• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Druk aan het kleien geslagen maar niet alles wil weg

PoetsenPoetsen

Detailing addict
16 mrt 2009
947
62
Vandaag eens begonnen om voor het eerst mn auto eens met de juiste spullen te behandelen.

- foamgun is nog wachten op een onderdeel dus die kon ik nog niet gebruiken
- auto afgespoeld met de HD
- de voorkant eens met PB Bug Squash behandeld
- gewassen met PB Super Slick & Suds Concentrated Car Wash
- afgedroogt met droogdoek

Na die tijd zag ik nog heel veel vliegenresten en andere sapjes die niet van de lak wilden. Nog maar een keer de Bug Squash eroverheen gehaald, maar het werd niet veel minder. Toen dacht ik nou dan begin ik maar met kleien (dit doe ik voor het eerst). Als klei gebruik ik Mothers Wax California Gold Clay Bar Paint Saving System - Verbeterd! Ik moet zeggen dat het wel wat weghaald, maar lang niet alles. Zie onderstaande foto's (ik heb wat last van steenslag maar daar kijk ik later wel een keer naar). Bij gebrek aan mn digicam die mn ouders hebben meegenomen op vakantie heb ik maar foto's gemaakt met mijn telefoon:

th_IMAGE_426.jpg
th_IMAGE_425.jpg
th_IMAGE_424.jpg


Kan ik na het wassen nog opnieuw met de Bug Squash gaan proberen en dan maar laten inwerken op een doek? En dan schoonspoelen en weer met de klei overheen?
 
Ik denk, zover ik het nu kan zien, het het vervuiling in je lak is. Dus de opvolgende stap moet een cleaner (lakreiniger) zijn. Klei haalt alleen vervuiling die op de lak zit weg.

Dus ik denk dat je met een cleaner, zoals de Step 1 of de Professional Polish het meest succes boekt. :ja
 
Dankjewel heren! Nu heb ik afgelopen vrijdag besteld en uit tijd en kostenoverweging maar besloten om later met de ssr1 aan de slag te gaan. Nu ga ik twijfelen. De komende week heb ik wat tijd over, dus na het kleien polishen lijkt me dan een juiste keuze :)^. Daar gaan m'n centjes weer. Ik wil het goed voor elkaar hebben en zojuist 2 uur aan het kleien geweest.

Wat is het verschil tussen deze 2 pads (afgelopen vrijdag waren ze helaas niet op voorraad):
- White Polishing CCS Euro Foam Hand Applicator
- White Polishing Euro Foam Hand Applicator

Dat wordt weer een bestelling dus :-"

- ssr1 (is dit te doen op een Seat Ibiza uit 2004, ik bedoel is het niet te licht voor de lak?)
- applicator pads (ik heb nu alleen een LC rode pad, nog advies voor anderen?)
- spray and wipe
- waren er nu ook lege spray bottle met spraykop te bestellen, zoals de flesjes waarin de PB Bug Squash leverbaar is?
 
1tje is gewoon vlak en ovaal ,de andere is ook ovaal maar heeft de 'pocketjes' zoals de polijstpads. Maar het zijn beide handpads.
 
De oranje handpad vind ik erg hard en zou ik dan ook alleen in noodgevallen gebruiken.
Op een proefstukje, wel met ssr3, ging ik op een randje zelfs door de lak.
Let wel, dit was zachte lak in slechte staat.
Nou moest dat toch al overgespoten worden dus dat was niet erg.

De witte CCS handpad werkt prettig, niet te stevig en niet te zacht.
De gewone witte heb ik nog niet geprobeerd maar ik denk dat het verschil niet zo heel groot zal zijn.
 
Dan doe ik eerst wel een witte handpad een ssr1 erop. Kijken wat ik daar mee kan bereiken. Ik had het kleien af en moest toen weg, in dikke regenbui teruggekomen. Morgen nog maar even wassen en dan als ik de ssr1 heb die erop doen.
 
Welke lege flesjes + spraykop is aan te raden? Is dit wat: Poorboys World Standaard sprayer, of moet ik hier nog een leeg flesje bij kopen? Iemand evt een andere tip voor een leeg flesje met spraykop?
 
Toen ik m'n auto kocht had die op de deur allemaal kleine zwarte verf/teer spatjes. Deze heb ik met Deep Crystal Step 1 Paint Cleaner allemaal weggekregen met de hand.
Ik was maar aan het wrijven, maar zag niet echt veel gebeuren, maar van de ene op de andere moment begon het te lossen en weg was het.