• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Een meelezer in spé, maar voorstellen wel zo netjes

PizzaPieter

Detailing guru
18 jul 2020
329
135
Goeieavond,

Via @Cordoba, die ik voornamelijk ken van het Skodaforum, lees ik al verschillende zaken over detailling.

Maar ik ben echt een luie poetser. Heb t liefst dat ie gaat glimmen door er veel mee te rijden, maar dat lukt alsmaar niet.

Vorige week voor het eerst in m'n leven een auto in de glaze gezet en daarna in de wax (tips van Cordoba die weet hoe lui ik ben) en dat resultaat was mooi, maar niet wat ik zocht.

Op mijn Seat Leon FR Dynamic (niet knalrood, maar beetje bordeauxig) zitten best veel kleine krasjes etc. (Als je dicht bij de lak kijkt) en een aantal stevigere krassen.

Gewoon jammer, maar ik ga hem niet laten overspuiten, dat vind ik echt te gek, want het is en blijft 'maar een auto', hoe leuk ik het ook vind.

Maar goed, ik ga hier eens lekker meelezen vanuit Apeldoorn en kijken en hoop inspiratie op te doen en tips te vinden die me helpen om met weinig inspanning en financiële injecties, m'n auto in meer dan gemiddelde staat te krijgen en dan te houden.
20200715_182436.jpg
20200715_182444.jpg
 
Mooie Leon!
Overspuiten? Ben je gek
Vaak kun je met polijsten vrijwel alle krassen eruit krijgen. Tenzij de lak echt weg is, dan moet je natuurlijk wel spuiten.
Er staan veel how to's en tips hier op het forum. Veel succes!
 
Dank de welkomsreacties.

Hoorde iemand zeggen: beste wat je kan doen is om het Cordoba te laten doen.

Uit nieuwsgierigheid: met welke kosten moet ik zo'n beetje rekening houden?
 
Dank de welkomsreacties.

Hoorde iemand zeggen: beste wat je kan doen is om het Cordoba te laten doen.

Uit nieuwsgierigheid: met welke kosten moet ik zo'n beetje rekening houden?

Bedoel je als je het uit handen geeft of als je het zelf gaat doen? Dat is namelijk maar net wat je wil. Ik ben 3 maanden in dit wereldje belandt en al enkele honderden euro's lichter. Het kan ook goedkoper maar het complete stappenplan moet je toch wel rekenen op enkele honderden euro's. Het alleen wassen en bijhouden zou denk ik wel haalbaar zijn met 100-200 euro.
 
  • Grappig
Reactions: RoyR
Haha, goeie vraag, maar ik bedoel meer het een keer laten doen.

Om met een soort schone lei te beginnen en bij te kunnen houden.

Mijn eerste setje met pads, doeken, 'glaze', was, spons was ook ca €80 en dan heb 13 emmers, 7 shampoos, machines en borstels nog geeneens gekocht.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ik denk dat je voor een volledige goede polijstbeurt ook veel geld kwijt zal zijn waar je zelf het materiaal voor zou kunnen aanschaffen, maargoed daar moet je dan wel zin in hebben :D is dus meer de keuze ga ik het geld in een polijstbeurt stoppen of in de spullen om het zelf te doen
 
Ik moet iets bekennen.

Dürümstandigheden (o.a. burnout) heb ik sinds, denk ik en voorzover ik me kan herinneren, juli 2022, vóór de zomervakantie naar Frankrijk mijn auto niet meer met de hand gewassen, ben ik wel 2 of 3x door de krasstraat geweest, heb ik één keer tussen mijn velgen met de hand gewassen (omdat ik bandenwissel had), is mijn auto alleen van binnen 'stofgezogen' de 2/3x dat ik bij de krasstraat was en heb ik er verder niets aan gedaan, anders dan misschien 2x voor € 4 bij de spuitstraat even snel afgespoeld omdat het écht niet meer kon.

Het dashboard en eigenlijk alles zat vol stof, het leek nondeju wel de Opel Astra van mijn moeder van vroeger, waar ik na een weekendje weg met vrienden, met builen shag mee was weggeweest. Schofterig gewoon.

Gisteren weer de binnenkant eens aangepakt (niet eens hardcore, maar zuigen, ramen en APC) en het ziet er al weer 20x beter uit.
Buitenkant komt komende dagen weer denk ik. Weer eens de moeite nemen om alles klaar te zetten en hem te laten shinen. Vast nog niet met glaze etc, maar gewoon een glimmende auto zou al fijn zijn :)

Waar kan ik mijn strafwerk inleveren?
 
  • Leuk
Reactions: Smotske