• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Een jaar ingedroogde boomhars/boomsap ??

guusvandevenne

Detailing rookie
28 mei 2009
5
0
Hallo,

Zoals vele van jullie weten is boomhars de hel voor autopoetsers en is het in kleine hoeveelheden er nog wel af te poetsen met de daar voor bestemde middeltjes, in dit geval is het echter de hele motorkap en een deel van het dak dat door de bomen te grazen is genomen.
Het grote nadeel is dat de desbetreffende auto, een bmw 320i touring, voor dat ik hem aangekocht heb al een jaar onder de bomen heeft gestaan. Het resultaat daarvan is dat er een soort dikke doffe laag over de metallic blauwe lak waar zelfs nog enkele afdrukken van katte poten in zitten.
Ik ben met een geleende poetsmachine en een lichte politoer van Sonax aan de gang gegaan met een, zo leek, goed resultaat en na een wax behandeling een dikke glans. Alles leek dus weer koek en ei maar na een paar dagen kwam alles weer keihard terug en de eerdere poets beurt heeft dus geen enkele zin gehad.

Min grote vraag is dus: Hoe krijg ik die troep van m'n auto?????? \

Het is een groot oppervlak dus proberen met doekjes en thinner lijkt me mij niet ideaal en gezien het behaalde resultaat met de poetsmachine lijkt mij dit ook niet te werken.
Ook heb ik het al met wasbenzine geprobeerd maar ook zonder resultaat.

Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik dit moet doen?? Misschien andere pads, ander schuur/polijstmiddel ?

Ik zie uit naar jullie eventuele oplossingen zodat ik wat mooie middeltjes kan bestellen!!

Vriendelijke groet,
Guus

Lees eens wat rond op deze site, met name de topics over kleien en het goed schoonmaken van je lak. Gelijk met polijst of schuur middelen aan de gang gaan lijkt me niet bevorderlijk en thinner is ook niet echt nodig.

Heb je er wat foto's van? Dat beoordeelt vaak net wat makkelijker. En waar kom je vandaan? Mogelijk dat een van de forumleden je in real live wat verder wil/kan helpen.

Dank voor jullie snelle reacties.

Ik heb wel aan klei gedacht, die wijsheid had ik ook van dit forum, maar mij was verteld dat dat voor minder vervuiling was. Hiermee dacht ik aan enkele plekjes, maar geen "egale" laag op de motorkap.

Ik zal even kijken om er nog een foto op te plaatsen om het verhaal wat duidelijker te maken

Ik weet niet hoe erg het is, maar zou dat zeker eerst proberen.

Als dat niks word staat hier nog een tip can Goku, maar eerst klei proberen.
Die link van hierboven moet je zien als het laatste redmiddel!!!

Te gek! bedankt voor deze top link, ik ga zeker proberen te kleien, misschien maar gelijk met de grove variant (paarse carclean medium grade) en dan met de witte polish pad na poetsen om alles weer mooi te maken.

niet die wasmiddeltruuk doen...

Die polo van je link heb ik gedaan, en die meuk krijg je er alleen goed af met Meguiars Bodysolvent of Tardis.
Daarna kleien met een agressieve klei, en goed nabehandelen door te polijsten.

Ik zie dat je uit Den Haag komt. Je kan eens een afspraakje maken met diverse mensen uit Den Haag.

Zij hebben genoeg kennis én alle produkten in huis, waaronder ondergetekende. ;)

goed dat je het zegt tinus, ik heb namelijk wel net de klei en de spray en wipe besteld, maar nog geen body solvent.
Het is alleen zo dat ik zo snel op de site geen body solvent kan vinden in gebruiksvriendelijke verpakking maar alleen een grote verpakking (3780ml) weet jij misschien of ik ook een liter kan krijgen?
Die motor kap heeft zeg maar een egale doffe aanslag er op zitten die ook heel erg goed te voelen is, andere mensen adviseerde mij om zeg maar commandant te gebreuken maar ik begrijp dat dus eerst me met klei moet proberen te redden, want het lijkt me ontzettend veel werk, maar je moet er wat voor over hebben zal ik maar zeggen.

Pas alsjeblieft op met te agressieve klei als je er nog geen ervaring mee hebt! Je kan meer ellende veroorzaken namelijk... Probeer eerst de consumenten lijn, in mijn ervaring is daar een hoop vooruitgang mee te boeken, je kan ook (zoals al eerder gezegd door een aantal) contact leggen met de mensen uit jouw buurt om de mogelijkheden te bekijken...

hoe kom je er nou bij dat een grovere klei ellende veroorzaakt?
Het enige wat een grove klei KAN/ZOU KUNNEN doen is lichte microkrasjes (marring genoemd) veroorzaken. Deze marring is overigens eenvoudig te verwijderen met een licht polijstmiddel als SSR1/M80/LimePrime/etc. Polijsten moest ie toch gezien het verhaal.

Niet zo bang doen over welke klei dan ook, want het gaat erom dat aangekoekt vuil eraf moet en dat redt je niet met milde klei.

Probeer ook eens Valma harsverwijderaar; te verkrijgen bij carclean voor een paar cent.

Weer wat geleerd, ik had gedacht dat aggresieve klei en de gevolgen die het kan veroorzaken niet wenselijk is voor iemand met niet al te veel ervaring..

Het kan wel, maar dat geldt voor elke klei. Stel je laat hem vallen en je gaat met zand in je klei lekker door, dan heb je kans op schade. Met harde klei is de kans op schade in zo'n geval groter.