• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo V70R '98 Saffron

Hij is het zeker meer dan waard @Jansengen, blijft een bijzonder mooie uitvoering.
Goed bezig zo en je kan hierna er weer vooooorlopig een paar jaar tegen, mooi om te zien dat je hem zo goed in deze staat houd.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Voor wie het leuk vindt (en ook voor mezelf), hieronder een lijstje van wat er gaat gebeuren. Meeste is vervanging, maar ook een upgrade in de vorm van swaybars aan de voor- en achterzijde.

- Kachelradiateur (preventief, is een bekend onderdeel dat na verloop van tijd stuk kan gaan)
- Remblokken en schijven achter.
- Stuurhuis. Die heeft zijn beste tijd wel gehad.
- Schokbrekers en veren voorzijde. Terug naar origineel R, in plaats van 'standaard' V70.
- Schokbrekers achter. Zijn al eens door de vorige eigenaar vervangen, maar helaas is linksachter nu niet helemaal goed meer. Zijn 'nivomats', dus deze blijven altijd in de juiste hoogte staan, ongeacht hoe zwaar de auto beladen is. Ik heb ook even gekeken wat er destijds voor betaald is, en de prijzen zijn niet echt gedaald...
- Swaybars voor en achter.
- Gereviseerde achteras.

En nog wat andere kleinere zaken.

Zal hierna weer een stuk strakker rijden!
Een reserve achteras heb ik destijds aan de nieuwe eigenaar meegegeven, denk alleen niet dat hij er wat mee heeft gedaan. Stond bij mij ook al op de 'todo'lijst om deze te reviseren.
Kachelradiateur heb ik al wel eens vervangen, maar kan dat ie ondertussen weer aan vervanging toe is... (rond de 227.000 km). Gewisseld toen ik een 'nieuw' tweedehands dahsboard van Koen heb overgenomen ;)

Het blijft mooi om te zien dat deze prachtige auto een baasje heeft gevonden die er de nodige tijd, liefhebberij en euro's in stopt :heart_eyes:
2013-26-16.JPG
2013-26-33.JPG
 
  • Leuk
Reactions: RoyR