• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Een aantal vraagjes van een beginner

FransJanssen

Detailing rookie
15 apr 2014
27
0
Hallo Detailers,

Mijn naam is Frans Janssen, en ben me onlangs gaan verdiepen in het detailen. Moet zeggen dat ik al ontzettend veel geleerd heb van deze site, Youtube, en Google.

Nu heb ik zelf een Volkswagen Golf 2 GTI Edition One (kleur: Dark Burgundy).
Aan de auto te zien is het niet de lak die ze er in de Wolfsburg fabriek in 1991 op hebben aangebracht, maar dat geeft niet.

Ik wil de auto binnenkort eens flink onderhanden nemen. Mijn stappenplan:

- Wassen

- Kleien
(Monello Dolce Verde OF Chemical Guys Grey Medium + Lubricant)

Welkom Frans! 90% van het eindresultaat zit in de voorbereiding. Dus wassen, reinigen en polijsten. Als tip voor de lubricant zou ik je Dodo Juice Born Slippy willen meegeven. Zeker als concentraat verpakking erg economisch.

Dressing? Exterieur zou mijn keuze op autofinesse revive vallen. Banden heb ik zelf nu pb bold& bright

@ibizasigno Heb het product even bekeken. Ziet er zeer interessant uit. Maar die van CG en Monello zitten in een pakketje. Maar dan weet ik wat ik de volgende keer ga nemen! @ric325i Oke, ga er vandaag eens naar kijken. Het moet absoluut niet gaan glimmen, wil de originele look behouden. Hoe houdt de PB Bold&Bright zich bij een regenbui? Iemand toevallig ervaring met de dressings van CG

Qua sealant had ik gemixte gevoelens over de Jetseal (ge-wel-di-ge sheeting, maar qua standtijd niet langer dan 2 maanden op mijn auto). Over de XXX wax van CG lees ik op zich wel positieve verhalen, opvallend vaak wordt er ook een vergelijking gemaakt met Poorboy's World Natty's wax. Waarschijnlijk omdat 't in dezelfde prijsklasse is. De voorkeur gaat dan meestal vaker uit naar Natty's (duurzamer).
Persoonlijk zou ik geen sealant nemen en het overgebleven budget stoppen in iets anders. Voor een duurzamere wax zou je bijv. Natty's Blue of Collinite 845 of 915 kunnen nemen. Wil je echt per sé bij CG blijven: 50/50. Fijne wax is dat met een goede standtijd.

Volgens mij heb je 2 varianten van Jetseal, of een vernieuwde vorm. Jetseal 109, zou ongeveer voor een jaar goed zijn. Zo vertellen ze het tenminste op youtube en internet. Was al aan het twijfelen over een sealant, aangezien ik graag aan de auto bezig ben wil ik best wat vaker waxen en dergelijken haha. Bedankt voor je Natty's tip!! Hij viel me al op, maar omdat ik zooooveel goeds over de CG XXX heb gehoord en deze ook als tip kreeg dacht ik laat het hier eens na vragen. Maar de natty's en XXX lijken dus veel op elkaar? Wat ik laatst las over de natty's is dat hij wel erg gevoelig is wat betreft verwerkings temp...? Daar zou de XXX van GC minder tot geen last van hebben, iemand een idee van? 50/50 had ik inderdaad ook bekeken en is zeer aantrekkelijk evenals pete's 53 haha maar kan ze helaas niet allemaal aanschaffen:( Bedankt voor de tips, alles is welkom!!

Danku!! Iemand die misschien tips heeft omtrent de klei pakketjes die ik wil aanschaffen? Waar gaat jullie voorkeur naar uit, en waarom? Ik neig meer naar die van Monello? Al lijkt die van Chemical Guys me voor een beginner net iets fijner aangezien ze hier verschillende sterktes in hebben.

De set van mothers schijnt goed te zijn. Chemical guys/dodo klei basics of bling vond ik allebei ook goed.

Ik gebruik de kit van mothers en ben heel tevreden. Ruikt ook nog lekker maar dat is met alles wat je koopt. Welkom trouwens.

Oke, hartstikke bedankt voor de tips!

Ik ga voor de Kleiset van Monelle.
Wat betreft wax ga ik denk ik voor CG XXX

Ben benieuwd naar het resultaat, de auto staat op het moment bij de garage voor onbepaalde tijd (aantal reparaties)

Gisteren wel aan de slag geweest met de Black Hole, vond het echt geweldig spul en zeer mooi resultaat!

FransJanssen;n392643 zei:
.....Wat ik laatst las over de natty's is dat hij wel erg gevoelig is wat betreft verwerkings temp...? Daar zou de XXX van GC minder tot geen last van hebben, iemand een idee van? ...
Oeps, ik lees dit nu pas, helemaal overheen gelezen. Maar Natty's staat juist bekend om zijn gebruiksvriendelijkheid. Vandaar ook dat het een ideale beginnerswax is, te dik opbrengen, te lang laten zitten: Afnemen is nog steeds goed te doen. met de XXX-wax heb ik helaas zelf geen ervaring mee. Maar goed, welke je ook kiest: Volgens mij kun je op den duur altijd nog bijv. een Natty's of XXX of misschien later ook nog een Collinite 476s kopen. Prima waxen, ze verschillen net weer wat van elkaar dus leuk voor de collectie en ze zijn relatief goedkoop. Veel plezier met detailen :)

Ja precies heb je gelijk in. De collinite sprak me ook al aan haha, wil ze het liefst allemaal haha. Toch bedankt voor de tips, ga zometeen naar een detailer toe (klant van mij) zal hem even vragen wat zijn ervaring met de XXX is. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Krijg waarschijnlijk een proefpotje van CG XXX, kunnen we daar eens mee werken om te zien of hij bevalt.
tot nu toe iig bedankt voor jullie tips.
Morgen PAYDAY -> ORDERDAY

Natty's heeft geen gevoeligheid voor temperaturen? Mag ik vragen waar je dat vandaan hebt want naar mijn mening is dat echt niet anders dan de XXX wax wat wel en niet kan.
Sterker nog, de Natty's is ook nog eens te verwerken met 30 graden op een kokend hete lak (zelf getest, mits dun aangebracht uiteraard).

Ik zit de laatste weken alleen maar verschillende sites te bekijken dus waarvandaan, i dont know. Maar er stond alleen dat het wat lastiger werd met warmere tempraturen om uit te buffen. Maar ik had al zo'n vermoeden dat dat met elke wax zo is. Wilde het alleen even zeker weten. Bedankt voor je correctie/ antwoord. Wellicht zal degene die die review heeft gegeven het te dik hebben aangebracht.. Maar niet dat dat de reden is om Natty's niet aan te schaffen, XXX wil ik gewoon ontzettend graag proberen, lees er ontzettend veel goeds over (natty's hetzelfde) XXX lijkt mij een leuke wax om mee te beginnen. We gaan hem zo snel mogelijk testen. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk