• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Droogdoeken, wassen ?, en zo ja waarmee

bask04

Detailing addict
27 feb 2011
26
60
Mijn droogdoeken beginnen hard te worden, is het wel de bedoeling om elke week na het drogen van de auto, ze te wassen?
Of is uithangen en drogen ook voldoende.

Ik kan mij voorstellen dat ze van het wassen niet beter worden.
 
Persoonlijk heb ik 2 grotere droogdoeken die ik niet in de machine was. Ik heb een kleine voor dorpels e.d. (daar vergeet men nog wel eens wat) en die gaat de wasmachine in. Af en toe week ik de doek in een emmer met wat microvezelwasmiddel en spoel deze uit.

Als je droogdoeken vies worden dan is de harde realiteit dat je beter moet wassen ;)
 
Ik was ze altijd (ik draai toch een was met alle doeken en mitts), maar ze zijn na al die jaren nog niet hard geworden.

@Dibbuz, helemaal waar, maar er is natuurlijk altijd een kans dat er iets van vuil in komt. Daarnaast heb ik de Gyeon silk dryers en doordat die donkerpaars zijn kan je ook niet echt goed zien of ze vies zijn geworden.
 
  • Leuk
Reactions: kawazxr
Mijn droogdoeken worden eigenlijk nooit vies. Maar toch gooi ik ze zo'n 4x per jaar even in de wasmachine. Gevolgd door de droger met wat ballen erbij in.
Kans is natuurlijk altijd aanwezig dat er toch wat vuil in komt wat je niet.
 
Kijk hier heb ik wat aan, er word ook gewoon flink gereageerd , en snel ook.

Dankjewel.


Heb ook nu 2 nieuwe delirium dikke doeken, eerst x ook wassen dus ,?
 
Ik heb de gewoonte om washmitt en droogdoeken en andere doeken na gebruik eerst handmatig uit te spoelen, en vervolgens in de wasmachine te wassen met Nanolex Microfiber Wash. Mijn vorige droogdoek heb ik zo'n 10 jaar gebruikt, en toen werd de doek wat harder (te hard naar mijn zin) en heb ik hem vervangen. Dat lijkt me geen verkeerde levensduur, en is nog wel een enkele keer gebruikt als noodoplossing. (droogdoek op straat laten vallen).

Om de maximale droogcapaciteit te halen moet een doek eerst 2-3 gewassen zijn, dat kun je na gebruik doen of bijvoorbeeld alvast een keer voor het eerste gebruik.
 
Ikzelf spoel mijn droogdoeken en washmitts af, wring ze zo droog mogelijk en hang ze vervolgens op om te drogen. Om de 3-4 wasbeurten gooi ik ze wel eens mee de wasmachine in.
 
Als ik mijn droogdokken was dan die ik dat in een aparte was hooguit met wat gaasdoeken erbij.
Mijn microvezel doeken was ik ook altijd apart
De doeken waarmee ik velgen droog/afneem met detailspray was ik ook apart