• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Teflon laag aanbrengen die een jaar blijft zitten, kan dat?

Good old M16 is idd een topper, de goldclass varianten laten wel een mooie warme gloed achter maar vind ik achter blijven met de rest
Voorheen ook wel op de velgen gedaan en beviel ook best goed

freddyevo2 zei:
De Meguiar's M16 vind ik anders een TOPwax evenals de polijstmiddelen M105/M205. Dus niet meteen alles van Meguiar's afserveren]-0

Doe ik ook niet, ik doelde eigenlijk meer op de consumentenlijn van Meg's ;-)
en trouwens M16 verkoopt cc niet meer :rules

Helaas niet meer idd.

M'n zwager is momenteel in de UK en neemt er weer 1tje voor me mee :jippie

En idd freddyevo2 de 105/205 zijn ook blijvertjes.
Ach, heb nog een hele verzameling Meg's (pro en detailerlijn) en ben daar zeer over te spreken.

But anyway, back on topic.
@TS Bestel anders een panelpotje DJ SN ga je absoluut geen spijt van krijgen.

Hé verdorie!

Ik dacht dat ze ze nog wel hadden,...

Voor zover ik me herinner, was dat er nog een enorme megahoeveelheid voorraad van de M16 was,...
Zoveel dat sowieso de komende twee jaren ze nog lang niet op zouden zijn.

Had er graag nog eentje bij gewild! Blikje zit inmiddels al halfvol :weetniet

Oke die wax word geannuleerd maar welke kan ik dan het beste nemen om na het sealen te gebruiken ?
En dan één die lekkker lang blijft zitten en een goede wetlook glans geeft.

Hoeveel mag ie kosten?

Dodo als je wat meer wil uitgeven
Poorboy's is de budget oplossing maar ook een prima wax.
Collinite maakt ook prima waxen dus keus genoeg.

Graaf anders de test en review sectie van het forum even door

Ik heb 'm zelf niet maar heb meerdere positieve verhalen over de Collinite 915 gehoord en gelezen qua glans en duurzaamheid.

Heb zelf de Monello Ibrido. Die heb ik gebruikt op een trouwauto dat zag er echt fantastisch uit. Maar ik zie die auto eigenlijk nooit dus kan de duurzaamheid niet testen.

ga je langs de shop van cc ? laat je dan ff informeren naar welke wax er genomen word voor (beginnende) detailers

misschien een testpotje nemen ??

Ik (komt ie weer :lol ) , raad je aan om zeker niet voor megs te gaan...eerder voor een ander merk rofl

't is rood en smeert makkelijk uit : mothers

't is rood en poetst makkelijk uit : mothers ( dit is puur persoonlijk , de natty's werkt bij mij voor geen meter ]-0 )

100 merken : 100 voor- en tegenstanders :ja

je moet je er gewoon goed bij voelen

ga je voor duurzaamheid : neem dat advies dan aan van de cc - bus : elf maand reeds : zegt genoeg !!

SUC6 met je keuze :-b

Op advies van Carclean is de bestelling nu als volgt geworden:

Poorboy EX-P pure sealant

Monello mezzo

Dodo juice purple haze

Ben benieuwd en kan niet wachten om die ouwe bak er eens flink van langs te geven.

wat ga je (handmatig ??) doen met de mezzo ??

is een tussenstap volgens mij en wordt in principe afgewerkt met......finale , of sla ik de bal mis ??

Met de hand is finishen met Mezzo perfect te doen.
Alleen Finale is te mild als je een auto hebt die nog niet gedaan is.

We hebben al heel wat keren dit uitgetest, dit is geen advies wat we gebaseerd hebben op en paar auto's.

Zou het beter zijn om de mezzo met de polijstmachine te bewerken dan?
Kan opzich wel een polijst machine lenen van iemand....

als ik hierboven lees zou je dit kunnen doen :

mezzo met de (geleende ) machine

afwerken met het handje (zoals aanbevolen)

of kan je dan beter de finale gelijk bestellen , vermits je toch al een machine hebt dan ???

ff navragen lijkt me , ik zou natuurlijk de finale bijbestellen(of een hoeveelheid overkopen van iemand uit jouw buurt) en afwerken met machine en finale :-b

Lijkt mij wel even belangrijk wat voor machine het is, een roterende of excentrische. Als het een roterende is en je niet veel ervaring hebt zou ik alles mooi met de hand doen anders knal je er overal hologrammen in en vlieg je in het ergste geval door de blanke lak heen. Nou moet je daar op een vlak deel wel goed je best voor doen maar op een scherp rand in het plaatwerk is het snel gebeurd.