• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Door lak geschuurd

MightyMauz

Detailing rookie
6 apr 2012
12
0
Ik heb afgelopen week mijn nieuwe aanwinst flink onder handen genomen. Maar bij het wegwerken van wat krasjes en steenslag heb ik iets te enthousiast geschuurd.

Hoe kan ik dit het best een beetje wegwerken? Ik heb geen polijstmachine helaas.

sdc13901.webp

Als ik het goed lees heb je reeds geschuurd en beschik je NIET over een polijstmachine ??

Hoe dacht je de schuursporen dan weg te krijgen ?

MightyMauz zei:
Ik heb afgelopen week mijn nieuwe aanwinst flink onder handen genomen. Maar bij het wegwerken van wat krasjes en steenslag heb ik iets te enthousiast geschuurd.

Hoe kan ik dit het best een beetje wegwerken? Ik heb geen polijstmachine helaas.
Opnieuw (laten) spuiten. Iets anders weet ik er ook niet op:weetniet

Yeah I know.

Maar ik dacht eigenlijk met een lakstift te bewerken, beetje bijschuren en dan nog maar eens ScratchX. Maar ik vroeg me af of het daar nou beter van wordt. Spuiten kan later alsnog altijd.
Of misschien met een Motip (?) spuitbus?

Paulus de Boskabouter zei:
Erg jammer... spot repair bied uitkomst hier!

Is het het geld waard ? Hoe oud is de wagen , in welke staat is de rest ?

Ik kan me voorstellen dat je zoiets niet laat doen op een wagen die wel meerdere "gebreken" heeft en dat je dan iets hebt van : hou los ik dit (zo goedkoop mogelijk), op :weetniet

Als de wagen voor de rest in topstaat is : spotrepair zoals PdB schrijft .

grandscenicman zei:
Heb je de koplamp ook "geschuurd" ???

Lijkt erop dat deze een opknapbeurtje kan gebruiken :ja

Die koplampen heb ik inderdaad ook "geschuurd" met ScratchX, maar in tegenstelling tot wat je denkt, zijn die er flink op vooruit gegaan. Dacht dat die niet meer te herstellen zouden zijn, maar denk dat ze er nog flink op vooruit kunnen, maar dan moet ik er wel nog wat tijd insteken

Spotrepair midden op een motorkap gaat volgens mij niet lukken. Dat word een complete motorkap spuiten.

Koplampen kun je losse glazen voor kopen, die kosten een tientje of 6 per stuk

grandscenicman zei:
Is het het geld waard ? Hoe oud is de wagen , in welke staat is de rest ?

Ik kan me voorstellen dat je zoiets niet laat doen op een wagen die wel meerdere "gebreken" heeft en dat je dan iets hebt van : hou los ik dit (zo goedkoop mogelijk), op :weetniet

Als de wagen voor de rest in topstaat is : spotrepair zoals PdB schrijft .

Het is een BMW 316i uit 2000, die er na het poetsen er erg keurig uitziet. Morgen maak ik eens wat foto's.

Maar ik heb meer zoiets van, spuiten, professioneel repareren etc kan altijd nog.

Ik krijg een flash back over de auto van Rogierv12.

Die heeft ook door de lak heen geschuurd....

fee5aa69.webp

https://forum.Carclean.com/cc_postst9766/Wetsand-ongelukjeUPDATE-auto-IS-geheel-overgespoten.aspx

Dat was echt een holy fuck momentje 8o

Kliederen met een lakstiftje word helemaal niks dat kan ik je nu al vertellen, als je het eerst zelf dingen wil proberen een spuitbusje halen in de kleur vd auto en zelf een spotrepair proberen. Denk alleen dat als je het echt onzichtbaar wilt hebben je de hele kap zal moeten laten spuiten.

Ja ik zie het dat Rogier eenzelfde probleempje had. Maar die heeft maar meteen z'n hele auto laten overspuiten. Ik wilde eigenlijk ook een Topazblauwe, maar denk toch niet dat dit kleine ongelukje nou die keuze recht gaat zetten ;)

Wouter B zei:
als je het eerst zelf dingen wil proberen een spuitbusje halen in de kleur vd auto en zelf een spotrepair proberen. Denk alleen dat als je het echt onzichtbaar wilt hebben je de hele kap zal moeten laten spuiten.
Dit dus, echt knallend zal het nooit worden.
Geheel weg is overspuiten.

Nu een foto met daglicht, misschien iets beter zichtbaar

sdc13904r.webp

Ik zit er ernstig over te denken om een DAP ofzo te halen, omdat er wel meer klusjes zijn waarvoor ik die kan gebruiken (bv die koplampen ja). Zou het ook helpen bij het oplossen van dit probleem?

Als je gaat polijsten, haal je een klein beetje van de laklaag weg.
Omdat je met schuren al door de laklaag heen bent gegaan, zal een DAP of enige andere polijstmachine niet gaan helpen.

Voor andere klussen is het overigens een prima idee.

laatst zelf ook door de lak geschuurd na het verwijderen van logo.
ik laat het overspuiten,dat is de beste oplossing