Vorige week donderdag werdt eindelijk de Fiat hier neer gezet.
De opdracht? :
Boven de voorruit heeft een stikker gezeten en dit was te goed te zien.Of dit verbeterdt kon.
En wagen was doffig en vooral de motorkap was erg stroef.
Dus donderdag stond er dit wagentje op de dam hier
Wat close upjes :
Bezoekje van Pino :
De motorkap die erg stroef was en vol met zwarte spikkels zat :
Helaas geen duidelijke foto van de bovenkant waar de stikker zat , dus maar ff zonder8d .
En dan de plan van aanpak :
Eerst goed wassen en veel APC met Super Degraser gebruiken.En dat was wel nodig ook :
Tijdens het schoonmaken kwam er veel troep van boven naar beneden en wagen had onder een boom gestaan.Dus ook de rand onder de motorkap wilde ik leegmaken , maar ja dan zie je dit :
Dan maar doorgaan met wat APC/SD mengsel en flink wat water :
Na alle rubbertjes met APC te hebben gedaan de trap er maar eens naast gezet en het wat hogerop gezocht.
Owkeej , volgens mij is er hier al een lange tijd weinig meer aan gedaan.Dus emmertje met Poorboys SS&S met wat APC erin en borsteltje erbij :
Helaas vergeten om een na foto te maken van het dak , maar denk dat de 50/50 al veel zegt.
Deze eerste stappen hebben me al een dik 5 uur van het werk gekost.En flink wat APC ( 4 flessen van een halve liter met 1:5 mengsel en dan nog de APC tijdens het wassen van het dak ) , en aardig wat SS&S ( ongeveer 100ml ).Maar ach hij is al wel een stuk schoner nu.
En dan de cabine gekleid :
Dit was alleen onder aan de deuren zo erg , rest viel wel mee.
En vervolgens de wagen afgeplakt.En na zo`n 150mtr aan tape te hebben geplakt een testspotje gemaakt op het dak boven de voorruit.Zag meteen al dat het spuitwerk wat aan de magere kant was.dus niet verder gegaan dan een groene pad en SSR2 voor de opbouw.Glans kwam aardig terug en de verkleuring werdt meer wit dan geel.
Wat 50/50 :
Voor de cabine gekozen voor SSR3 op de heavy green vervolgd door SSR1 op ligth green.
Dit was na de SSR3 :
De vrijdagmiddag en de groot en deels van de zaterdag me bezig gehouden met het polijsten.Scheen wel erg veel zon en de wind die er was zaterdag maakte het wel erg veradelijk.Maar gewoon zo het rondje doen zodat je steeds in de schaduw staat.
En zaterdagochtend zelfs nog ff bezoek gehad van de stamgast DB9 hier , al was die niet zow spreekbaar :
Na het polijsten :
Na het polijsten de wagen afgenomen met een IPA.En zaterdagavond de achterkant , linkerzijkant en de cabine en deel boven de cabine in de White Diamond en EX gezet van Poorboys.
En motorkapje na :
Zaterdagavond de voorbumper alvast1x in de naturel look van Poorboys gezet :
En het zaterdag hierbij gelaten.Had een gloeiende kop van de zon.En werdt al te donker om nog iets te doen.
Dus zondags optijd eruit.Alleen werdt ik niet blij bij het horen van de regendruppels.Maar toch halverwege de ochtend naar de schuur gegaan.Was ondertussen wel gestopt met regenen.Dus mooi moment om wat beadingshots gemaakt :
En nog een filmpje gemaakt ( de zwarte vegen zijn later nog weggehaald ) :
Dus gehele wagen drooggemaakt.En de rechterzijde in de WD en EX gezet.Bumper tussendoor nog een keer of 4 in de Naturel look gezet , want die bleef maar product opnemen.De velgjes in de wheelsealant gezet en bandjes in de Bold N Brigth.Raampjes schoongemaakt.En binnenin de wagen de mat voorin met de extractor gedaan.En dash afgenomen.
En dan na in totaal iets van zo`n 30 uur werk was dit het resultaat :
Velgen waren nieuw , dus alleen in de wheelsealant gezet en bandjes in de Bold N Brigth :
Wat close upjes :
De eigenaresse was er zeer tevreden mee en stond nog meer te glimmen dan de wagen zelf.Dus m`n missie is zeer geslaagd.
De opbouw is weer witter geworden en niet gelig meer.
Voor mezelf een aparte klus , waar toch meer product in is gegaan dan eerst had gedacht.Vooral het polijstmiddel is erg rap gegaan.Maar zekers een mooie ervaring erbij.
En dan nog wat na foto`s :
Padwasher na een weekendje werk ( en een keer te zijn ververst ) :
De extractor na het vloermatje :
En de 150mtr tape na :
hoop dat men weer heeft genoten van m`n verhaaltje.En op naar de volgende.
