• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Door lak geschuurd

MightyMauz zei:
Ik dacht ook meer in combinatie met een spuitbus

Met een spuitbus alleen ben je er niet...
- Je zult eerst het gedeelte wat je wilt spuiten goed moeten schuren met de juiste korrel en het juiste (automotive) schuurpapier, laag over laag over laag gaat hem zowiezo al niet worden en als je te grof schuurt blijf je dat altijd zien !
Op de juiste manier afbouwen is zeer belangrijk, het is geen kozijn wat je "ff" schildert.
- Dan zul je alles wat je niet gespoten wil hebben goed moeten afplakken, houdt ook rekening met de wind, spuitnevel ed.
Een vierkantje afplakken is later ook een vierkantje blijven zien : daar ga je no-way aan ontkomen.
- Voor het spuiten moet je eerst al eens een goede primer laag hebben, en dan wel 1 die compatible is met je "oude" laag en je "nieuwe" laag. Gezien het bouwjaar van jou auto is die of net wel of net niet al met watergedragen lak gespoten.
Zorg ervoor dat je zeker bent dat die 2 elkaar niet gaan "bijten" anders zit je zowiezo aan compleet overspuiten vast.
- Na het spuiten zal je moeten zorgen dat je gespoten deel rustig kan uitharden. Dit ga je buiten niet voor elkaar krijgen ivm stof, zand, wind ed.
- Als je gespoten deel is uitgehard is het tijd voor de blanke lak : die blanke lak bepaalt mede en je kleur en je glans. Dit komt dus zeer nauwkeurig. Als je teveel blanke lak hebt gespoten is het te donker en kan je weer je schuurpapier erbij gaan pakken en opnieuw gaan beginnen. Ook hiervoor geldt : Voor het spuiten goed ontvetten, na het spuiten rustig en juist laten uitharden.


- De overgang tussen je originele lak en zelf gespoten lak blijf je altijd zien
- Zilver is de meest beroerde kleur om bij te spuiten, zelfs bij een officiele spuiter blijf je dat altijd zien
- Scratch-X zit in een hele mooie fles, maar daar houdt het mooi zijn ook helemaal mee op.
Schuurkrassen (1000 - 3000) ga jij op een BMW lak no way met het handje verwijderen en al helemaal niet met Scratch-X .


Het is zuur maar zoiets is ons allemaal of al wel eens overkomen of gaat ons eens overkomen.
Wees verstandig, spaar gewoon tot je de kap kan laten spuiten want dit ga je zelf nooit on-zichtbaar oplossen.
Zeker als je dit buiten op de stoep of straat moet gaan oplossen voorzie ik nu al een groot drama.

Met een DAP ben je er trouwens ook nog niet, je zult ook de juiste pads, polijstmiddelen en doeken moeten hebben.
Daarnaast zul je ook moeten weten hoe je met zo'n DAP te werk moet gaan en welk middel wat doet op welke lak.

Er komt wel iets meer bij kijken dan ff spuitbusje halen, sprayen, stekker van de dap erin en gaan :rules
 
Kben net gebeld door de spot repair man, en die wil er ook niet aan beginnen. Vooral omdat zilver een heel lastige kleur is en de schade op de motorkap zit. Hij zegt dat je het altijd blijft zien. Dus zou alleen op te lossen zijn door de hele kap te spuiten...
 
Klopt helemaal wat die man zegt.

en gans de motorkap spuiten, dan maar hopen dat er geen kleurverschil op zit tov de spatborden, bumper, want zilver is een moeilijke kleur om herstellingen te spuiten...
 
Hmmz, Tom, dat zet mij er toch niet echt toe aan om nou naar de spuiter te rennen, maar het eerst zelf dan nog maar eens proberen weg te stiften. Dan is het iig minder opvallend. Overspuiten zou dus kunnen betekenen dat het een hoop geld kost en in een opslag duidelijk is dat de motorkap anders is dan de rest vd wagen.
Met een lakstift zou het betekenen dat alleen als je naar het plekje kijkt dat het opvalt (en dan wel misschien erg lelijk is, maar dan wel alleen daar)
 
Dat was nou niet wat ik eraan uit wil geven. Tis al een oud beestje, en om er dan dat soort bedragen tegenaan te gooien om alleen een hoekje te repareren is te gortig en staat niet in verhouding tot de waarde van de auto. Voor de rest staat hij nog wel erg goed in de lak, dus er moet wel iets gebeuren.

Ik had eerder nog een pikka beloofd (eindelijk tijd en een uurtje zon):
sdc13972x.webp
 
MightyMauz zei:
Dat was nou niet wat ik eraan uit wil geven. Tis al een oud beestje, en om er dan dat soort bedragen tegenaan te gooien om alleen een hoekje te repareren is te gortig en staat niet in verhouding tot de waarde van de auto.

jammer :(