• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Een andere wereld..

AardPorsche

Detailing rookie
31 okt 2011
219
0
Aangezien ik toch al een paar weekjes geregistreerd sta, zag ik vandaag ene keer het voorstel fora. Dus denk agh wel zo netjes om ook mezelf even voor te stellen.
Ben eigenlijk pas 1,5 jaar echt actief in de detail zaken, doe het overigens voor de hobby. Wel aan gedacht om voor mezelf te beginnen maar de markt is toch redelijk "verziekt" (hoop dat ik niemand tegen de haren in strijk) maar met verziekt, bedoel ik dat er een boel cleaning bedrijfjes zijn.
Dat heb ik geconcludeerd na een kort onderzoekje toen ik mijn bedrijfsplan aan het opstellen was. Wie weet dat het ooit nog van de grond komt, maar nu zie ik het nog niet gebeuren. Mensen die hier een detail bedrijfje hebben zullen er ongetwijfeld zo over denken en zich moeten onderscheiden in de kwaliteit die ze leveren wat hun staande houd.

Onder tussen heb ik een aardige lijst met spullen opgebouwd, had vroeger totaal andere producten om mijn auto`s te poetsen maar was daar nooit echt tevreden over. Nu weet ik ook waarom. Vroeger kwam ik niet verder dan de lokale auto handel, die overigens wel meer begint te krijgen o.a. van turtle wax met carnuba etc waar ik eerst mee in contact ben gekomen. Kennelijk willen ze bij turtle ook een graat mee pikken.

Heb als dagelijkse auto een toyota camry Executive, super fijne auto zo worden ze helaas niet meer gemaakt zo als deze rijd. Voor de hobby heb ik een Porsche 924 die nu nog bezig is met de winterslaap. Van het voorjaar een volledige detail beurt geven want die staat al 1,5 jaar stil. Geen tijd en als je eenmaal begint met onderdelen te vervangen kom je dat en dit tegen en vervolgens ben je zo paar weken verder voor je uberhaupt onderdelen hebt.

Pics zal ik t.z.t. wel een keer posten en voor nu tot ziens op het forum en wie weet op een volgende meet.

Grtz

Welkom .
Je zou ook kunnen concluderen dat je een aanpassing nodig hebt m.b.t. je bedrijfsplan.
Geld het niet voor elke tak van sport dat je bedrijf zich moet kunnen onderscheiden tov je conculega's ?
Geen kwaliteit is een snelle duik naar beneden ( negatieve dingen gaan immers 10x zo snel de wereld door )

Elders al eens gemeld dat nu wel een beetje de tijd is dat ze ( net zoals shoarmatentjes jaren geleden ) als paddenstoelen de grond uit komen.
Na 2½ auto al klaar voor het grote werk, pakken alles aan voor 3x niks prijzen, bijbehorende wepsjop etcetc, dit terwijl diegenen nog steeds vragen stellen
waarbij de tranen je in de ogen schieten daar een beetje forumsnuffelaar zonder praktijkervaring deze ook al kan beantwoorden.

Ben van mening dat er sowieso niet aan moet beginnen als je geen afdoende praktijkervaring voor hebt opgedaan
Sure je kan tegen rare dingen aanlopen, dit overkomt de meest ervaren detailer met bijbehorend bedrijf nog steeds, maar zorg wel dat je het meeste op orde hebt gesteld;
niet alleen voor jezelf maar met name voor de klant .... anders net een soort van waxoyl-effect >>> mooi van ver, maar ver van mooi

Maar goed, als je denkt dat je er niet klaar voor bent dan kan je het ook beter laten: zonder positieve instelling ga je het niet redden

Er is idd veel meer te halen dan bij de Halfords, zaak is het om hetgene te vinden wat goed bij je past qua werkwijze

Camry is idd een zalige auto :love

Mocht je lukken .... plaats wat foto's, men is er hier dol op.

mk-us zei:
Welkom .
Je zou ook kunnen concluderen dat je een aanpassing nodig hebt m.b.t. je bedrijfsplan.
Geld het niet voor elke tak van sport dat je bedrijf zich moet kunnen onderscheiden tov je conculega's ?
Geen kwaliteit is een snelle duik naar beneden ( negatieve dingen gaan immers 10x zo snel de wereld door )

Elders al eens gemeld dat nu wel een beetje de tijd is dat ze ( net zoals shoarmatentjes jaren geleden ) als paddenstoelen de grond uit komen.
Na 2½ auto al klaar voor het grote werk, pakken alles aan voor 3x niks prijzen, bijbehorende wepsjop etcetc, dit terwijl diegenen nog steeds vragen stellen
waarbij de tranen je in de ogen schieten daar een beetje forumsnuffelaar zonder praktijkervaring deze ook al kan beantwoorden.

