• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

een aantal beginnersvraagjes

Reny

Detailing rookie
20 dec 2008
499
0
Ik de zoekfunctie gebruikt maar kom er toch niet helemaal uit.

Nadat ik de vorige keer uitgebreid mijn auto heb behandeld met het 5 stappen hand plan bleef ik wit residu houden voornamelijk op de deur handgrepen. Deze keer heb ik dus slim 3m tape meebesteld :-"

Maar nu: op de foto's zie ik overal dat handgrepen e.d. worden afgeplakt en die snap ik. Maar plakken jullie ook andersom af?
Dus op het moment dan ik met apc en borsteltje aan de gang ga, plak ik dan de lak af??

Verder een vraag over de volgorde, ik ga aan de gang met de apc. Na het afspoelen meteen de trimrestorer erop? of eerst de rest van de auto behandelen en pas na het waxen de restorer erop?

Vraagje over de motor: na een regenbui en het rijden in een immer goedzittende plastic (achtige) regenbroek (not ]-0 ) zit er wat regebroekgedeeltes vastgeplakt op mijn mooie chromen uitlaat. Mijn uitlaten zijn nog in superstaat (geen krasjes o.i.d.) dus zware middelen durf ik niet in te zetten. Ik heb het geprobeerd te verwijderen met Belgom maar het verminderde wel iets maar is nog lang niet weg. Het advies van de motorzaak om het te proberen met een koperborstel vind ik wat heftig.
Ik heb metalpolish van Meg, is die te proberen op het chroom? Andere tips?

Verder wacht ik vol ongeduld op de groepsbuy van de extractor want het interieur van de camper en de auto moeten ook hoognodig :lol
 
Ik plak de lak na het borsteltje en apc niet af, ik neem aan dat je daarna de auto gaat wassen toch;)

De restorer het beste tot het laatst bewaren, ik doe het later dan het waxen.

Vraag over de motor laat ik aan een ander over
 
Daarom was het een beginnersvraag, deze noob had daar dus niet aangedacht :-" (dat er nog een keer gewassen werd en dus overbodig)

De restorer er als laatste op dus, helder!

Dank voor het antwoord op deze vragen :-)^
 
Als de lak in de wax staat, wees dan voorzichtig met het sprayen van de APC. Deze verwijderd namelijk de wax.

Spray wat APC op een doek of op een mf applicatorpad en behandel hiermee je trims.

Je kan ook éérst de trims behandelen en dan de rest van de auto, scheelt je een hoop werk achteraf :-"

Mijn werkwijze:

- alle trims, kieren en andere 'hotspots' behandelen met APC en borstel/kwast
- afspoelen
- wassen
- kleien
- afplakken
- polijsten
- wassen
- drogen
- voeden
- waxen
- tape verwijderen
- trims, bumpers enz. behandelen
- rondje om de auto voor visuele inspectie
- genieten van de auto
- biertje!
 
Vooral die laatste klinkt als zeer verdiend (vind ik zelf x-] )

Maar de volgorde (inclusief plakken) is nu duidelijk. Nu alleen wat beter weer en ik kan beginnen :cool
 
Wat voor merk / type motor is het ?

Als het een goede kwaliteit chroom is, en de dikte voldoende kan het ook met fijne staalwol.
Wel met beleid uiteraard, raggen is geen oplossing.
In tegenstelling tot een borstel trekt een dotje staalwol (zonodig met een klodder groene zeep) geen scherpe krassen.

Hans

NB testspot aan achterkant ;)
 
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Het is een Harley

Maar ga ik met de staalwol geen krassen maken in het chroom?? :s
en hoe ga ik die eventuele krassen weer te lijf??
 
Alles waar een schuurkorrel in zit, "krast", laat staan staalwol. Brei daar maar een harnas van... :-d

Je kan bijvoorbeeld ook Poorboys World Professional Polish eens proberen.

Professional Polish is de beste en meest veelzijdige polish die beschikbaar is. Het is een geweldige verf- en lakreiniger, metaal poetsmiddel en fantastisch op glas, plastic, koplamp kappen en plexiglas. Professional Polish is veilig voor alle lakken en bevat geen wax of siliconen. Het is ideaal als laatste voorbereiding voordat u een wax of sealer gaat aanbrengen. • Bevat geen wax • Bevat geen siliconen • Bevat geen UV bescherming • Veilig voor blanke lakken • Voor een ultiem heldere afwerking • Ontworpen voor perfectionisten, professionele detailers en bodyshops • Perfect voor: oldtimers, Show auto’s, vrachtwagens, motorfietsen, musclecars, racewagens en boten. • Geschikt voor metaal • Geschikt voor chroom • Geschikt voor plastic • Zowel te gebruiken in de zon als in de schaduw • Verwijdert oxidatie, lichte vervaging, kleine krasjes, poetskringen, teer, insecten, oude productresten en meer • Verwijdert vogelpoep en watervlekken (zure regen) • Maakt zo goed als een einde aan waterkringen

Need to say more? :roll
 
nicknameless zei:
Alles waar een schuurkorrel in zit, "krast", laat staan staalwol. Brei daar maar een harnas van... :-d

Je kan bijvoorbeeld ook Poorboys World Professional Polish eens proberen.



Need to say more? :roll


Nope :cool (ga hem bestellen), ik hoopte al op één of ander goedje wat zou kunnen helpen. mede namens mijn uitlaat bedankt :jippie

@Blue sport, ik heb de metal polish van meg maar zelfs die durfde ik niet te proberen ;-)

@Albert, gaaf he, ik ben er zelf ook helemaal :love op. Het leukste is om hem ergens te parkeren, bewonderende blikken te laten oogsten en dan deze 8-()) als je als vrouw erop stapt :-d
 
Officieel nog niet in de lucht, maar alvast wel een helpende hand Motorclean
De winkelmandjes zijn aan elkaar gekoppeld heb ik gelezen.
Je kan dus alvast snuffelen voor die minibike met handtassen ]d~^
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor de sceptici;

Chromen Douchekraan (Hansa Grohe, dus geen koopie)
Bovenzijde rechts uiterst licht gepolijst met staalwol zonder zeep.
Beading is dus alleen van een glad oppervlak, niet van vettigheid oid.

Chrome.webp


Krassen (crappycam ten spijt), dacht het niet. Althans voor menselijk oog niet zichtbaar.

Hans