• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Drying towel elke keer wassen??

sand0kan

Detailing trainee
20 jun 2010
28
47
Vraag me zo eens af of het noodzakelijk is de drying towel na elke droog beurt te wassen of is het enkel op laten drogen ook een optie?

Het uitwassen is wel verstandiger , mocht je eventueel nog iets hebben vergeten met wassen van je auto. De kans is wel aanwezig dat je nog vuil in je drying towel heb zitten , die de volgende keer over je lak heen trek.:-& Met gevolg swirls.:'( . Ik zeg niet dat het zo is , maar het kan wel. Bij mij wordt alles iedere keer uit gewassen.:ja

Ik was mijn droogdoek zowel als alle andere doeken uit na gebruik.
Ik laat ze effe weken in een sopje van MF rejuvenator daarna uitspoelen, laat ze vervolgens drogen en dan laat ik ze liggen tot ik er genoeg heb om een half of hele machine mee te vullen.
Daarom dat ik ook van alle doeken meerdere stuks heb liggen.

Ongewassen terug gebruiken vind ik niet kunnen.
Dan krijg ik het gevoel van de pakistani hand car-wash hier wat verderop, die drogen ook minstens 5 wagens met dezelfde doek voor ze er een nieuwe nemen.
De natte en vuile doeken worden te drogen gehangen, om terug te gebruikne als ze droog zijn.
En jawel velgen enz doen ze met dezelfde doek als voor de lak, telkens opnieuw :'(

Ik spoel altijd de "schoon_water_emmer" uit, zodat eventueel achergebleven vuil (niet veel in deze emmer) en sop er uit is. Daarna zet ik de droogdoek even in wat water in de emmer en knijp en daarna licht uit. Zo is eventueel vuil toch uit de doek. Eens in de zoveel tijd gooi ik hem in de wasmachine (zonder wasverzachter uiteraard), soms met MF rejuvenator.

Nici zei:
Ik spoel altijd de "schoon_water_emmer" uit, zodat eventueel achergebleven vuil (niet veel in deze emmer) en sop er uit is. Daarna zet ik de droogdoek even in wat water in de emmer en knijp en daarna licht uit. Zo is eventueel vuil toch uit de doek. Eens in de zoveel tijd gooi ik hem in de wasmachine (zonder wasverzachter uiteraard), soms met MF rejuvenator.

Dit doe ik ook.
Alleen als er wat vlekken inzitten of wanneer ik spray&gloss heb gebruik tijdens het afdrogen dan was ik deze wel uit.

even in en schone wasbak, met heet water, en wat vloeibaar was middel,
komt er toch even goed vaak nog een zwarte partij uit,.

Ook hier gaat na gebruik de hele handel in de wasmachine. Ook ik neem niet het risico van vervuiling.
Hoef het mijn lieve schatje niet eens meer te vragen. Ik leg de handel op de wasmachine en zij wast ergens in de week de hele handel apart met mijn speciale vloeibare wasmiddel en hangt het daarna te drogen.
En MF doeken slaat ze eerst uit, alvorens ze te drogen te hangen, opdat de vezels weer lekker overeind komen te staan en los van elkaar.