• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Een kleine introductie

Roy Schonewille

Detailing rookie
19 jul 2021
13
15
43
Westervoort
Beste allemaal,wat een leuk forum
Via Google op vragen voor detailing van auto's of vooral mijn auto ben ik hier terecht gekomen.
Mijn naam is Roy Schonewille en ben 40 jaar oud en kom uit een plaatsje vlak bij Arnhem
Ben vader van 3 prachtige kinderen en ben chauffeur van beroep.
Als hobby heb ik auto's en motoren en lekker genieten van gezin en leuke dingen doen.
Ik ben op dit moment nog in het bezit van een mooie vw passat 2.3 V5,maar die zal binnenkort plaats gaan maken voor een ander leuk voertuig.
Welke dat word ben ik nog niet helemaal over uit,daarnaast heb ik ook nog een motor
Dat is een zwart metallic Triumph Tiger 1050.
Voor deze beide voertuigen ben ik langzaam producten aan het verzamelen om ze heerlijk relaxed te onderhouden en om ze mooi te houden.
Voor de motor heb ik al aardig wat spulletjes voornamelijk van het merk mucoff,voor mijn nieuwe auto ben ik me aan het oriënteren en Google me suf en raadpleeg YouTube ook met aardig wat gigs op een dag hahaha.
Ik ben aan het kijken voor een extractor en heb mijn oog laten vallen op de Numatic George dus die hindernis heb ik voor mijzelf al overwonnen.
Ook zit ik te kijken naar een stoomreiniger,of ik die echt nodig heb weet ik niet zeker
Sommige gebruiken hem Sommige niet
Ik ben niet van plan om professioneel te gaan,dit is puur voor mijn eigen onspanning en hobby,resultaat zet ik niet te hoog in want elk begin is lastig maar goed materiaal maakt alles een stuk makkelijker.
Zo ben ik ook aan het kijken naar foam,foamblasters,poets middelen en waxen en meer om lekker bezig te kunnen zijn.
Een maat van mij en ik gaan binnenkort een keer naar Goor,daar zit Chemical guys.eu
Lijkt mij op zich een zaak waar je heerlijk kan neuzen en dingen kan bekijken
Er zullen vast betere producten op de markt zijn maar ach,je moet ergens beginnen.
Ik heb er in ieder geval veel zin in en zal hier dus regelmatig te vinden zijn en alle informatie lekker rustig tot mij nemen en bij vragen zal ik rustig eerst kijken of er wat te vinden is hier op het forum.
Kom ik er niet uit dan vraag ik het
Hoop dat ik me zo een beetje goed voorgesteld heb en jullie een idee hebben van wat mijn plannen zijn
Tot snel en keep it clean
Met vriendelijke groeten Roy Schonewille
 
  • Leuk
Reactions: PA27506
Welkom Roy,

Chemical Guys is geen slecht merk, maar dat honingraatprofiel op hun pads vindt ik rampzalig: door dat honingraat profiel komt het randje van de pad makkelijk onder bijvoorbeeld een logo, en worden er stukken uit de pad gehapt. Bij vlakke pads van verschillende merken nooit dat probleem gehad.
 
Welkom Roy,

Chemical Guys is geen slecht merk, maar dat honingraatprofiel op hun pads vindt ik rampzalig: door dat honingraat profiel komt het randje van de pad makkelijk onder bijvoorbeeld een logo, en worden er stukken uit de pad gehapt. Bij vlakke pads van verschillende merken nooit dat probleem gehad.
Dank je voor de tip,het hoeft niet allemaal van 1 specifiek merk te zijn
 
Welkom op het forum! ;)

Mijn advies; Jezelf eens verdiepen in de stof, een basis aan kennis opbouwen wat betreft stappen en producten en materialen en dan een tripje naar Carclean.

Sterker nog, met alle goede info hier op het forum kan je meteen al online bestellen en het in huis halen en wat je bespaart op benzine ook meteen weer wat extra voor scoren. ;)
 
Welkom op het forum, Roy.
De meeste beginners zien al gauw door de bomen het bos niet meer. Een merk als Chemical Guys gaat daarin niet helpen. Zo veel verschillende producten voor hetzelfde doel (waarvan de toegevoegde waarde meestal nogal dubieus is) dat zelfs ervaren detailers niet weten wat wijsheid is om wel of niet aan te schaffen.
 
  • Leuk
Reactions: Roy Schonewille
Okay dan
Maar waar begin je dan he
Het is inderdaad lastiger als ik dacht,gisteravond nog veel zitten googlen maar dat heeft inderdaad ook verwarring gebracht
Ik ken mijzelf dat ik het prettig vind om een winkel binnen te lopen en daar advies te vragen
Vandaar chemical guys in Goor hahaha
Dat is een fysieke winkel,dacht speel het safe
Wat is anders een deskundige winkel?
 
Kijk weer wat geleerd,helaas in het weekend gesloten
Door mijn beroep als chauffeur zal ik niet veel kans zien langs te komen door de week.
Gelukkig volgende week vakantie
Eerst de verhuizing afronden en dan misschien een ritje maken richting Berkel en Rodenrijs