• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eelco's collectie

De Goldclass van Meguiars is toch een fijne shampoo. Lekker ook een gallon micro restore, kun je weer even mee vooruit. De verhouding is wel veel lijkt me. In de proefzakjes zit zo'n 30ml voor een wasbeurt. Uitgaande van de Meguiars emmers (13,5 ltr), zou ik zeggen dat ongeveer 35-40ml per wasbeurt om een 15ltr water voldoende zou moeten zijn.
 
Vandaag even de doekenwinkel opgeruimd, mooi moment voor een plaatje.

Ultimate Wipes van Meg's, microsuedes en Glassmaster Pro staan niet op de foto.

_DSC0120.jpg


De onderste laag in het krat:

_DSC0128.jpg


En de bovenste helft ook gevuld:

_DSC0129.jpg


Via een ander forum laatst een paar leuke samples (25 gram) kunnen bemachtigen:

_DSC0130.jpg


_DSC0132.jpg
 
Zeker weten, alleen de geuren al!
Shield is knetterzoet, heeft wel wat van de Onyx, de beide Bouncers zijn wat meer aangenaam zoet.
 
Purple Haze is inmiddels van eigenaar veranderd, voldeed verder erg goed, maar wilde wel eens wat anders.

In de plaats daarvoor is gekomen een pot Dodo Juice Austintacious en een nieuwe CQuartz kit.
Ook de Onyx maar even bijgezet, want die stond er nog niet op.

_DSC0663.jpg


Zit nog in dubio, maar denk dat de Supernatural en misschien de Zymol Carbon ook de collectie gaan verlaten, beetje opruimwoede:-b
 
Voldoen prima, maar ik grijp er gewoon te weinig naar, en dat is eigenlijk gewoon zonder voor zulke mooie waxen.

Denk een beetje te veel keus ofzo..;)
 
Nette collectie en zeker niet om mis te grijpen.
Goed dat je ook steeds kijkt naar wat rendabel en/of werkzaam voor jou is en blijft, en dat moet je ook af en toe doen denk ik in deze tak van sport..
 
Mooie spullen alweer :ja

Is die Onyx te vergelijken met een Ibrido ?
(ik zoek iemand te overtuigen om te gaan voor een pot Ibrido ipv die Onyx ....:schaam , alleen is het moeilijk om iemand te vinden die ze alletwee heeft )
 
Waxvraag Ibrido vs Onyx:
Nee is totaal NIET vergelijkbaar.
Sowieso is de Ibrido een Hybrid, waar de Onyx een pure carnauba wax is.
Onyx heeft een veel lekkerdere geur en smeuigheid.
Standtijd van de Ibrido zal beter zijn.
Maar waarom zou je iemand overtuigen om voor de Ibrido te gaan? Als diegene een pot Onyx wil kopen en zich daar goed bij voelt, lekker laten doen...
Echt geen miskoop hoor....
 
Over de Ibrido kan ik kort zijn, die heb ik niet.

De Onyx is erg fijn, ruikt heerlijk zoet, smeert als boter (lekker zachte wax), en is 200% gebruikersvriendelijk.
Langste standtijd die ik bereikte was 3 maanden (2 laagjes), toen ben ik gaan kleien en polijsten.

Laatste aanwinsten:

Monello Veloce compound (ik ben benieuwd, hij ruikt nog net zo sterk als Forza:grinning: )
Dlux kit
en 2 Monello doeken.

20130602_193949.jpg
 
Onderhand aardig wat kunnen stoeien met de Veloce, en moet zeggen dat hij het op de hardere lakken best goed doet, het lijkt of de correctie iets minder is dan de Forza, maar denk dat dat mede komt doordat hij zo netjes finisht, en je daardoor de rest-defecten wat beter en makkelijker ziet.

"Maskeren" doet hij nog net zoveel als iedere andere compound, dus IPA of Eraser gebruiken en daarna kritisch inspecteren is naar mijn mening absoluut noodzakelijk, het kan je lelijk foppen.
Restdefecten die het maskeert komen vaak na een hit Mezzo of Finale ook wel deels boven drijven, maar dat wil je niet, want dan is het te laat.

Op de lakken die minder hard zijn, vind ik hem niet geweldig, gumt erg snel, veel frictie onder de pad, trekken, stoffen etc.
Ik heb daar in het Monello topic ook al een en ander over vermeld, dus ga daar hier niet verder over "klagen".

Verder de DLUX ook al meerdere malen op kunststof gebruikt, en er buitengewoon tevreden over.
Duurzaamheid lijkt goed, time will tell.

Nieuwe aanwinsten:

20130808_171714.jpg


Handjevol CG handpads, mooi massief, fijne pads.
Nieuwe droogdoek, heb je niet snel te veel van.
Black Light, om eens te proberen, weet nog niet zo goed wat er van te denken, vult iig behoorlijk:

20130805_133721.jpg