• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Droogspray

Ik had na het polijsten ook snel weer last van (onverklaarbare) swirls en kreeg van CC het advies om voor het afnemen van (polijst)residu en wax de Monello Senza Bordi doeken te gaan gebruiken en voor het drogen de Nanolex Double Sided Drying MF Towel.

De Senza's worden inmiddels naar volle tevredenheid gebruikt en de Nanolex drying towel (https://www.carclean.com/nl/product/Nanolex/Double_Sided_Microfiber_Drying_Towel_90x60cm_103735) heb ik vorige week binnen gekregen.

Inmiddels aardig wat droogdoeken gebruikt (zie lijst hieronder), dus ben zeer benieuwd naar de Nanolex.

- Meguiars - Water Magnet
- Carrand MF Max Supreme Drying Towel
- CSF Delirium Orange Drying Towel
- Monello - Senza Acqua Drying Towel
- Gyeon Quartz silk Dryer XL
 
@-Vanquish- : de auto is na het polijsten afgenomen met Gyeon Prep en gecheckt onder de Matchpen, dus ben er vrij zeker van dat ie toen echt 99% strak was.

@IceT : die Senza Bordi's gebruik ik op alle zachte lakken voor het afnemen van de laatste stap polijsten en uitpoetsen van de wax. Cutting compound vind ik ze niet fijn oppakken. In de droogdoek zou het eigenlijk niet mogen zitten lijkt me. Althans kan me niet voorstellen dan een Gyeon Silk Dryer zoveel meer swirls zou maken dan een Nanolex.
 
@EJ2NH503P, ik gebruik de Senza Bordi's op dezelfde wijze en denk dat je gelijk hebt mbt de droogdoeken. Gezien het advies van CC en dat ik een nieuwe droogdoek ging aanschaffen heb ik voor de Nanolex doek gekozen. Al is het maar voor mijn gevoel dat ik er alles aan heb gedaan om de kans op swirls te verminderen.
 
Week je je doeken wel eens in mf wasmiddel? Misschien dat er nog restjes polijstmiddel of wax in zitten?

En gebruik je de silk dryer droog op de lak? Ik maak 'm namelijk eerst vochtig voor ik ermee op de lak ga (of doe eerst de ramen en het cabrio dak).

Droog trek ik soms krassen met de silk dryer.
 
@350Z Nee ik week ze niet in MF middel. Misschien wel eens doen. Met drogen pak ik altijd eerst de ramen en dan de lak. Eigenlijk vooral omdat ik de ramen echt steeploos wil hebben, maar ook om de doek al even nat te maken.
 
Ik heb het laatst gedaan na een jaar gebruik van de doeken, altijd netjes gewassen en toch was het water na een nachtje goed bruin en voelden ze daarna een stuk zachter. Misschien het proberen waard.