• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dosering Glansprotector Totaal

Jansen

Detailing guru
Tester of Bling
13 apr 2015
4.383
193
Utrecht
Na enkele positieve reacties hier op het forum over de Glansprotector shampoo, heb ik deze ook maar eens aangeschaft. Ik vraag me nu af welke dosering jullie gebruiken, want de dosering op de verpakking (50 ml per 10 L water), lijkt mij aan de ruime kant.

Is dit inderdaad de juiste verhouding of is er al iemand die succes heeft gehad met een wat lagere dosis?
 
De proefverpakkingen van vroeger waren ook 50ml

Als je de auto vooraf wast met een normale shampoo (aan te raden)
dan kan je de dosis wel halveren zoals @ivo's aangeeft.
Neem wel goed warm water, niet te lauw

Met de mitt / handschoen inmasseren helpt de hechting versterken
Afspoelen met een harde straal voordat het kans heeft om op te drogen
Dan de handschoen wel goed uitwassen
 
  • Leuk
Reactions: ivo's
Ik doe ff een oud topic omhoog kicken.
Dat Glansprotector kwam ik al lezende tegen en na wat zoeken op het forum las ik dat velen enthousiast gebruiker zijn. Maar..., de laatste tijd lees ik er bijna nooit meer over.

Dus ben benieuwd; Uit de gratie, of is het een product wat je “stiekem“ gebruik?.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Ik heb het een paar keer gebruikt, maar het kon mij niet bekoren. Bathe+ werkt beter en sneller (via de foamlance)
 
Glansprotector = Gemak, eenvoud en relatief goedkoop

Als je tijd hebt, het leuk vindt etc, dan zijn er ook andere middelen
 
Ik denk dat het product inmiddels ook wel is ingehaald door de modernere middelen, zoals: sio2 gebaseerde shampoo's, wetcoat achtige producten en detaillingsprays met echt goede beading (Sonax bsd).

Eerst gebruikte ik het nog wel eens voor de autos van mijn ouders, als de wax een beetje op zijn einde kwam. Voortaan kies ik toch eerder voor een gewone shampoo, i.c.m. een wetcoat product of een detailing spray. Dat kost maar een paar minuten extra tijd, en het resultaat is naar mijn mening toch echt beter.