De opdracht? :
Boven de voorruit heeft een stikker gezeten en dit was te goed te zien.Of dit verbeterdt kon.
En wagen was doffig en vooral de motorkap was erg stroef.
Dus donderdag stond er dit wagentje op de dam hier
Wat close upjes :
Bezoekje van Pino :
De motorkap die erg stroef was en vol met zwarte spikkels zat :
Helaas geen duidelijke foto van de bovenkant waar de stikker zat , dus maar ff zonder8d .
En dan de plan van aanpak :
Eerst goed wassen en veel APC met Super Degraser gebruiken.En dat was wel nodig ook :
Tijdens het schoonmaken kwam er veel troep van boven naar beneden en wagen had onder een boom gestaan.Dus ook de rand onder de motorkap wilde ik leegmaken , maar ja dan zie je dit :
Dan maar doorgaan met wat APC/SD mengsel en flink wat water :
Na alle rubbertjes met APC te hebben gedaan de trap er maar eens naast gezet en het wat hogerop gezocht.
Owkeej , volgens mij is er hier al een lange tijd weinig meer aan gedaan.Dus emmertje met Poorboys SS&S met wat APC erin en borsteltje erbij :
Helaas vergeten om een na foto te maken van het dak , maar denk dat de 50/50 al veel zegt.
Deze eerste stappen hebben me al een dik 5 uur van het werk gekost.En flink wat APC ( 4 flessen van een halve liter met 1:5 mengsel en dan nog de APC tijdens het wassen van het dak ) , en aardig wat SS&S ( ongeveer 100ml ).Maar ach hij is al wel een stuk schoner nu.
En dan de cabine gekleid :
Dit was alleen onder aan de deuren zo erg , rest viel wel mee.
En vervolgens de wagen afgeplakt.En na zo`n 150mtr aan tape te hebben geplakt een testspotje gemaakt op het dak boven de voorruit.Zag meteen al dat het spuitwerk wat aan de magere kant was.dus niet verder gegaan dan een groene pad en SSR2 voor de opbouw.Glans kwam aardig terug en de verkleuring werdt meer wit dan geel.
Wat 50/50 :
Voor de cabine gekozen voor SSR3 op de heavy green vervolgd door SSR1 op ligth green.
Dit was na de SSR3 :
De vrijdagmiddag en de groot en deels van de zaterdag me bezig gehouden met het polijsten.Scheen wel erg veel zon en de wind die er was zaterdag maakte het wel erg veradelijk.Maar gewoon zo het rondje doen zodat je steeds in de schaduw staat.
En zaterdagochtend zelfs nog ff bezoek gehad van de stamgast DB9 hier , al was die niet zow spreekbaar :
Na het polijsten :
Na het polijsten de wagen afgenomen met een IPA.En zaterdagavond de achterkant , linkerzijkant en de cabine en deel boven de cabine in de White Diamond en EX gezet van Poorboys.
En motorkapje na :
Zaterdagavond de voorbumper alvast1x in de naturel look van Poorboys gezet :
En het zaterdag hierbij gelaten.Had een gloeiende kop van de zon.En werdt al te donker om nog iets te doen.
Dus zondags optijd eruit.Alleen werdt ik niet blij bij het horen van de regendruppels.Maar toch halverwege de ochtend naar de schuur gegaan.Was ondertussen wel gestopt met regenen.Dus mooi moment om wat beadingshots gemaakt :
En nog een filmpje gemaakt ( de zwarte vegen zijn later nog weggehaald ) :
Dus gehele wagen drooggemaakt.En de rechterzijde in de WD en EX gezet.Bumper tussendoor nog een keer of 4 in de Naturel look gezet , want die bleef maar product opnemen.De velgjes in de wheelsealant gezet en bandjes in de Bold N Brigth.Raampjes schoongemaakt.En binnenin de wagen de mat voorin met de extractor gedaan.En dash afgenomen.
En dan na in totaal iets van zo`n 30 uur werk was dit het resultaat :
Velgen waren nieuw , dus alleen in de wheelsealant gezet en bandjes in de Bold N Brigth :
Wat close upjes :
De eigenaresse was er zeer tevreden mee en stond nog meer te glimmen dan de wagen zelf.Dus m`n missie is zeer geslaagd.
De opbouw is weer witter geworden en niet gelig meer.
Voor mezelf een aparte klus , waar toch meer product in is gegaan dan eerst had gedacht.Vooral het polijstmiddel is erg rap gegaan.Maar zekers een mooie ervaring erbij.
En dan nog wat na foto`s :
Padwasher na een weekendje werk ( en een keer te zijn ververst ) :
De extractor na het vloermatje :
En de 150mtr tape na :
hoop dat men weer heeft genoten van m`n verhaaltje.En op naar de volgende.