• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo V70R '98 Saffron

Hij is het zeker meer dan waard @Jansengen, blijft een bijzonder mooie uitvoering.
Goed bezig zo en je kan hierna er weer vooooorlopig een paar jaar tegen, mooi om te zien dat je hem zo goed in deze staat houd.

• Leuk
Reacties: Jansen
Voor wie het leuk vindt (en ook voor mezelf), hieronder een lijstje van wat er gaat gebeuren. Meeste is vervanging, maar ook een upgrade in de vorm van swaybars aan de voor- en achterzijde.

- Kachelradiateur (preventief, is een bekend onderdeel dat na verloop van tijd stuk kan gaan)
- Remblokken en schijven achter.
- Stuurhuis. Die heeft zijn beste tijd wel gehad.
- Schokbrekers en veren voorzijde. Terug naar origineel R, in plaats van 'standaard' V70.
- Schokbrekers achter. Zijn al eens door de vorige eigenaar vervangen, maar helaas is linksachter nu niet helemaal goed meer. Zijn 'nivomats', dus deze blijven altijd in de juiste hoogte staan, ongeacht hoe zwaar de auto beladen is. Ik heb ook even gekeken wat er destijds voor betaald is, en de prijzen zijn niet echt gedaald...
- Swaybars voor en achter.
- Gereviseerde achteras.

En nog wat andere kleinere zaken.

Zal hierna weer een stuk strakker rijden!
Een reserve achteras heb ik destijds aan de nieuwe eigenaar meegegeven, denk alleen niet dat hij er wat mee heeft gedaan. Stond bij mij ook al op de 'todo'lijst om deze te reviseren.
Kachelradiateur heb ik al wel eens vervangen, maar kan dat ie ondertussen weer aan vervanging toe is... (rond de 227.000 km). Gewisseld toen ik een 'nieuw' tweedehands dahsboard van Koen heb overgenomen ;)

Het blijft mooi om te zien dat deze prachtige auto een baasje heeft gevonden die er de nodige tijd, liefhebberij en euro's in stopt :heart_eyes:
2013-26-16.JPG
2013-26-33.JPG

Morgen kan ik de auto weer ophalen, en in de tussentijd heb ik behoorlijk wat foto’s gekregen van de werkzaamheden.

@t_w De kachelradiateur was inderdaad weer aan vervanging toe, want hij was al iets aan het lekken. Dat zijn van die dingen die ik zelf nooit zou weten.

Daarna maar eens tijd maken om hem eens te polijsten…

Bijlagen

• IMG_4702.webp
    IMG_4702.webp
    96,7 KB · Weergaven: 71
  • IMG_4703.webp
    IMG_4703.webp
    170,2 KB · Weergaven: 49
  • IMG_4705.webp
    IMG_4705.webp
    131,3 KB · Weergaven: 51
  • IMG_4706.webp
    IMG_4706.webp
    166,8 KB · Weergaven: 51
  • IMG_4712.webp
    IMG_4712.webp
    156,9 KB · Weergaven: 50
  • IMG_4714.webp
    IMG_4714.webp
    216,6 KB · Weergaven: 51
  • IMG_4716.webp
    IMG_4716.webp
    54,7 KB · Weergaven: 50
  • IMG_4710.webp
    IMG_4710.webp
    135,4 KB · Weergaven: 53
  • IMG_4711.webp
    IMG_4711.webp
    294,5 KB · Weergaven: 55
  • IMG_4712.webp
    IMG_4712.webp
    156,9 KB · Weergaven: 55
  • IMG_4723.webp
    IMG_4723.webp
    202,7 KB · Weergaven: 52
  • IMG_4724.webp
    IMG_4724.webp
    93,8 KB · Weergaven: 71
  • IMG_4713.webp
    IMG_4713.webp
    186,6 KB · Weergaven: 64
  • IMG_4731.webp
    IMG_4731.webp
    46,8 KB · Weergaven: 77
Goed bezig, da's een flinke investering! Maar je krijgt er ook een compleet andere auto voor terug, qua sturen en comfort is dat een wereld van verschil!

