• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Drying Towel

Chemical guys wordt niet meer gevoerd door Carclean.com


Maar kan je uit eigen ervaring zeggen dat dit een toppertje is, zeker voor die prijs!
 
Hier nog een leuk testje tussen de Monello / Delirium / Uber (die laatste is niet verkrijgbaar bij CC):

Klik hier voor de test
 
Zowel aan de Monello als de Delirium doe je geen miskoop.. Dat is in ieder geval zeker.
 
Ik was altijd erg tevreden over de deliriums, totdat ik de Senza acqua van Monello had. Man, man, die doek zuigt zich bijna vast aan je lak. Echt een hele goede doek. Ik wil geen andere meer. Het enige nadeel vind ik dat hij net iets te dik wordt om goed vast te houden als je hem 2 keer dubbelvouwt (ik heb toch echt geen kleine handen), maar voor de rest is het echt een superdoek.
 
En ik blijf de Delirium net iets aangenamer vinden ;) . Zoals hierboven enigszins aangegeven vind ik de Senza net iets stroever werken. Maar zoals je kan zien zijn het beide geliefde doeken en is het echt persoonlijk.
 
Ook al laat de test anders zien, ik vind de delrium toch meer water opnemen (is mijn ervaring)
Het zou kunnen dat ie wel minder water opneemt maar dat ie een beetje beter blijft drogen als ie al bijna verzadigd is ofzoiets.
Mijn absolute favoriet blijft toch echt de Überdoek,zo heerlijk zacht dat ik 'm bijna mee naar bed wil nemen....
 
Ik heb de Delirum en de Monello droogdoek(en).
Ik krijg het niet voor elkaar om met 1 Monello doek de Corolla droog te krijgen, of ik moet gewoon stug doorzetten en met een zeiknatte doek aanmodderen...

Ik heb mezelf aangeleerd eerst met 1 doek de staande delen droog te maken aangezien hiervan het meeste water weg sheet en met een andere doek de liggende delen.
 
Je bedoelt zeker in de wasbox met de hoge druk spuit. Als het niet lukt met een open hose dan doe je echt iets goed fout.
 
Klopt Dennis.

Ik heb geen mogelijkheid om het overtollige water weg te laten sheeten net als afspoelen met de waterslang, met als gevolg dat er meer water op de lak blijft liggen door de hogedruk spuit.

Met een open hose lukt het wel.
 
Waarom vermeld je er dat dan niet bij? Best wel een belangrijk punt waarom het je niet lukt. Nu wek je de indruk dat de Senza niet goed genoeg is om een Corolla te kunnen drogen terwijl je dondersgoed weet waarom het komt.

Voor de anderen zodat ze ook weten waarom Patrick het niet lukt: met een hogedruk afspuiten krijg je allemaal hele kleine druppeltjes die bij elkaar meer water opleveren dan je in eerste instantie zou denken.
Dan ga je het zelden redden met een doek en gebruik je er gewoon twee en is het "probleem" opgelost. Als je niet voor de deur kan wassen en zodoende geen "open hose" hebt is het geheel begrijpelijk dat je 2 doeken nodig hebt en hoef je er daar niet voor te schamen.
Zie dit filmpje: https://forum.Carclean.com
 
Ik kan met de Senza Acqua gewoon 2 auto's drogen (met juiste afspoelmethode). Een Fiat stilo Abarth en een volvo V40. Niet de grootsten, maar toch zeker ook niet de kleinsten.
 
Ik heb heel mijn Audi TT van het weekend met HD karcherspuit goed afgespoeld en met de Monello towel was heel de wagen streeploos getrokken en gedroogd!
Ik kon er zelfs geen water uitkrijgen... moet wel zeggen dat de doek gloedjenieuw was en de TT heeft geen hoeken in de vorm.
Viel me op dat hij zoveel vocht vasthield, erg prettig.

Ook was ik de doeken wel gelijk al op 40 graden fijnwas met MF Restorer.
(Mooi zacht en schoon. Hang ze ook op een rekje te drogen ipv droger maar ik denk dat dat op "delicaat" ook wel zou kunnen)
 
Zoals reeds gemeld is de Chemical Guys is allang uit het assortiment.
Ben zelf in het bezit van een CSF - Delirium Orange Drying Towel en een Monello - Senza Acqua Drying Towel, en mijn voorkeur gaat uit naar de CSF - Delirium Orange Drying Towel.
In het gebruik is deze m.i. prettiger en neemt ie meer water op dan de Monello - Senza Acqua Drying Towel, verder is de witte kleur van de Monello - Senza Acqua Drying Towel iet wat besmettelijk i.t.t. oranje kleur van de CSF - Delirium Orange Drying Towel.