• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Druppelvormen in lak , hulp gezocht!

coilt

Detailing rookie
16 mrt 2011
61
0
36
Hierbij Foto's van de bijrijderskant waar ik toch een keer wat aan wil gaan doen / iemand anders omgevingen hertogenbosch die zich voorstelt om een test erop te wagen :-"

Dit zat er al vannaf begin aankoop in de deur maar toen niet echt opgevallen ivm geen zonnige dag , maar zich erg zichtbaar maakt met een wel zonnige dag!
Ik heb zelf toen een complete polijstbeurt enz op de auto uitgevoerd en de druppeltjes worden glanzend maar de randjes tonen zich natuurlijk erg.

Wat is de beste manier om dit nog wat minder zichtbaar te krijgen / hulp van iemand die zegt kom maar is ook van toepassing!


Betreft over , achterpaneel(hoogte boven stootstrip totaan raam) - deur ( idem boven stootstrip totaan raam) - voorscherm een klein stukje ( rond knipperlicht nog)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik het goed zie op de foto, dan zie ik hoogte verschil tussen de druppels en de rest van de lak. De druppels liggen dieper. Volgens mij dusdanig diep dat je dit niet weg polijst. Wellicht dat wetsanden wat meer uitkomst biedt, maar ik denk dat opnieuw spuiten de enige juiste oplossing is.
 
Doe je niets aan, ik heb hetzelfde effect op één van mijn achterramen (geblindeerd, grijs kenteken) alleen in lichtere vorm.
Foutje van de spuiter, los je alleen op met een nieuwe laklaag.
 
Volgens mij is het rondom nog gewoon orginele lak op de plaatdelen = kneiter hard..

En zou dan betekenen dat dit door druppels op de lak ingebrand is?

Maar of de vraag wetsanden of met de Orange Peel Sanding Pad 2000grit bijvoorbeeld een optie zou wezen..
Jammer genoeg zou dit allemaal op de gok wezen dat er niet door de lak heen word gegaan :|
 
Dit ziet eruit als siliconen in de lak.
Doe je helaas niets meer aan behalve opnieuw spuiten.
 
Orginele lak? Vergeet het maar dit is gewoon een dikke fout van een spuiter en een vorige? eigenaar die daarmee akkoord is gegaan.

Kijk deze link maar eens:

http://www.metalak.nl/nl-NL/Kennis-en-expertise/Lakstoringen/Waterblaasjes
 
Het zijn geen waterblaasjes maar siliconen in de lak. Als er siliconen op het te spuiten oppervlak zit hecht de lak niet en trekt weg. Dan krijg je een kratertje zoals op de foto's te zien is.

De delen die dit hebben zijn overgespoten en er valt niets meer aan te doen. Overspuiten is de enige optie.
 
Dit lijkt zoals eerder gezegd te maken hebben met siliconen. Dit zelfde heb ik gehad op de volvo van mijn vader nadat hij een spiegel & kofferspoiler had laten spuiten. Enige remedie is opnieuw laten spuiten.
 
Oki , zal het lichtjes wetsanden tot zover het zou kunnen wat ik verdenk om het net iets strakker te krijger voor deze tijd..

In de loop dan een ander deurtje in de kleur zoeken en overhangen wat het grootste gedeelte dan al weg werkt :-]