• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Droogdoeken na "wetcoat"

VroomVroom

Detailing rookie
26 jul 2026
2
2
Hoi allemaal,

Ik heb een fles Bathe+ maar was niet zo overtuigd van het “+” en ook niet van de shampoo werking. Dus besloten de auto te foamen met de Bathe+ na het wassen. Ik had namelijk gelezen dat dit goed waterafstotend maakt.
En ja hoor, op deze manier heb ik nog wat aan mijn Bathe+. TOP! De auto is echt mooi waterafstotend geworden en het blijft ook best een tijd merkbaar.

Na het foamen de auto goed afgespoten met hoge druk en daarna gedroogd. Droogdoek naderhand uiteraard gewassen.

Wat bleek later bij een volgende wasbeurt…. De gebruikte droogdoek is ook waterafstotend geworden en droogt voor geen meter meer…. Herkennen gebruikers van een “wetcoat” product dit? En zo ja wat te doen?

Naderhand wassen zou in moeten houden dat de doek na gebruik de volgende behandeling krijgt;
- zo snel als mogelijk uitspoelen tot er geen schuim meer zichtbaar is.
- in de week zetten zodat de doek tussendoor niet opdroogt, weken met wasmiddel.
- bij voorkeur een wasmiddel voor micro fiber gebruiken.
- ik gebruik het "week"water gewoon in de wasmachine, kort op 40 graden.
- na wassen goed (alle zijden) hard uitslaan en vrij ophangen zodat het goed droogt.

en dan nog merk je wel wat veroudering, dus houd die doek voor dat soort klussen.

Wat ik doe met Bathe+ is na het wassen een beetje shampoo op de natte washpad doen en de auto ff snel na soppen en afspuiten daarna droog ik em gewoon en kiep is de droogdoek gelijk in de wasmachine met mf wasmiddel.
Na het drogen verder nooit last gehad van verminderde eigenschappen.

Ik heb ook wel aan die mogelijkheid gedacht maar mijn ervaring is dat de droogdoek na het wassen gewoon oké is.

• Leuk
Reacties: RedCat
Misschien dat het probleem komt omdat je de auto afspuit na het foamen met Bathe+ en na het spuiten blijkbaar niet meer afspoelt. Ik kan me voorstellen dat met alleen afspuiten er wat 'losse' Bathe+ achterblijft op de lak, en dat dit in je doek gaat zitten.

• Leuk
Reacties: MTyn
Ik ben een aardig luie detailer geworden en gebruik al jaren Bathe+ als foam. Ik denk dat de droogdoek op mijn waskar al maanden of een jaar niet meer gewassen is en droogt nog gewoon als een malle. :P

Ik kan ook alleen maar voorstellen dat een droogdoek geen water meer opneemt als je inderdaad de auto droogt als hij ingefoamed is, zoals Cordoba aangaf.

Ik had het in het begin wel, tegenwoordig doe ik alle wasspullen op een "babywas" en dan handmatig op 95C zetten.
Alleen de droogdoeken en mits uiteraard en nergens meer last van, geen wasmiddel of verzachter erbij, puur alleen laten spoelen.
Doe dit direct nadat ik klaar ben met de wagen wassen/drogen.

Ik denk dat er nog Bathe+ op je auto zat bij het afdrogen. Je droogdoek zou enkel nog schoon water moeten opnemen van je lak.

Ook wat @Cordoba zegt; na het (goed!) afspuiten van de Bathe+ foam spoel ik de auto nog na met open-slang methode. Het meeste water en eventuele bathe+ resten ben je dan kwijt.