• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Douche cabine.

Bikkel

Detailing guru
23 okt 2014
1.635
173
53
Berkel en Rodenrijs
Heb wel eens gelezen hier dat er meer mensen detail spullen voor in huis gebruiken.

Welke pad zou ik het beste kunnen gebruiken voor de douche wanden / ramen?
In combinatie met Glass scrub. https://www.Carclean.com/product/Pro_Vision/Glass_Scrub_Cream_Cleanser_270ml_GS_270_101370

Iemand ervaring?
 
Geen ervaring mee, maar de zwarte Monello handpad vind ik een goud ding :cool:
Zou mijn eerste keus zijn in ieder geval.
 
Ik denk dat een gewone spons het ook goed aal doen in de douche. Je hoeft daar immers niet zo bang te zijn voor krasjes dan op een auto.
 
A oké, met de machine. Daar had ik ff niet aan gedacht, wel een goed idee om de douche machinaal te gaan poetsen, is het zo erg gesteld dan met het vuil????? :D Maar ik zou gewoon een pad nemen zonder cutting factor. Zoals de monello zwart of rood.
 
Je zou kunnen beginnen met monello wit, als dat niet wil dan naar oranje en als zelfs dat niet wil dan laat je de gele pad er op los.
 
Ik gebruik op de DAP een glass polishing pad van CarPro ( in combinatie met CarPro Ceriglass Polish ) en heb daar goede ervaringen mee.
 
Dat is in wezen de hardste pad die je kan hebben, dat is een hele dunne vilte pad zonder "vering" erin.. zodat je maximale druk op je polish hebt (omdat glas zo hard is)
 
Eerst bepalen wat voor hardheid het glas heeft ....
... en dan bepalen wat je gaat gebruiken
Glas van onvoldoende kwaliteit zit in no-time onder de krasjes

Kalk op glas laat zich eenvoudig weghalen met keukenzout als slijpmiddel
Dat komt omdat zout de kalk zelf aantast
Flinke spons, klein beetje vocht en een paar gram zout

Glascorrosie krijg je niet zomaar weg
Slijpen heeft ook geen zin, is een chemisch proces

Provision doet het goed als onderhoudsmiddel
Verbergt ook een beetje de strepen van de corrosie
 
Voor mij werkt het beste om gewoon mijn vriendin de badkamer in te rollen met een spons en er pas weer uit te laten als de boel weer spik-en-span is.
 
Ik heb al een keer staan beuken met een wooled pad en monello veloce met de pro900 op de douchedeuren, maar dat haalt echt 0,0 uit.
 
Licht eraan wat je insteek is sjoerd.
Wil je het gewoon wat opfrissen of krassen eruit halen of...