• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

How NOT to: Gyeon Bath en Glansprotector shampoo

Jansen

Detailing guru
Tester of Bling
13 apr 2015
4.384
193
Utrecht
Beste Carcleaners,

Naar aanleiding van enkele enthousiaste gebruikservaringen van de Glansprotector Shampoo heb ik die onlangs aangeschaft. Deze shampoo laat een hydrofobische laag achter tijdens het wassen. Een soort Bathe+, maar dan old school en wat gebruiksvriendelijker

De aanbevolen dosering is 50 ml voor 12 L. Omdat 90 ml Glansprotector (dus grofweg 4 euro) op mijn emmer van ongeveer 20 L mij wat te ver ging, heb daarom 30 ml Gyeon Bath en 50 ml Glansprotector in de emmer gekieperd. Op het forum had ik gelezen dat dat ook zou moeten werken, dus het leek me het proberen waard.

Het testobject was de auto van mijn vriendin, een zwarte Hyundai i20, die al maanden niet was gewassen en al veel langer niet meer was gewaxt. Kortom, ideaal proefkonijn.

Na het wassen was de auto schoon en ik had gehoopt dat er bij het afspuiten wat beading en sheeting te zien zou zijn. Tot mijn teleurstelling was dat niet zo. Nul beading. Noppes, nada.

Ik ga het nog een keer testen, maar dan met de aanbevolen dosering en kijken of dat wat oplevert. Ik denk het wel, want anders waren de gebruikers niet zo enthousiast.

Voorlopig ga ik mij in ieder geval weer keurig aan alle gebruiksaanwijzingen houden.

Jan
 
Ik heb geen flauw idee. Ik heb er te weinig verstand van om daar iets zinnigs over te zeggen, maar wat jij zegt zou het kunnen zijn. Al is de Glansprotector ook een shampoo, dus het zal ook niet heel veel anders zijn dan de Bathe.
 
Ik begrijp dat de GlansProtector iets is zoals Bathe+. Ik denk dat als je hier een sopje mee maakt en dan ook nog eens een andere shampoo erbij gooit, dat de werking teniet word gedaan. (Boerenverstand, hoor. Ik heb ook geen idee! :p ) Ben wel benieuwd naar je tweede test. :D
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Een gekke hersenspinsel, kan het zijn dat Bathe een dusdanig agressieve shampoo is dat deze alle wax/sealant eigenschappen oplost in de emmer??? Wel erg bijzonder.

Ik heb afgelopen zaterdag Bathe in het foam kanon gehad op het beestje. Deze had behoorlijk wat wax/spray sealant lagen erop zitten. Bij het aanbrengen op het dak zag ik dan ook de beading achtig iets gebeuren. Maar dit verdween redelijk snel tot een normale foam laag op het dak. Misschien dat die Bathe wel lekker agressief is omdat deze voor coatings is gemaakt???
 
:eek: Bathe+ heeft toch toegevoegde carnauba wax, geen kwartsdeeltjes (SiO2)?

Nee hoor, daar zit silica in. Zelfde bestanddeel als een coating bevat.

Vandaar dat je dit ook paneel voor paneel moet afwerken, anders gaat het vlekken.

Je kunt bathe+ ook vanuit de fles rechtstreeks op een doek deppen en dan per paneel opbrengen en afspoelen.
@Jansen wellicht kan dat met glansprotector ook?
 
Ik denk dat Jan een lesje RTFL nodig heeft ;)

Hoe was ik mijn auto?
Stap 1 : lees de gebruiksaanwijzing van de shampoo
Stap 2 : volg de gebruiksaanwijzing van de shampoo
Stap 3 : volg stap 2!

;););););););)
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Ik gebruik Glansprotector al jaren en heb elke keer een mooie beading en sheeting,ik gebruik 1 dopje van de fles op 12 liter water.
 
Zoals gezegd zal ik voortaan gewoon de handleiding volgen en niet mengen met een andere shampoo. En ja, de auto kan ook een kleibeurt gebruiken, maar nadat ik had gefoamd met bathe+ was de beading en sheeting weer top en was er maar weinig vervuiling waar het water aan bleef 'haken'.
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Zie je topic nu pad @Jansen. Heb het ook hele lange tijd gebruikt. Wel nooit gemengd en ik heb altijd gewoon de aanbevolen hoeveelheid in een emmer gebruikt. Altijd echt wel goed beading ervan hoor.

Ik zou zeggen probeer het eerst eens zoals je het moet gebruiken en probeer daarna eens te spelen met de verhouding. Zo kan je ook daadwerkelijk zien in welke maten iets minder word (reiniging/beading)
 
o_O @Quantoxx Je hebt inderdaad gelijk, ik wist niet beter dan dat er wax aan de shampoo was toegevoegd. Ik heb 'm ooit meegehad als alternatief voor een shampoo met carnauba die op dat moment niet voorradig was, dus was er vanuit gegaan dat er wax in zit.
 
o_O @Quantoxx Je hebt inderdaad gelijk, ik wist niet beter dan dat er wax aan de shampoo was toegevoegd. Ik heb 'm ooit meegehad als alternatief voor een shampoo met carnauba die op dat moment niet voorradig was, dus was er vanuit gegaan dat er wax in zit.
No worries! :p Ik ken de Bathe+ ook alleen maar first hand omdat ik met de coatings in aanraking kwam. Dus, toentertijd erin verdiept, maar raakte toch in twijfel door je opmerking, haha! :D
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba