• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Resten wax in mf doeken na het wassen

@Anton.NL: ik neem aan dat je dit zelf opgesteld hebt. Weet je of de vezels voor de foto in de electronenmicroscoop vooraf zijn gesputterd of bedampt met metaal (vanwege de elektrische geleiding die je nodig hebt om een sample in een elektronenmicroscoop te bekijken).

@Cordoba : Nee niet zelf opgesteld. Dus ik kan je geen antwoord geven.

@Grandscenicman : Het onderzoek is opgesteld voor de schoonmaakbranche. Daar wordt tegenwoordig alles met microvezel gedaan. Het thuis wassen slaat in dit geval op het zelf laten wassen door de schoonmaker. Dit is af te raden ivm de invloed van wasverzachers, teveel wasmiddel ed. De doeken doen dan minder hun werk. Als ze dit zelf thuis doen kan je moeilijk controleren of het goed gebeurt.

In de droger is in ieder geval geen goed plan. Sommige plekken in een droger kunnen wel 95 graden worden. De zeer dunne vezels smelten snel en als deze eenmaal gesmolten zijn is de doek waardeloos. Je voelt dit goed door de doek heel zacht over je hand te wrijven, je voelt hem dan als het ware aan je handen trekken.

Helaas heeft een reddingspoging met microrestore niets uitgehaald. Gelukkig had ik al een stapel nieuwe doeken besteld. Deze heb ik eerst uitgewassen zonder wasverzachter, 30 graden wolwas. Vervolgens een zwieper gegeven (goede tip RedCat!!) en opgehangen. Klaar voor gebruik… nou eens kijken of ik ergens een zonnetje aan mijn trekhaak kan binden. Dan sleur ik die ff naar Mierlo :-)

@Anton: Beankt voor het document. Ga ik eens op mijn gemakje voor zitten :cool

@ Anton: Dat pdf je wat jij laat zien is al eens aan de orde geweest. Zie: https://forum.Carclean.com/cc_postst15989/Antwoorden-op-Beweringen-en-Claims-over-microvezelsystemen.aspx