• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Droogdoek neemt slecht water op*opgelost!*

RogierV12

Detailing rookie
19 jul 2010
1.011
0
Ik heb nu al 3 droogdoeken die onbruikbaar zijn geworden na vaak wassen.
In het begin werken ze allemaal prima en zuigen ze al het water op, maar na een tijdje moeten ze eerst een beetje vochtig worden willen ze hun werk doen.
De Delirium hield het langst uit pas na een keer of 25/30 wassen werd ie slecht.
De dodo double drying towel werd al slecht na 5x wassen :(

Weet iemand hier een oplossing voor want ik ben volgens mij niet de enige die er last van heeft.

Na het nodige gebruik zal een doek wel wat minder worden, maar vijf keer is wel echt weinig.

Waar was je je doeken mee?
Gebruik je ook iets als Micro Restore?

Ik neem aan dat je Micro-restorer al geprobeerd hebt?

Drogen in de droger op een niet al te hoge temperatuur, en evt. op de "beschermen" stand.
Ik wilde ze eerst ook niet in de droger, maar heb wel het idee dat dat de vezels wat losser maakt, dus ze gaan hier nu altijd in de droger.

Nachtje weken in azijn kan je ook proberen, beetje azijn als wasverzachter ook.

Herken het probleem wel hoor, vooral bij wat minder goed gewaxte auto's is het behoorlijk vervelend.
Ook de hoge luchtvochtigheid en lagere temperatuur van de laatste tijd werkt het lekker afdrogen ook tegen heb ik wel eens gedacht.

Het weer lijkt bij mij een doorslaggevende oorzaak te zijn. 's zomers werken mijn Delerium doeken prima. En kan ik met 1 doek mijn Suzuki Alto drogen. Maar zodra de luchtvochtigheid omhoog gaat en de temperatuur naar beneden, dan heb ik 2 doeken nodig. De doeken nemen wel veel water op maar het oppervlak droogt niet lekker op. Ook mijn doeken moeten eerst een beetje vochtig zijn, voordat ze echt water opnemen.

EDIT:

Eelco zei:
Ik neem aan dat je Micro-restorer al geprobeerd hebt?

Drogen in de droger op een niet al te hoge temperatuur, en evt. op de "beschermen" stand.
Ik wilde ze eerst ook niet in de droger, maar heb wel het idee dat dat de vezels wat losser maakt, dus ze gaan hier nu altijd in de droger.

Nachtje weken in azijn kan je ook proberen, beetje azijn als wasverzachter ook.

Herken het probleem wel hoor, vooral bij wat minder goed gewaxte auto's is het behoorlijk vervelend.
Ook de hoge luchtvochtigheid en lagere temperatuur van de laatste tijd werkt het lekker afdrogen ook tegen heb ik wel eens gedacht.

Ik doe ook al mijn doeken nu in de droger, op de delicate stand, en merk dat mijn doeken gewoon veel zachter aanvoelen en beter hun werk doen dan wanneer ik ze aan het wasrekje hang te drogen.

De droger dat zal ik maar 's gaan proberen dan.
even kijken wat ik allemaal kan instellen.......
Synthetisch, strijkdroog en behoedzaam dan zal het wel goed gaan hoop ik?

EDIT:
Ook de azijntip ga ik proberen natuurlijk

Niet om te zieken, maar was je de rest van het wasgoed wel met wasverzachter ?
Soms kan er in de machine aardig wat achter blijven, zeker als je "koud" wast
De onze zet ik eens in de zoveel tijd op de warmste stand, zonodig leeg, blijft ie lekker schoon van

De rest van het wasgoed?????
fcfd751d.webp

Communicatie heet dat :lol
Bij die van ons kan de wasmiddellade er ook uit
Kan je voor dat jij 'm gebruikt die lade ff afwassen
Dat scheelt ook al

Hier een Miele SoftTronic, slijten je doeken minder hard en het ding geeft zelf aan wanneer je een kookwas moet doen. Zelf goede ervaring met de gele Carrand droogdoek. Weet niet over welke droogdoek het gaat in het Meeting-topic, de nieuwe Monello?

waarom leeg wassen op de kookstand ??

zorg gewoon voor wat extra was die op die temperatuur mag gewassen worden :-"

ik gebruik alleen die micro-restore om te wassen , niks anders want sommige wasmiddelen laten vettige vegen(als ik dat met een doek doe natuurlijk:-b ) achter als ik bvb mijn ramen opwrijf , daarom enkel met m.r.

@grandscenisman: Omdat men tegenwoordig allemaal op 30 graden ( soms zelfs kouder ) wast en dit zeker niet ten goede komt van de wasmachine.
Waspoederbende blijft stiekem achter en je kan kalkproblemen krijgen en zelfs een ( in verhouding ) voortijdig van het apparaat.
Zelf gooi ik 'm eens in de zoveel tijd aan op 90 graden om de boel goed door te laten borrelen.

De wasmachine op de allerhoogst mogelijke temperatuur een keer laten draaien zonder kleding?

Zo kun je de wasmachine enigzins schoonmaken c.q. doorspoelen.

Wil je je wasmachine is even lekker schoon krijgen:

Op 90 graden en 2 vaatwastabletten erin, wordt ie weer brandschoon in alle hoeken en gaten.
Als er alleen op lage temp gewassen wordt onstaan er ook heerlijke schimmels in de was machine...... :-& , die gaan dan ook om zeep.

Wij doen hier de wasmachine eens in de 2/3 weken, even op 90 graden laten draaien, met wasmachine reiniger erin.

Aangezien die vloeibare wasmiddelen en een te lage temperatuur zorgt voor vetluis, ook wel wasluis genoemd.

Maar ik had hetzelfde met mijn droogdoek, miracle dryer, leek steeds minder goed te gaan werken. Ik droogde ze ook altijd aan de waslijn. Maar tegenwoordig doe ik de doeken op een koude stand in de droger, en het werkt echt beter naar mijn idee.

kendo zei:
Het weer lijkt bij mij een doorslaggevende oorzaak te zijn. 's zomers werken mijn Delirium doeken prima. En kan ik met 1 doek mijn Suzuki Alto drogen. Maar zodra de luchtvochtigheid omhoog gaat en de temperatuur naar beneden, dan heb ik 2 doeken nodig. De doeken nemen wel veel water op maar het oppervlak droogt niet lekker op. Ook mijn doeken moeten eerst een beetje vochtig zijn, voordat ze echt water opnemen.

EDIT:

Ik doe ook al mijn doeken nu in de droger, op de delicate stand, en merk dat mijn doeken gewoon veel zachter aanvoelen en beter hun werk doen dan wanneer ik ze aan het wasrekje hang te drogen.

Inderdaad bij mij ook, het weer, de delirium van mij is pas een paar keer gewassen dus daar ligt het niet aan, in de zomer gaat het prima, nu is het gewoon te vochtig buiten ook al lijk thet droog.

Mark