• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Een aantal auto''s van klanten

Michel Kuijpers

Detailing guru
13 apr 2015
1.867
173
41
Brunssum
Hi Allemaal,

Zoals bij het voorstel rondje heb ik uitgelegd dat ik bezig ben momenteel mijn eigen car detail bedrijf te zijn aan het opzetten.
Hierbij enkele foto's van de resultaten tot nu toe van de klanten.
Zeer benieuwd naar jullie feedback :)

Ggr Michel
conv_1855.webp
conv_1856.webp
conv_1857.webp
conv_1858.webp
conv_1859.webp

Inderdaad, ze glimmen wel lekker, maar de zwarte kunststof delen verdienen zeker aandacht. Heb het gevoel dat sommige auto's de kunststof strips zoals bv onder de voorbumper, helemaal niet zijn gedaan?

bedankt voor de feedback, zeer waardevol. De kunstof delen vooral bij de bumpers hebben inderdaad nog aandacht nodig, ik heb hier vorige week middel voor gehaald en ga dit bij mijn volgende klant uit proberen

Ik zou inderdaad de banden en het kunstof meer aandacht geven, bij die seat valt het gelijk op!

Er valt eigenlijk weinig feedback te geven omdat de foto's weinig details laten zien. De auto's glimmen maar dat zegt niets.
Foto's met daarin een lichtbron geven een beter zicht op wat er nog eventueel aan lak defecten aanwezig is.

Eens met Juffer1 ...
Een netjes gewassen auto vol swirls kan je ook zo op de foto zetten dat hij super mooi gepolijst lijkt...
Wat meer detail-foto's en men kan hier op het forum beter beoordelen en eventueel tips geven...

Vat het niet verkeerd op, maar als je net een eigen Detail bedrijfje bent begonnen en 'vorige week nog een middel hebt gehaald' voor kunststof delen, dan rijst bij mij toch de vraag in hoeverre je een 'geoefende' poetser bent...
Nogmaals, niet verkeerd bedoeld, maar ik vraag het me toch af...

Ja inderdaad wat hier boven al gezegd word... een foto is altijd moeilijik te oordelen..

Het heeft niks met het poetsen te maken maar die 1 serie lijkt wel een behoorlijk kleur verschil te hebben!

Bedankt voor de feedback, ik zal de volgende keer foto's posten van voor en na de swirls bv. De BMW heeft idd kleur verschil dat viel mij ook gelijk op tijdens het behandelen, ik weet niet of dit komt omdat de klant er bv andere motorkap aan de hand van schade erop heeft gezet

Nog een tip voor als je reclame gaat maken met deze foto's: vraag een ervaren (hobby) fotograaf hoe je mooie foto's van de auto's maakt waarin de glans en het detail nog veel mooier te zien is!

Ik vind het tof dat je zelf je eigen bedrijfje ( bijberoep ?? ) opzet , wil al zeker zeggen dat je dit erg graag doet .

Je kan natuurlijk niet vanaf dag 1 alles in huis hebben maar dan kan je dit beter gelijk vermelden in je verslag .

Al doende leer je zo veel bij en het is normaal dat er dan beginnersfouten gemaakt worden . Je kan nu verder leren uit die foutjes om beter te worden !

Die laatste foto laat toch een mooie reflectie zien , zo zie je ook meteen dat deze auto wat last heeft van appelsienhuid....belangrijkste is dat je klanten tevreden zijn en ..... terugkomen .

Door omstandigheden ben ikzelf ook "bedrijfsleider" van m'n eigen "auto-poets-bedrijfje" , ik ben maw een concurrent :lol

Thanks voor alle feedback, bijleren zal er voorlopig veel inzitten.

Ik krijg op korte termijn plaatwerk waarop het wetsanden kan oefenen.
Tot nu toe zijn alle klanten tevreden en krijg niks anders als complimenten.
( hangt natuurlijk ook van de verwachting van de klanten af, sommige zijn sneller tevreden dan andere )
Tot begin juni heb ik er nog 5 te gaan en dan zullen de nieuwe afspraken wel binnen komen.

grandscenicman, het is nu nog een bijberoep inderdaad, echter als het gaat lopen moet ik eens op me huidige werk gaan praten over bv een minder uren contract.

Contact met Meguairs zelf heb ik al gemaakt, ze hebben me al samples en catalogussen meegeven die ik dan als extraatje kan meegegeven aan de klanten.

Als het gaat groeien moest ik weer contact opnemen om te kijken voor vervolgstappen

Hi All,

Het is al een tijdje geleden dat ik een update heb laten weten over deze post.
In de zomer vooral bezig geweest met het orienteren op klanten werving, administratie, bedrijfsplan, verzekeringen etc.
Momenteel loopt de administratie naar behoren, alle bestanden die nodig zijn voor de belasting zijn aanwezig.
Klantenbestand is intussen opgelopen naar rond de 20 waarvan 2 al terug zijn gekomen omdat ze tevreden waren.
Visitekaartjes liggen verspreid door de stad in bepaalde zaken en winkels ( tankstations wil helaas niet lukken want dit laten ze niet toe ivm met eigen washboxen )
Volgende stap is het inmekaar zetten van een goed bedrijfsplan zodat KvK aangevraagd kan worden.
Ik ben nog niet over de streep omdat Kvk gelijk betekent inschrijving bij belasting en ik ben van mening dat ik voorlopig nog niet genoeg omzet draai om dit door te geven aan de belasting.
Alle sites zijn online, zowel op google +, facebook als me eigen site ( eigen domein moet nog aangevraagd worden )
Kentekenplaten met bedrijfsnaam zijn besteld zodat de foto's er beter uitzien dan altijd maar de kentekens zwart maken in paint :)

Nu is het even rustig betrefd klanten, kan met het weer te maken hebben of het is momenteel even een dip.
Plan is om over 5 jaar in ieder geval een werkplaats te hebben die volledig ingericht is voor cardetailing.