Ben van mening dat er sowieso niet aan moet beginnen als je geen afdoende praktijkervaring voor hebt opgedaan
Sure je kan tegen rare dingen aanlopen, dit overkomt de meest ervaren detailer met bijbehorend bedrijf nog steeds, maar zorg wel dat je het meeste op orde hebt gesteld;
niet alleen voor jezelf maar met name voor de klant .... anders net een soort van waxoyl-effect >>> mooi van ver, maar ver van mooi

Maar goed, als je denkt dat je er niet klaar voor bent dan kan je het ook beter laten: zonder positieve instelling ga je het niet redden

Er is idd veel meer te halen dan bij de Halfords, zaak is het om hetgene te vinden wat goed bij je past qua werkwijze

Camry is idd een zalige auto :love

Mocht je lukken .... plaats wat foto's, men is er hier dol op.

Ben er gewoon niet mee verder gegaan, had ook andere plannen buiten detailen om maar dat is gewoon door de crisis opzij gezet. Als transport bedrijven met bossen om vallen, waarom zou ik nu op stappen. Zou misschien hendig kunnen maar voorlopig nu nog niet.
Als er geen crisis was geweest was ik nu echt zelfstandig ondernemer. Ook omdat ik wil gaan kijken voor een huis, en aangezien je minimaal een jaar winst moet kunnen overhandigen ben je dan snel al zo 2,5 jaar verder.

Oh tis gelukt met uppen, had geen zin @ mn webspace te zetten was teveel werk haha:lol
Maar denk niet dat een detail bedrijf ooit van de grond gaat komen, als ik me eigen auto al gedaan heb dan heb ik 4 dagen last van pijn in de rug, nu ook ivm de kou.

En wat je ook zegt over praktijk ervaring. Iedereen kan onderhand een bv / VOF beginnen zonder enige vorm van papieren. Transport ligt dat natuurlijk wel anders maar een webshop is bijvoorbeeld zo gestart. Alleen weten heel veel mensen de rechten en plichten naar de klant toe. Verkopen kan iedereen maar after sales bieden gaan een hoop op nat.

Welkom hier. Leuke hobbywagen! Staat er nog goed bij zo te zien, wat niet evident is voor een 924. Welke kleur is het? Grijs of bruin? Moeilijk te zien op de wagen ... Heb hier zelf ook nog zo iets in de garage staan ;) .

BC911 zei:
Welkom hier. Leuke hobbywagen! Staat er nog goed bij zo te zien, wat niet evident is voor een 924. Welke kleur is het? Grijs of bruin? Moeilijk te zien op de wagen ... Heb hier zelf ook nog zo iets in de garage staan ;) .
Het is in de volksmond grijs maar het is geloof ik meteor grau. Zit nog redelijk goed in de lak, wel steenslag op de voorkant op front panel en motorkap. Zit helaas nog een deukje door een onverlaat die met zn tengels niet van het porsche schild af kon blijven. En achter aan zit nog in de rand op de hoek van het achterlicht een dutsje omdat er iemand tegen aan heeft gezeten, natuurlijk geen briefje en ik ontdekte het ook pas later. Het moet hier voor de deur (2 parkeerplaatsen tegenover ons huis) voor de deur gebeurd zijn, want met winkelen e.d. gaat het ding heeel ver achter aan. Is gelukkig makkelijk uit te kloppen.

In het voorjaar ieder geval een full detail, moet nog het zij scherm wetsanden. Heb ik gespoten maar wil iets diepere glans, zit iets sinaasappelhuid in van het spuiten helaas. Denk dat de omgeving iets te warm is geweest. Maar goed dat gaat er wel uit. En de bekende kwaaltjes ook allemaal weg, gescheurd dashboard e.d. Komt nog een 968 M030 optie onder, 30 mm stabi voor en 19 mm achter.