• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Door de vele sealants het niet meer weten..

Hoe verhoudt de wolfgang zich ten opzichte van bijvoorbeeld Collinite 845 of 915?

Het zijn misschien waxen i.p.v. sealents, maar de standtijd moet wel vergelijkbaar zijn. Terwijl de prijs lager is...

Het is voor mij na 2 / 3 weken al lastig te beoordelen maar vindt dat het enorm goed beschermt.
Als ik na de 845 bijv vliegen verwijderde (met een detailerspray) zag ik na een regenbui al wat minder beading op die delen.
Dit heb ik met de wolfgang helemaal niet !

Wel vindt ik dat ik normaliter meer flakes / metallic zie als ik een wax opbreng dan waneer ik de Wolfgang gebruik.
Glans heb ik meer dan genoeg maar het echte metallic effect mis ik.

ja klopt, de sealant is wel een saaie goede sealant en brengt geen extra levendigheid in de lak zoals waxxen dit doen.
vandaar dat de combi graag gebruikt word, sealant + wax

ik zelf gebruik trouwens op de auto's van klanten altijd M-seal/Jetseal of de Autoglym EGP
mocht je dat nog willen weten :lol

gegroet.

wolfgang staat op mijn verlanglijstje!!! ik ben morgen misschien in de buurt van CC dus hoop dat ze tijd voor me kunnen maken :lol

Bartezzz zei:
ja klopt, de sealant is wel een saaie goede sealant en brengt geen extra levendigheid in de lak zoals waxxen dit doen.
vandaar dat de combi graag gebruikt word, sealant + wax

Logischer wijs zou ik dan toch zeggen eerst de wax en dan de sealant aanbrengen (ook al zegt iedereen juist : eerst sealant, dan wax).

Als ik de Light fantastic wax aanbreng krijg ik juist wat extra schittering van de metallic.
Logischer wijs redeneer ik dan dat als ik eerst een sealant aanbreng, de wax geen contact meer maken met de lak waardoor dit effect ook geen werking meer heeft ?

Ik heb vorige week ook een fles Wolfgang sealant besteld en inmiddels ontvangen. Het belangrijkste in de bestelling was echter een Langka setje om wat steenslag mee te behandelen.

Maar na het plaatselijk reinigen van de lakdelen waar de steenslag zat en het aanstippen moesten die delen in ieder geval een nieuwe beschermlaag krijgen. Want ik had die delen afgewassen, gekleid, behandeld met de ontvetter/reiniger van langka en tot slot afgenomen met IPA. Dus een beschermlaag zat er natuurlijk niet meer op.

Dat was gelijk een mooie gelegenheid de Wolfgang sealant uit te proberen! Mat het handje op een rode monello handpad. Het brengt heel gemakkelijk aan en je kunt het ook heel dun aanbrengen. Zelfs zo dun dat je bij na niet meer ziet dat je het hebt aangebracht en waar. Het uitwrijven is meer weg aaien! je hoeft totaal geen druk uit te oefenen of moeite te doen om deze sealant aan te brengen. De glans is heel mooi,.....maar niet zo sprankelend als collinite 915. Wat wel opvalt is dat het oppervlak daarna echt spiegelglad aanvoeld! (zo glad dat als je je vingers erover heen haald, het echt bijna eng glad aanvoelt. in het engels hebben ze er een woord voor "slik")

De hele nacht daarna is het droog gebleven, maar in de loop van de dag daarna ging het stevig regenen. Ik had nog wat meer delen in de wolfgang gezet en dus kon ik de waterafstotenheid goed beoordelen. Nu dat zit zeker goed, maar de beading van collinite is beter en die zit er al een dik een 1 1/2 maand op! Maar het is niet eerlijk op de kwaliteit van de Wolfgang sealant op de beading te beoordelen, want het is een sealant en geen wax. Qua gladheid van de lak verslaat de wolfgang de collinite echter weer met mijl op zeven. En ik beoordeel de beading hierbij echt op het scherpst van de snede want er is zeker een heel goede beading te zien, maar de druppels zijn bij de collinite ronder van vorm en raken de lak nog minder dan bij de wolfgang.

De komende weken maanden zullen voor mij moeten aantonen hoe goed de duurzaamheid van de wolfgang in de praktijk is. De lat ligt hoog want de collinite heeft een hele goede duurzaamheid. Qua glans is de Wolfgang echt top en qua gebruiksgemak......tja daar kan echt niets wat ik tot nu toe heb gebruikt tegen op, en daar wordt de collinite dan weer met mijl op zeven verslagen.

Ik heb de wolfgang sealant aangeschaft ter vervanging van mij NXT die op was. Nu is de Wolfgang stevig duurder dan de NXT maar die laatste moet in de Wolfgang naar mijn mening dan ook echt zijn meerdere erkennen.

Kortom de Wolfgang sealant is een geweldig product.

Groeten GdV

@juffer1

zoals quincy al zei, moeten de polymeren uit een synthetische sealant hechting hebben.

@GdV42

mooie en nuttige beschrijving :-)^ klasse!!

Bartezzz zei:
@juffer1
zoals quincy al zei, moeten de polymeren uit een synthetische sealant hechting hebben.

Snap ik, maar blijf het toch gek vinden dat de wax dan net zo goed zijn werk kan doen of er nu wel of geen sealant is aangebracht :weetniet
Blijf een beetje met het beeld zitten dat de sealant de lak "afsluit" waardoor de wax geen "hechting" meer heeft

Een wax sluit toch ook af?
Een sealant is een chemische reactie veroorzakende goedje, en die chemische reactie kan niet plaatsvinden op een met wax besmeerde ondergrond.
Een wax kan dat wel, die maakt het niet uit of er nu een sealant of een wax onder ligt.

Vandaag de EXP Pure Sealant besteld.
Kan ik deze week de Focus een "pré-vakantietrip"behandeling geven voor ik naar Oostenrijk vertrek.
Ga volgende volgorde eens proberen.
1.wassen
2.kleien
3.PB SSR1 behandeling(Heb zo goed als geen swirls/krassen)
4.White diamond
5.EXP Pure Sealant
6.Collinite 915

verbeter mij als ik verkeerd zit...

En morgen komt er een collega langs met een Bimota:jippie
Kan ik eens iets anders onder handen nemen:ja