MVG Michel Kuijpers

je doet dat dan als hoofdberoep?
Ik doe dat nu een jaartje in bijberoep en werk sinds 3 maanden 4/5 op dagwerk.
Werk genoeg momenteel, maar om er een hoofdberoep van te maken moet je al stapje verder gaan...
In alle geval nog veel succes met je zaak.

HI Peter,

Momenteel nog als bijberoep, ik verdien nog lang niet genoeg met detailen om volledig rond te komen per maand. Vandaar het 5 jaren plan :)
Ik zal inderdaad ook moeten kijken hoe ik dat met mijn huidige werkgever moet doen, mss terug naar 32 uur eerst maar dan moet er genoeg aanloop zijn voor klanten.
Belangrijkste is eerst de stap zetten om naar KvK te gaan en het bedrijfsplan op orde te hebben.

Hoi Michel,
Ik heb deze stap nu een jaar geleden ook gemaakt, komt veel meer bij kijken dan je in eerste instantie denkt. Ookal is het een forum over detailen, wil ik je wel de volgende dingen meegeven:
Voor inschrijving bij KvK als eenmanszaak heb je niet echt een schriftelijk bedrijfsplan nodig. Als je het in je hoofd hebt zitten wat je wil doen en hoe is dat genoeg. Tenzij je echt investeerders aan wilt trekken. Dan is dit wel nodig.

Voor wat betreft je belastingaangifte e.d., er is een speciale regeling voor kleine ondernemers. Hierbij hoef je geen btw in rekening te brengen aan je klanten, maar kan je het ook niet terugvorderen op je inkopen. Als je deze regeling voor je bedrijf aanvraagt, moet je een omzetschatting geven. Als je onder een bepaalde omzet per jaar komt dan kan je onder deze regeling vallen. Wat er precies van je vereist wordt weet ik zo uit mijn hoofd niet meer, maar dat kan je zelf ook wel even op de site van de belastingdienst aanvragen. Je hoeft als je onder deze regeling valt niet elk kwartaal aangifte te doen, maar gewoon jaarlijks samen met je eigen aangifte inkomstenbelasting.

Ik merk zelf met mijn bedrijf dat ik nu na een jaar, steeds meer klanten en bekendheid opbouw. Uiteindelijk komt de beste reclame door goed werk afleveren, dus dat moet natuurlijk eerst 100% op orde zijn.

Ik zou vooral in het begin het houden als een bezigheid voor in het weekend. Als je (veel) meer klanten krijgt kan je altijd nog opschalen door een bedrijfspand te huren of aan te schaffen en je uren bij je huidige werkgever te verminderen.

Als ik jou was zou ik ook eens goed kijken naar verzekeringen. Je hebt kans dat je dure auto's thuis hebt staan van klanten, dus even goed uitzoeken hoe het zit als jij er zelf schade op maakt, of een ander dat doet. En nog belangrijker; wat er gebeurt als er eens een auto van je oprit gestolen wordt.

Ten slotte; het is niet alleen het detailen van auto's, er gaat een hoop geld in zitten en vooral tijd. De investering van je producten kost een hoop geld. De tijd gaat hem bij opstart vooral om een goede administratie opbouwen en bijhouden. Ook een website kan je tegenwoordig met een eigen bedrijf niet omheen. Als je zelf hier niet heel handig in ben, kost een goede site ook een hoop geld. Ook hierop moet je de content bijhouden, waar ook een hoop tijd in gaat zitten! Dit zal naarmate je klantenbestand toeneemt, alleen maar meer tijd kosten. Ook dit dien je dus in prijzen door te belasten.

• Leuk
Reacties: Zluytr
Hoi Tomas,

Bedankt voor je feedback, vooral de KvK en Belasting gaat nu door me hoofd, ik heb al eens met ze gebeld maar daar is niks concreets uitgekomen.
Ik ga me verdiepen in de regeling voor kleine ondernemers die je aangeeft.

Mijn administratie verloopt prima, klanten bestand opbouwen en in en verkoop bijhouden. etc.
verzekeringen wil ik op en duur iemand voor laten komen om me goed te laten informeren over welke mogelijkheden erzijn.

Veel tijd en geld ben ik me van bewust, daar heb je helemaal gelijk in. Het is zeker niet zomaar even iets opzetten, alles goed stap voor stap regelen.

Zelfs milee wetten komen om de hoek kijken omdat lettelrijk alles het riool ingaat etc.

het is wel iets waar ik volledig voor wil gaan en heb de nodige mensen achter mestaan om over 5 jaar iets op rij te hebben.
1 voor de boekhouding, 1 voor de website etc

Het is een moeilijke keuze geweest of je er uberhaupt aan gaat beginnen maar uiteindelijk na lang overwegen de knoop doorgehakt.

We blijven ons best doen en natuurlijk het belangrijkste goed werk afleveren en de klant tevreden houden.

Gr Michel