• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Droogdoek vrij vuil na wassen

DriesS

Detailing rookie
1 jun 2016
9
5
35
Vandaag eerste keer met echte detail producten mijn auto gewassen maar reeds bij het drogen van het dak van de auto was mijn droogdoek bij het afdrogen al redelijk vuil, zwarte strepen.

Wat heb ik fout gedaan? Hieronder een lijst van de spullen die ik heb gebruikt :

- Microfiber Madness - Incredisponge Wash Sponge
- Auto Finesse - Lather Shampoo - 500ml
- Microfiber Madness - Dry Me Crazy Drying Towel - 65x40cm

Thanks voor de antwoorden. Hoe kan ik zien of weten dat hij nog niet genoeg gewassen is alvorens te drogen?

Ik heb inderdaad ook gemerkt dat drogen langs rubberen randen behoorlijk wat vuil afgeeft, hoe dit te voorkomen?

Ik denk niet dat je dat helemaal kan voorkomen, althans, ik heb dit ook regelmatig voor (al ben ik lang niet de meest ervaren detailer hier). Ik veronderstel dat dit bij de meesten onder ons wel eens gebeurt

Ander punt: met drogen niet beginnen op het dak/motorkap (liggende delen) maar eerst de verticale vlakken: daar loopt het water sneller weg, en dan krijgt het water op horizontale delen wat meer tijd om weg te vloeien. Resultaat is dat je veel makkelijker toekomt met je droogdoek, zeker in de herfst en winter maakt dit veel verschil.

• Leuk
Reacties: Altos en izzytrans
Ik begin juist, net als met wassen, met de motorkap. Daarna dak, zijkanten enz. Omdat omdat ik er op die plekken echt zeker van wil zijn dat ik geen nieuwe krassen trek met vuil in de mitt/droogdoek.
Daarnaast zegt m'n gevoel dat er eerder vuil op de liggende delen kan waaien tussen het wassen en drogen.

• Leuk
Reacties: Quantoxx
Alles wat af kan geven bumpers ,roosters ,grill,s rubbers
Even behandelen van te voren met een kaartje en een apc

@mdlange Na het wassen, spoel je normaal de auto af met open slang (van boven naar beneden) zodat er zo min mogelijk water blijft liggen (eigenlijk spoel je 'm droog met water, klinkt vreemd maar zo werkt het wel). Dan haal ik de straal van de auto, en draai de spuitmond dicht, en heb dan de droogdoek al in mijn handen, dus in die tijd waait er heel weinig vuil op de auto. Daarnaast geldt, hoe droger de auto is, hoe minder vuil er op de lak blijft 'plakken' en dus ook minder kans dat je daar met de droogdoek overheen gaat.

denk dat je dan gewoon een keer extra moet wassen
ik was ook altijd 2x
eerst goed nat spoelen met slang daarna afspuiten met HD
dan wassen met mn thick mitt van monello en shampoo en 2 emmers
daarna weer afspuiten met de HD weer ook gelijk mn mitt uitspuiten met mn HD
weer wassen met 2 emmers en mn thick mitt
dan weer afspuiten met HD
en dan gaan drogen
als extra zou je dus inderdaad je rubbers met een borsteltje (tandenborstel) en apc kunnen doen
en goed je dorpels doen met HD en met wassen
en een klei set aanschaffen dan haal je ook heel veel vuil weer weg

Auto's die weinig gewassen worden in het jaar is het haast onmogelijk om met alleen wassen helemaal zuiver te krijgen, zeker met een milde shampoo. Zit toch wel een bepaalde vervuiling op die er niet zo af gaat, denk aan vetten, wegen teer en afgevende ruiten rubbers enz. Een voor reiniging met apc en dergelijken scheelt al een hele hoop.

Misschien dat ik een oud topic omhoog trap, maar het kan nuttig zijn voor mensen met dit probleem. Afgelopen winter doe ik elke paneel 2 keer af. Dit betekent dat ik vier keer, (mijn washmit heeft twee zijdes ;) ) met een washandschoen erover ben gegaan. De eerste keer voel je dat de washmit stroef over de lak gaat. Tweede keer gaat beter. Ik ga pas naar het volgende paneel als ik geen weerstand meer voel en mijn washmitt over de paneel glijdt. Ik heb dan ook zelden vieze droogdoeken. Heb ik dit wel, ben ik inderdaad langs mijn rubbers gegaan.

• Leuk
Reacties: Tommy86