• Leuk
Dat ziet er weer zeer netjes uit en zal zeker een stuk beter rijden/aanvoelen, goed om te zien dat je hem in deze goede conditie houdt.

• Leuk
Afgelopen vrijdag de auto opgehaald. Wat een wereld van verschil qua rij- en stuurgedrag!

Helaas was het ook weer tijd voor de halfjaarlijkse aanrijding. De auto heb ik vrijdagavond op 21 uur geparkeerd en zaterdagochtend om 6 uur trof ik hem zo aan. De daadwerkelijke schade is nog niet helemaal duidelijk. Het spiegelglas krijg ik niet meer goed vastgezet, maar misschien komt dat door mijn onkunde. Daarnaast zitten er wat vegen/plekjes op zowel de spiegelkap als het bestuurdersportier. De dader is wederom onbekend.

Bijlagen

• F0593BFD-6079-469A-A78C-0D1A0AD5414E.webp
    F0593BFD-6079-469A-A78C-0D1A0AD5414E.webp
    37,5 KB · Weergaven: 88
Even een rondje gemaakt door de buurt. Een groep van 10-12 jarigen heeft die vrijdag rond 22 uur in deze straat gespeeld. De buurvrouw die er direct tegenover woont hoorde iets hards, is gaan kijken en zag een groepje kinderen. Twee hadden er een Ajaxshirt aan. Het zal er wel weer op neerkomen dat ik er zelf voor mag opdraaien.

Poeh je hebt wel een dikke pech zeg echt waardeloos om gek van te worden, misschien toch een keer een dashcam nemen (met parkeerstand).
Hopelijk zal de schade meevallen en is het eenvoudig te herstellen.

Het was alweer enkele maanden en vele duizenden kilometers geleden dat ik de auto had gewassen, dus het was hoog tijd.

Zie hier het belang van een goede prewash. De spoelemmer na het wassen:
IMG_5776.webp

Dat was vrijdagavond. Helaas heb ik slechts kort van mijn mooie auto kunnen genieten, want toen ik gisteren terugkwam bij de auto na een ronde golf zag ik dit:

IMG_5800.webp

IMG_5801.webp

IMG_5803.webp

Gelukkig dit keer wel een briefje en gaat het gemaakt worden, maar ik heb er echt schoon genoeg van. De derde aanrijding dit jaar en de 6de in ruim 2 jaar tijd. En dat allemaal met een geparkeerde auto.

Zucht…

Bijlagen

• IMG_5786.webp
    IMG_5786.webp
    544,4 KB · Weergaven: 28
  • IMG_5777.webp
    IMG_5777.webp
    325,7 KB · Weergaven: 26
  • IMG_5775.webp
    IMG_5775.webp
    432,1 KB · Weergaven: 27
  • IMG_5774.webp
    IMG_5774.webp
    281 KB · Weergaven: 26
  • IMG_5773.webp
    IMG_5773.webp
    226,8 KB · Weergaven: 27
  • IMG_5772.webp
    IMG_5772.webp
    322,5 KB · Weergaven: 29
  • IMG_5771.webp
    IMG_5771.webp
    233,6 KB · Weergaven: 29
  • IMG_5770.webp
    IMG_5770.webp
    323 KB · Weergaven: 31
Jeetje wat een ellende zeg, het lijkt maar niet op te houden zeg lijkt wel een magneet pffff.
Kan me voorstellen dat je er wel een beetje klaar mee bent, klein lichtpuntje deze keer wel een dader waarop de schade verhaald kan worden gelukkig (maar toch) :worried:.

• Leuk
Wat een prachtige auto, ik heb er altijd een 'zwak' voor gehad en vroeger veel op het 850 forum gelezen.
Helaas past zo een apparaat niet in de garage dus houd ik het maar bij mijn Volvo 340 ;-)

Als je al dacht dat je eigen 'poetswerk' best ver ging kom je dit topic tegen...petje af hoor, je maakt van deze begerenswaardige auto uit vervlogen tijden een pareltje!

Hopelijk mag je er nog lang van genieten, alleen die prachtige 5 pitter al, redenen genoeg om er zuinig op te zijn.

• Leuk
Reacties: Altos