• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Een sealer aanbrengen NA een goede waxlaag?

PeterDorr

Detailing addict
1 jun 2009
56
65
65
Ik heb een zwart metallic auto. Eerst Keurig swirlfree gepolished met Maguiars M-80. Toen in de was gezet met deze Smartwax Wax.
Nu wil ik nog een een extra lange bescherming toevoegen maar ik had begrepen dat 2 extra laagjes wax de glans juist wat minder zouden maken.
Daarom heb ik nu deze Smartwax SmartSealant gekocht.

Maar kun je sealant eigenlijk wel OVER een waxlaag aanbrengen?
En heeft iemand nog andere suggesties om de wetlook nog meer naar voren te laten komen?

thnx
Peter

Normaal gesproken kun je een sealant toppen met een waxlaag, maar als ik me goed herinner zou het met Smartwax net andersom moeten (stond volgens mij een stukje over op dit/een ander forum; eens kijken of ik het terug kan vinden).

[edit] dit stukje had ik in gedachte, maar hierin staat ook niet zoveel bijzonders. Wat stimpy68 een paar berichten verderop aangeeft: de Smartwax bevat cleaners en zal je onderliggende laag (deels) wegnemen.

Ruw gezegt geeft de sealent minder glans maar meer bescherming en de wax minder bescherming maar meer glans.
Dus het is het verstandigste om de sealent onder de wax te doen.

Waarom 2 laagjes wax voor minder glans zou zorgen zou ik zo niet weten.

Dat 2 laagjes wax voor minder glasn zorgen is in mijn ogen totale onzin (van wie komt dit? :weetniet ), de reden om 2 dunne laagjes wax aan te brengen heeft te maken met het feit dat mocht je tijdens het aanbrengen van de eerste laag plekjes vergeten zijn, dat je deze met een 2e laag wel voorziet van wax. De Smartwax wax die je nu hebt, bevat cleaners, deze zal dus de eerste laag weer een beetje verwijderen, dus per saldo hou je misschien anderhalve laag over. Zou je eerst de sealant doen en dat de wax (de smartwax), dan zou je ook hier de sealant gedeeltelijk weer verwijderen.
Een sealant top je over het algemeen met een pure wax, dus een wax zonder cleaners e.d. Natty's paste wax van poorboy's is daar een mooi voorbeeld van.