• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Edje uit Zwolle stelt zich voor.....(met foto's)

Edje

Detailing rookie
21 jan 2010
5
0
Hallo allemaal,

Laat ik mij maar eens even voorstellen en gelijk van de gelegenheid jullie advies/hulp vragen. Ik heb totaal geen ervaring met het wassen en poetsen van een auto. Laat het nog altijd doen in de wasstraat, maar na het lezen van dit forum dus echt niet meer!
Ik ben Edwin geboren in 1975, woon in Zwolle en heb sinds kort een peugeot 407SW.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Graag wil ik deze auto eens goed onder handen nemen. Ik ben al wat bezig geweest met de lederen bekleding maar dit lukt nog niet erg. De bekleding zit onder de vlekken/spatten. (Zie ook de foto's);

Detailfoto #5:

Ik ben bezig geweest met Leather Cleaner - 500ml van AutoGlym maar krijg het er hier niet mee schoon. Heeft iemand nog suggesties?

Verder wil ik de lak eens goed met de hand onder handen nemen. Hier en daar zitten er behoorlijke krassen volgens mij. Is dit met de hand te verwijderen? Zo ja, hoe kan ik dat het beste aanpakken en met welke produkten?

Bijgaande wat detailfoto's van de lak;

Op foto 7 & 9 zijn wat diepere krassen zichtbaar waarvan ik me afvraag of deze wel met de hand te repareren zijn. Op foto 7 zie je de beschadigingen aan de rand van een portier. Op foto 9 een kras op de rechter voor spatscherm.

Ik ben heel benieuwd naar jullie advies en aanbevelingen.

Met vriendelijke groet,

Edwin

Welkom.... voor je interieur zou ik Gliptone gebruiken. En voor je exterieur Poorboys world SSR serie, en als het harde lak is Monello. Mooie wagen. De andere forumleden zullen je wel verder helpen, dat zijn de echte detailers!

Welkom Edwin.
Zoals ik zie heb je veel werk voor de boeg.
Probeer eerst even adviezen in te winnen voordat je van alles uit gaat proberen, zo heb ik dat ook gedaan met mijn broertje en met behulp van Jeffrey en zijn adviezen.
Je hebt de vragen al gesteld en de antwoorden van Paulus kun je al heel veel mee.

Dat is ook toevallig!
Ik kom uit en woon ook in Zwolle :)
Zwolle-Zuid, niet ver van de klimhal/sporthal vandaan.

Paulus de Boskabouter zei:
Welkom.... voor je interieur zou ik Gliptone gebruiken. En voor je exterieur Poorboys world SSR serie, en als het harde lak is Monello. Mooie wagen. De andere forumleden zullen je wel verder helpen, dat zijn de echte detailers!

Ok bedankt! Hoe kan ik zien of mijn auto een harde lak heeft?

janhenduk zei:
Welkom Edwin.
Zoals ik zie heb je veel werk voor de boeg.
Probeer eerst even adviezen in te winnen voordat je van alles uit gaat proberen, zo heb ik dat ook gedaan met mijn broertje en met behulp van Jeffrey en zijn adviezen.
Je hebt de vragen al gesteld en de antwoorden van Paulus kun je al heel veel mee.

Ok, ik wacht rustig af op de adviezen van de detail-experts.

Nijssen zei:
Dat is ook toevallig!
Ik kom uit en woon ook in Zwolle
Zwolle-Zuid, niet ver van de klimhal/sporthal vandaan.

Dat kan voor mij wel erg handig wezen :-)^ ;-). Ik woon zo'n 1000 meter van de desbetreffende klimhal/sporthal af.

Meerdere adviezen altijd welkom of is dit de goede topic er niet voor??

De hardheid van je lak kom je achter door een testspot te doen. Advies aan jou is om veeeeeeeel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeel te lezen:-b . Ik lees nog steeds heel veel om te leren en kijken wat ervaringen zijn van anderen.

Dan hoef je niet elke keer een topic te openen en door te lezen leer je heel veel en snel

Ik zou in eerste instantie zeggen veel lezen en gebruik de zoekfunctie.

voor het interieer kan ik je naast de produkten van gliptone ook de reiniger en conditioner van wolfgang aanraden
voor het schoonmaken eventueel ook nog een apc.
Ik zou er niet vrolijker van worden om deze auto met de hand te doen aan de buitenzijde, de krasjes die je kan voelen met je nagel ga je er met de hand niet uit krijgen, daarnaast gaat er behoorlijk wat tijd .inzitten

Voor de buitenkant kan je eens kijken naar bv scratchX,

Welkom Edje.

Je auto kan wel wat detail aandacht gebruiken. Er is veel informatie te vinden op dit forum over hoe je te werk kan gaan. Wel mooi die lichte kleur leder, maar wel besmettelijk. Als ik het zo inschat wel weer helemaal mooi te krijgen. Eerst schoonmaken en daarna voeden. De lak lijkt me wat droog, waarschijnlijk als gevolg van de schoonmaakmiddelen in de wasstraat. Hiervoor zou ik het 5-stappenplan volgen. Eerst goed wassen, kleien, polijsten, voeden en afmaken met een goede wax/sealant. We zien de vragen wel komen.

Ben al erg veel aan het lezen op deze maar ook op een andere forum. Ik zit er steed sterker aan te denken om ook een DAP machine aan te schaffen. Echter zal ik deze alleen gebruiken voor mijn eigen auto en die van mijn vrouw. De laatste zal ook een soort van test-object worden. Ik vraag mij dus ook sterk af of dit de investering wel waard is..... Ik lees dat je vooral bij het met de hand polijsten behoorlijk wat kracht moet gebruiken. Wellicht dat ik een DAP kan lenen van een forum-lid??? De schijfen schaf ik zelf wel aan! ;-)

Als je met een dap VEEL kracht moet gebruiken voor wat resultaat heb je waarschijnlijk een verkeerde combi pad/pasta,
Als je eens wat wilt proberen vooraleer je tot aanschaf overgaat ben je hier welkom

tsunami69 zei:
Als je met een dap VEEL kracht moet gebruiken voor wat resultaat heb je waarschijnlijk een verkeerde combi pad/pasta,
Als je eens wat wilt proberen vooraleer je tot aanschaf overgaat ben je hier welkom
Ik heb nog helemaal niets aangeschaft. Ik zit nog vooral veel te lezen. Ik zit er over te DENKEN om een DAP aan te schaffen. Nogmaals, ik ben een leek op dit gebied. Lezen is ook een vak ;-). haha!