• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe was jij je doeken?

Jorrito

Detailing trainee
28 mei 2017
31
43
Genk
De titel van dit topic zegt het eigenlijk al: hoe was jij je doeken?

Ik vind dit toch wel een belangrijke stap in het hele detailproces. Gaan jullie voor een korte, warme wasbeurt of eerder voor een wat langer programma?

En wat stop je in de wasmachine? Ik weet dat wasverzachter geen aanrader is maar verschillende merken zoals o.a. Gyeon bieden een gelijkaardig product aan.

Laat de vrouw in jezelf los hier! :cool:
 
  • Leuk
Reactions: Dutch Vertigo
En om zelf de spits af te bijten: ik was mijn doeken na elke poetsbeurt. Meestal een kort programma van een halfuur op 30 graden. Dit combineer ik met een simpel wasmiddel.

Binnekort ga ik mij een microfiber wash aanschaffen.
 
  • Leuk
Reactions: MichaelF30
Ik was mijn doeken al 5 jaar met een microfiber wash en heb er al een heleboel getest

Ik ben er trouwens mee aan het experimenteren tot hoeverre ik kan gaan en alles zuiver krijg

Men eerste aankoop was micro restore concentrate : ( is zelfs bij CC niet meer verkrijgbaar denk ik )

+- 30 ml in de wastrommel 3 dit op 30 graden
Schuimt niet hard maar het resultaat mag er wezen doeken telkens goed zuiver

Heden heb je nu de keuze uit een tal van merken voor microfiber wash.

Mijn bevindingen / ervaringen .

Nanolex microfiber

Hoeveelheid per machine op 30 graden 50 Ml

Schuimt Goed .... Okeoke het hoeft niet te schuimen om goed te zijn

Resultaat matig nog restanten te vinden op de doeken.

Volgende was Dodos juice Furry liquid , en als een echte die hard dodo fanaat denk je deze zal hij wel oprijzen ....mmmm

Hoeveelheid per machine op 30 graden 50 Ml

Schuimt al iets beter maar het is nog net niet sterk genoeg naar mijn gevoel om mijn doeken echt zuiver te krijgen

Ik zou het ook niet afraden het is een goed product en voldoet zeker

Dan de Poorboys Typhoon microfiber deze was enkel nog te verkrijgen ik de 3780 ml verpakking .... Een vriend van me was ook net op zoek naar een MF cleaner dus besloten 50/50 te delen

Hoeveelheid per machine op 30 graden 50 Ml

Schuim zeg je schuim jezus deze schuimt al een dolle doe niet meer dan 50 ml in de machine .... Hen al een paar keer mee gemaakt dat het schuim uit het bakje loopt

Result echt deze is super doeken zijn totaal proper , een echte aanrader ... Je ziet het is niet altijd Dodo

Vandaag test gedaan door een paar dagen oude fingermit applicator met Supernatural Hybrid Nano SiO2 quartz aanwezig

Na de wasbeurt was de applicator als nieuw met een ander kleurtje door de aanwezige rode doeken

Het is zeker niet goedkoop wassen mits ik mijn doeken in 3 fases was 1ste 2 de en 3de keus doeken.

Over andere merken kan ik niks zeggen , maar ik vind De PB zo goed dat er morgen nog een grote bus opkomst is

Je ziet ik mag dan zon grote fan van dodo zijn als ik wil als er een beter product naar mijn gevoel is neem ik dat gewoon

Offtopic : Hetzelfde heb ik met de drooghulp voor mij kan niets op tegen Spray and wipe ook van PBW en Dodo s time to dry kan er hammer genoeg niet aan tippen

Hopelijk hebben jullie wat aan mij stukje

Alvast bedankt voor het lezen en keep shining Manny
 
Mooie post, vergelijk in prijs erbij zetten en topic maken in Reviews en Tests, altijd handig :)
 
ik heb een kleine camping wasmachine gekocht. max 10liter.
daarnaast gebruik ik cg. microfiber wash (iedere mirco wasmiddel zal voldoen denkik.)
hierdoor weet ik zeker dat er niks van andere zooi in me kleding komt en andersom in me poetsdoeke
 
ik laat ze een nachtje weken in water met een scheut schoonmaakazijn. Daags nadien gaan ze in de wasmachine met wasmiddel zonder wasverzachter (Ecover Universal), op 30°, kort programma, extra water en laag toerental bij het droogzwieren. Daarna ophangen op het rek (niet met wasknijpers) en zijn naar mijn gevoel nog behoorlijk zacht na meerdere malen te hebben gewassen.
 
ik laat ze een nachtje weken in water met een scheut schoonmaakazijn. Daags nadien gaan ze in de wasmachine met wasmiddel zonder wasverzachter (Ecover Universal), op 30°, kort programma, extra water en laag toerental bij het droogzwieren. Daarna ophangen op het rek (niet met wasknijpers) en zijn naar mijn gevoel nog behoorlijk zacht na meerdere malen te hebben gewassen.

Ongeveer hetzelfde hier;

* Weken in warm water + schoonmaakazijn.
* Leeg deze gehele bak in de wasmachine.
* Typhoon in de lade.
* "Snelle Was, 38 minuten"
*1200 centrifugeren.
* Drogen aan de waslijn.

Nog geen rare fratsen kunnen ontdekken. :)
 
  • Leuk
Reactions: Guest007
Schoonmaak azijn? Ik zal voortaan gewone azijn gaan gebruiken als ik jullie was.

Schoonmaak azijn is niet zo heel best voor (de rubbers van) de wasmachine.
 
Heeft het laten weken in (schoonmaak) azijn veel nut? Tot nu toe gooi ik gewoon alles in de machine, bolletje met Typhoon er bij in, 40° 800 toeren centrifugeren. Komt er schoon uit maar heb ook nog niet echt mega vieze doeken gehad.
 
Ik gebruik de Nanolex Microfiber wash. 50ml in het bakje is zat. De ene keer op 40 en de andere keer op 60 graden.

En als je het niet aandurft...

j6o9hd.jpg
 
Misschien doe ik het fout, maar 50ml Typhoon??? Staat dat in de “handleiding”??
Ik zal het ff nakijken, maar hier fors minder in elk geval staat me bij. Ik meen iets van 15ml. of zo. Ik check het van de week ff.

Edit: al gevonden.
1 ounce normale hoeveelheden en 2 ounce bij erg hard water. Gelet op de waterontharder hier, pas ik altijd hoeveelheden met de helft aan en gaat er nu ca 15 ml in.
 
Laatst bewerkt:
@Zluytr ik kieper niet de gehele inhoud van de bak in de wasmachine, in tegenstelling tot Quantoxx. Voor ik ze erin doe, worden de doeken uitgeknepen zodat het meeste er uit is. Is het dan nog schadelijk denk je voor de rubbers van de wasmachine ?