• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eelco's collectie

Eelco

Detailing rookie
29 jul 2009
1.610
0
Onlangs op een regenachtige vrije dag maar eens de moeite genomen om een deel van mijn spullen op de foto te zetten.

Had geen zin en tijd om alles compleet incl. machines voor het licht te halen, misschien komt dat nog wel eens, maar das een boel werk:-b

Om te beginnen wat was-spullen:
Een aantal shampoo soorten, de meeste zijn duidelijk, de 2 links zijn Wolfgang Autobathe.
Eigenlijk hadden de foams er ook wel bij gekund, te weten Magifoam, en BiltHamber Autofoam.

_DSC1865.jpg


Detailspray´s en kleispullen:
Dodo Juice Born Slippy + concentraat
Spray & Wipe + 1:1 voor kleien
Dodo detailer + concentraat

De kleidoosjes, diversen nieuw, diversen gebruikt, Dodo Gentle Grey, Dodo SN en de witte Monello klei.

_DSC1866.jpg


Polijstmiddelen:
Scholl S3, S17 en S40
Monello Inizio Forza, Mezzo en Finale
Meg's 105 en 205
3M Fast Cut+, de medium polish (naam ff kwijt, is met gele dop), en de Ultrafina SE
Op de voorgrond zie je Menzerna PO203S en PO106FA

_DSC1870.jpg


Machine's en machine gerelateerd spul:

Festool Rotary
Dap 500
Brinkmann lamp
Paint detective lakdiktemeter
Vergrootglaasje
Scheerapparaatje voor pluisjes
Diverse backingplates
Diverse tapes

_DSC1869.jpg


Glazes, metal polishes en wat samples:
Cpro TARX
Smartwax ONE
Clearcote Red Moose
Swissvax Cleaner Fluid
Dodo Juice Lime Prime
Chemical Guys Vertuabond
Poorboys Black Hole
Autoglym SRP (eigenlijk geen glaze maar een all-in-one)
Metalpolish van Meg's en beide van Mothers

_DSC1873.jpg


Waxen en sealants (hier word ik zelf altijd wel een beetje vrolijk van)

Meg's NXT 2.0 (mijn allereerste detail-aankoop!)
Meg's M16 (mijn laatste aankoop tot op heden)
Collinite 915 (altijd goed voor lange standtijd en prachtige beading)
Collinite 845 (zie hierboven)
Poorboys Natty's Liquid
Wolfgang DGPS :heart_eyes: (maakt zoo belachelijk glad, fantastisch spul)
Wolfgang Fuzion
Blackfire Wet Diamond (zie ook DGPS, heel veel gelijkenissen)
Blackfire Midnight sun wax
Carpro Cquartz (restant)
Carpro Reload, kostbaar maar geweldig spul.
Zymol Carbon, ook een hele fijne zachte wax.
Restje Pete's 53 wax
Potje Rimwax
3 testers met Surf City Garage wax
Dodo Juice - Supernatural 2.0 wax
Dodo Juice - Supernatural Hybrid
Dodo Juice - Purple Haze (heerlijke softwax, ook lekker makkelijk in gebruik, goeie standtijd mooie beading.
Dodo Juice - Light fantastic
Niet op de foto: Swissvax Onyx (Ruikt zoooooo ontzettend lekker!)

_DSC1864.jpg


Dan nog een plaatje met diversen:

Carpro Perl
Poorboy's Trimrestorer
Smartwax Smartdressing
Gliptone set met zachte borstels (elders aangeschaft)
Provision Glass scrub & Rain Clear
Innotec Foam glasscleaner (wereldspul, reinigt goed en snel)
Meg's glasscleaner, doet het eigenlijk ook altijd goed.

_DSC1867.jpg


En nog eentje:

Eigenlijk van alles,
lak-bijwerk-kwastjes, Langka Blob dingetje, Meg's kwast en borstel, rubber borstel (tegen haren) van de Blokker, 2 pad borstels, en nog wat spray's en reinigers voor het interieur.

_DSC1868.jpg


Nog een van-allesje:

_DSC1874.jpg


Schuurmachine en wetsanding spullen:

Rupes 150mm schuurmachine (uitslag 2,2 mm)
3M 260l korrel 1500
Smirdex korrel 2000
3m Trizact korrel 3000
Mirka 75mm (1000-2000-3000)
tussenschijven
Meg's schuurrubber (zwarte ding, gebruik ik ook vaak als trekker na wetsanden)
En nog een stapeltje Carpro denimpads.

