak.

Heb ook net de sealant van Wolfgang aangeschaft, en als test op mijn motorkap aangebracht.

Ik heb voordien nooit een sealant gebruikt, enkel een wax, en mijn reactie was 8-()) 8-()) :love

De lak voelt supersuperzacht aan, en glanst fenomenaal.
Ik kan niet wachten tot het regent om ook beading te zien, maar verwacht er veel van.

Het flesje oogt niet goedkoop, maar het hebt er echt niet veel van nodig om tot een prachtig resultaat te komen.

Mijn advies: KOPEN!:ja

GdV42 zei:
Ik heb dit vaker gelezen. Vraag ik lees bij de beschrijving van dit product dat het kleine krasjes en swirl verwijderd. Ik hed echter ook gelezen dat M21 geen fijn polijstmiddel bevat zoals NXT dat wel heeft. Klopt dit en hoe worden die swirls dan verwijderd? of zit er net als bij NXT een filler in die de krasjes opvult.

Ik vraag dit eigenlijk ook omdat ik merkt dat Collinite welliswaar heel lang blijft zitten en beading blijft geven MAAR de bescherming tegen aggresieve invloeden van buitenaf vind ik niet top.....Ik heb al eerder melding gemaakt dat ik op de lak van mijn C4Picasso een aantal doffe plekjes heb gekregen van bloesenblaadjes die te lang op de lak gelegen hadden en waren gaan rotten. Maar nu kreeg ik vorige week een paar kleine plekjes vogelpoep op de lak die ik niet direkt gezien heb. Een van die plekken is na de wasbeurt gisteravond heel goed te zien als een aantasting van de lak (ziet er op microscopische schaal uit als verdroogde aarde /craquelee effect).

Ik vraag mij af of een sealant hiertegen betere bescherming geeft. En dan heeft ook de combo sealant wax extra waarde. bescherming sealant/ glans wax. Wat is de best beschermende sealant? Wolfgang, M21, EX-p.....ik hoor het graag want ik heb geen zit om iedere maand met de DAP de doffe plakken te lijf te gaan. Ik heb overigens wel een fles spray en gloss en een supervezeldoek in de achterbak liggen nu want dit overkomt me niet nogeens.

Ik hoor graag van jullie.GdV42

Vindt het gewoon lekker spul..........aanbrengen met de dap, kwartiertje laten drogen en daarna uitpoetsen, gaat heel gemakkelijk.
De glans is mooi en het maakt de lak lekker glad.
Als bonus zou je er een wax over kunnen smeren.

aron225 zei:
gewoon de wolfgang kopen..
echt,, en daar komt ie weer: ik snap niet dat niet iedereen hem hier heeft..

zo makkelijk te gebruiken, zo achterlijk zuinig in gebruik, per auto is hij gewoon ERG goedkoop. standtijd is abnormaal..
om over het afvegen maar te zwijgen (echt aaien en hij is er af, zelfs als je hem te dik hebt gesmeerd)

Omdat die letterlijk 2x zo duur als als die van PB.