@ Maaike; was iets te veel van de eigen situatie uit gegaan. Excuus. Dan heb ik inderdaad wat planken mis geslagen, ik ben dan ook geen timmerman.
McShine;302464 zei:Ik heb vorig weekend voor het eerst Dasty vloeibaar wasmiddel ...... Ook de doeken waarmee ik aluminium heb gepolijst zijn helemaal schoon geworden.
Ik ben zelf niet zo fan om vliegjes van de lak te "vegen". Daarom gebruik een prewash: valet pro.
Of de Bugsquash van auto finesse. In spuiten, inweken, en met HD afspuiten en hiermee krijg ik het toch altijd wel weg. Ik hou het dan ook bij en laat het niet inbranden. Anders kan je met de polijst machine aan de slag.
Mocht je toch met een doek de vliegen er af willen vegen, gebruik dan deze doek :
https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Mesh_Microfiber_Bug_Towel_39x39cm_PB_MMBUGT_101031
De structuur is anders van een MF doek dan de Mesh Bug Towel. Misschien dat de vliegen er daar wel makkelijker uit gaan.
Als ik bijvoorbeeld een Peluche Verde (MF doek) op de grond laat vallen ben ik bij wijze van spreken ook een half uur bezig om al die kleine blaadjes er weer uit te krijgen. Kan me zo voorstellen dat ditzelfde geldt voor vliegjes.
In een"sopje" leggen en de vliegen eruit halen\wrijven lukt ook niet?
Of misschien stofzuigen? Is dat wellicht een idee?