_DSC1875.jpg


Dit waren de foto's voor nu,

Wat er nog mist:
Voorraad met gallonverpakkingen (stuk of erh.. 6-7)
Werkflessen APC, velgenreinigers, Super Degreaser, IronX, teerverwijderaar, IronX-soap
Emmers 3x
Nilfisk c125.3-8 en mijn foamgun
30 mtr gardena slang op haspel
bouwlampen
Extractor
Een krat met een stuk of 30 machinepads en diverse handpads
Een krat met doeken.

Ik zal tzt de "rest" nog wel eens even met wat foto's updaten.
 
Als alles mee moet past het niet in de Caddy....

Het is idd meer dan zeer compleet, ben er ook erg content mee, heb mijn draai met de meeste producten wel gevonden onderhand.
Laatste tijd komen er steeds meer interieurs voorbij, en ook steeds meer vervuild leer, dus wil tzt nog wel eens een sterkere cleaner voor leer zodat ik niet iedere keer met APC (al dan niet sterk verdund) in de weer hoef.

Blackpassat ==> Rupes voldoet heel goed, heel mooi rustig/beheerst/comfortabel, heb er afgelopen zomer ik denk zo'n beetje 60% van de Caddy mee gewetsand na het spuiten, werkt prettig.
Goed gereedschap maakt het werken iig een stuk aangenamer.
 
Toen ik in een heel ver verleden nog weleens een auto strak zette voor het spuiten had ik ook de beschikking over een Rupes excentrische machine, beresterk en perfect voor dat gebruik. Jammer eigenlijk dat ik me toen niet bewust was van de mogelijkheden van zo'n machine.
 
Qua gebruik en resultaat doet het voor mij niet onder voor S&W, geur is ook bijna net zo zoet.
Kleine sprayer vind ik wel irritant, maar voor de rest een prima product, zeker het proberen waard.
 
Ik heb voor de probeer een 2e hands stoomreiniger aangeschaft, koste gelukkig niet veel, als het goed bevalt kan ik altijd nog eens verder kijken voor een iets degelijker/serieuzer apparaat.

Even vluchtig getest, valt tot zover niet tegen, druk is goed genoeg voor eerst, hoeveelheid stoom (regelbaar) lijkt ook niet slecht.
Tank is niet snel leeg en behoud zijn druk best goed.

Van het weekend maar eens even testen op een interieur, ik ben heel benieuwd.

20130306_173848.jpg


Ivo ==> Bedankt voor de tip!:)^
 
Inmiddels wat uitgebreider kennis kunnen maken met de stoomreiniger tijdens een redelijk intensieve interieurdetail, ben tot zover erg content mee.

Vooral voor de deursponningen vind ik het ideaal, tussen carrosserie en deurrubbers, moeilijke hoekjes, voldoende druk, voldoende stoom, je kunt overal netjes bij, en lichtjes afnemen met een schone MF doek is afdoende.
Op leer gaat ook prima, het leer waar ik hem nu op geprobeerd heb was niet zo extreem vuil als andere wagens die ik regelmatig onderhanden heb, maar erg kwam nog behoorlijk veel vuil af.
Volgende keer zal ik eens testen hoe het gaat als ik de Gliptone cleaner eerst inwerk, en deze vervolgens stoom, alvorens hem af te nemen.

Vandaag nog een paar kleine aanwinsten opgehaald, samen een gallon Micro Restorer gekocht, en omdat ik toch nog niet genoeg shampoo´s heb nog een fles meg´s Goldclass Shampoo, die ruikt zooo lekker!:heart_eyes:

Na het lezen van de fles nog wel een paar kleine vraagtekens over de dosering. De fles zegt 30ml op 4 liter water, is dat niet een beetje heel veel van het goede?:weetniet
Als ik uitga van 19 liter emmers (dus ong. 140ml/wasbeurt) is de fles zo leeg lijkt me...

20130314_201141.jpg
 
Dat is me ook al vaker opgevallen Eelco, die dosering klopt voor geen meter. Nu moet je voor de gein de verschillende instructies in vreemde talen eens doornemen; het lijkt wel of ieder land een andere dosering kent. Dat was tenminste op mijn oude fleske Gold Class zo.
Het blijft ondanks alles toch een van mijn favoriete shampoo's

Nog iets wat me opviel: drie flessen met drie verschillende doppen en een verschil van bijna 30 gram tussen de zwaarste en de lichtste fles. De seal zat er bij alle drie nog op. (gewogen zonder dopjes om dat verschil te elimineren)
 
Hee, die komt hier ook zaterdag in een 2-liter variant, zelf ook al hier en daar gelezen dat de dosering inderdaad hartstikke waardeloos is,....

Als er mensen zijn met shampoo/water verhouding ervaring met de 19L emmers, brand maar los!