• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Trotse alfa bezitter stelt zich voor

Juul

Detailing chief
2 mei 2019
68
75
Na enkele jaren in een fiat 500, en nog een half jaar in een VW Up (beide auto's van de zaak) te hebben gereden, ben ik eindelijk weer in de gelegenheid om een eigen auto te rijden. Vandaar 2 weken geleden een alfa 159 1.8 opgehaald. Volgens sommige geen echte alfa, zeker niet met dit motorvermogen, maar ik vind het een heerlijke auto. Bouwjaar 2008 en pas 63.000km gelopen (van 1ste eigenaar gekocht via bovag garage). Een auto die je daarbij niet zo vaak ziet, maar wel echt een stukje design is als je het mij vraagt. Ik ben verliefd :) Zie onderstaande foto.

116889


Deze week maar eens wat spullen besteld bij carclean om de auto grondig te kunnen wassen, omdat ik van plan ben deze auto goed te verzorgen. Ik wist al dat er her en der wat krassen zouden zitten, maar ik was van plan eerst eens een wasbeurt te doen, omdat je dan wellicht nog meer tegen komt. En zo was het. De lak blijft vrij grof, dus een keer kleien is sowieso geen overbodige luxe als je het mij vraagt. Op het dak zie je in het juiste licht ook wat doffe vlekjes, dat zouden wel ingevreten vogelpoepjes kunnen zijn... Tevens meerdere krassen die ik nog niet had gezien, maar die na een was- en droogbeurt ineens in het zicht sprongen.

Onderstaande foto van de wasbeurt, hij blinkt toch al vrij aardig als je het mij vraagt :)

116890



Nu zit ik een beetje te twijfelen wat ik ga doen met de krassen. Op het dak kwam ik er gisteren verschillende tegen. Ik twijfel of ik dat niet zelf heb gedaan, want het lijken wel duidelijk waskrassen te zijn. Ik heb wel netjes eerst flink afgespoten (met de tuinslang zonder hogedruk), 2 emmers gebruikt, en goede spullen (afgaande op de reviews die ik op dit forum heb gelezen). Maarja, what's done is done. Zie onderstaande foto.


116891


Deze zijn gelukkig wel ondiep: niet zichtbaar wanneer ze nat zijn. Ik denk dat ze er wel uit te poetsen moeten zijn dus. De vraag is alleen hoe ik dat ga doen... Ik ben niet van plan een DAP aan te schaffen, gezien ik denk die niet gauw nog eens te gebruiken nadat deze auto dadelijk weer blinkt. Ik krijg de plaatselijke krassen er misschien met de hand ook wel uit, maar ga je dan teveel glansverschil zien ten opzichte van de rest van de panelen? Of vervaagd dit verschil weer na de waxbeurt en geregeld wassen? De gehele auto met de hand doen weet ik niet of dat haalbaar is...

Ik heb wel een machine met regelbaar toerental (min 850) die ik gebruikt heb om de betonvloer in mijn garage af te schuren alvorens ik die gecoat heb. Er zal dus nog wel wat betongruis in de machine zitten die ik er misschien wel uit zou kunnen blazen. Maar gezien dit geen excentrische machine is vraag ik me af of deze geschikt is om een hele auto te polijsten, vooral voor een beginner als ik... Een alternatief zou kunnen zijn om het polijsten uit te besteden, maar als ik google op bedrijven die dat doen bieden ze meteen allerlei pakketten aan, terwijl ik de voorbereidende en afrondende stappen (kleien, waxen etc) het liefst zelf zou willen doen...

Onderstaand een foto van de machine die ik heb.
116892



Jullie merken het al, ik heb deze account op dit forum aangemaakt na een tijdje meegelezen te hebben omdat ik nu advies op maat nodig heb. Ik hoor het graag :)
 
  • Leuk
Reactions: PA27506
Ik heb overigens ook nog een excentrische schuurmachine, de bosch gex 125 als ik me niet vergis. Dit is een klein 1-handig apparaat met toerenregeling, maar misschien omdat die excentrisch is wel beter dan de eerder genoemde roterende machine?
 
Welkom op het forum.
Verschil tussen schuur en poetsmachines zit em vaak in de toerentallen... schuur en slijpmachines gaan wat te hard zeg maar.
Is het geen optie om de auto om de auto te laten detailen ,je kan altijd eens je woonplaats laten vallen op het forum wie weet wil iemand je wel een keer helpen.
 
Welkom op het forum! Prachtige auto vooral de koplampen en lijnen vind ik persoonlijk heel mooi.

Qua gebruik van machines (alles wat geen DAP is) heb ik veel te weinig ervaring om je advies te geven.

Sluit me wel aan bij het advies om het misschien gewoon een keer te laten doen (als je het liever niet zelf doet). Aan de andere kant, is prijstechnisch een (tweedehands) DAP misschien toch interessanter.
 
Bedankt voor de reacties. Als de mogelijkheid zich voordoet om het polijsten uit handen te geven dan vind ik dat zeker wel interessant. Ik woon in Meijel, een dorpje zo'n beetje midden tussen Weert, Venlo en Helmond.

Mijn eerste vlugge marktplaats zoektocht naar een tweedehand DAP leverde nog niet veel op, maar ik moet daar nog eens beter naar kijken. tweedehands zou misschien wel een optie kunnen zijn namelijk
 
Welkom op het forum, Juul.
Je woont dicht bij mij in de buurt! :) (ik woon in Ospel). Maar een extra auto volledig polijsten gaat hem voor mij niet worden. Ben al blij als ik onze eigen auto's bij kan houden. o_O
Een keertje meekijken en je wat wegwijs maken zal misschien wel een keertje lukken als dat nodig mocht zijn.
 
  • Leuk
Reactions: Juul en Cordoba
ook namens mij welkom op het forum
ik zou zeker voor een dap gaan als je verder wilt komen met polijsten
verder veel suc6 met deze gave hobby o_O;)
 
Het zou mij niet verbazen wanneer bv iemand vergeten is zijn horloge af te doen tijdens een wekelijkse wasbeurt...
 
Wederom bedankt voor alle reacties. Ik ben blij dat het er niet op lijkt alsof ik zelf de krassen heb gemaakt. Ik kreeg het al benauwd, dit wil je natuurlijk niet bij de eerste wasbeurt ná een grondige klei, polijst en waxbeurt tegenkomen.

@the joy of detailling: Dat is inderdaad om de hoek! Ik hou me even aanbevolen om een keer mee te kijken, maar ik ga me eerst nog even focussen op de binnenkant, de lederen bekleding kan ook wel wat liefde gebruiken. Gisteren heb ik spullen van colourlock binnen gekregen, dus daar ga ik me binnenkort eens aan geven. Wellicht dat ik nog een keer contact met je opneem als ik wil beginnen aan de polijstbeurt.

Overigens weet ik dat mijn schoonpa ook een polijstmachine bezit. Fingers crossed dat dat wel een DAP is, dat zou het allemaal wat makkelijker maken :) dat ga ik even achterhalen.
 
Welkom!

Die krassen komen niet van het wassen lijkt me.
Meijel ben ik vorig jaar nog geweest tijdens zo'n zomer braderie. Leuk plekkie!