• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eenvoudig wassen

@fredz

Verder een klein tipje. Op dit forum worden al je vragen al eens uitgelegd. Misschien is een optie kort enkele van de volgende topics even door te nemen. Mocht je dan nog vragen hebben dan horen we dit graag KLIK

@Juffer1

fredz geeft aan geen fanatieke poetser te zijn. Hiermee geeft hij aan dat hij zich niet super druk zal maken over swirls. Hij wil het natuurlijk voorkomen maar dat mag hem geen tijd kosten. Dat is een lastige combinatie. Ik denk dus zoals hierboven al vaker gezegd dat je het basic aan moet pakken met enkele essentiele onderdelen (2 emmers, wassmitt en een goede wax voor de bescherming. En de wax plaatsje je eens inde zoveel maanden na de wasbeurt. Hiermee stel je swirls het langst uit tov. een wasstraat. Of het op deze manier zinvol is is voor iedereen anders. Het is welke eisen je stelt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mag ik dit eens vragen: is waxen écht noodzakelijk? Wassen zie ik wel zitten zoals jullie het beschrijven, maar waxen of laten waxen niet echt. Is het echt nodig?
 
Ja, is echt nodig...als je zuinig bent op je lak. Verder bied waxen het voordeel dat je auto langer schoon blijft, het vuil niet echt hecht dus wassen veel makkelijker wordt en je lak in top conditie blijft (beter bestand tegen weeromstandigheden). En het brengt glans aan je auto. Als je een lease auto hebt zou je jezelf de tijd en spierpijn kunnen besparen...

Wat voor Audi heb je eigenlijk? Foto's misschien?
 
Geloof me, ik heb jaren men wagen niet gewaxt en als je een duurzame wax kiest, dan hoef je maar enkele keren per jaar waxen.
Het wassen van een gewaxte wagen is zoveel eenvoudiger. Het vuil kan zich minder goed hechten, dus wassen gaat makkelijker en glans blijft langer. Ook afdrogen gaat VEEL makkelijker!
 
Ja, klopt. Ben ik wel en ik zeg zoek eens naar de foto's van A6-Red hier op het forum. Dan zie je meteen wat je met deze rode lak kunt bereiken!

Super mooie wagen!
 
^^ :)^ (Vanquish)

Inderdaad ,het wassen is veel makkelijker.

Over die emmers ,meer is niet altijd beter ,maar in dit geval wel. 2 emmers + 2 gritguards ,het aantal waskrassen wordt echt ruim verminderd.
De aankoop hiervan is toch wel éénmalig ,als je ze met respect behandeld zie ik niet in waarom je ze niet zou hebben voor de rest van je leven.

Als je kiest voor langdurige producten hoef je de wax behandeling echt niet vaak te herhalen ,ik zou zeggen 3 tot 4 keer per jaar ,dit is toch wel niet heel veel denk ik ,daar kan je toch wel een paar uurtjes voor vrij maken..? En zoals gezegd ,het maakt je was proces veel makkelijker ,waardoor je bij wasbeurten dus tijd wint.

Het is niet heel moeilijk ,je hebt het snel geleerd en wie weet komt er echt ooit een poets hobby van.

Dus zoals ik al zij ,een was en wax kitje :

-2 Grit Guard Emmers
-2 Grit Guards
-Goede Shampoo (Poorboys Super Slick & Suds..?)
-Washmitt (Meguiars Microfiber)
-Droog doek (Miracle Dryer of Carrand Versie)
-Pre Wax Cleaner (Dodo Lime Prime..?)
-Goede Wax (ik zou naar het Collinite gamma kijken)
-Paar pads
-Een paar goede microvezel doeken voor de Wax en Pre-Wax Cleaner
 
Het probleem met wash & wax producten is dat die de lak misschien wel glanzend achterlaten maar echt geen langdurige bescherming bieden, als ze al echt beschermend werken. Een waterafstotende wax lijkt me trouwens nogal moeilijk aan te brengen met een mengsel dat voornamelijk uit water bestaat, snap je?
Maar echt, een wax aanbrengen is geen zwaar werk en het kleinste kind kan het! Ik begrijp perfect dat iemand enkel geïnteresseerd is in een snelle wasbeurt zonder al te veel werk, maar dan ben je dus echt het beste af met zo nu en dan eens een een deftige wax aan te brengen en te wassen met een goede shampoo...
 
Hou het simpel, koop de Collinite insulator wax en smeer dat er eens in de 4 maanden op, klaar...
Lijkt mij sterk dat je nog nooit gehoord hebt van het nut van wax of hoe dit te doen. Bovendien staat het op elke verpakking. Je hebt vast wel een gaatje in je drukke agenda om eens per 4 maanden een half uurtje tijd te nemen, anders sta je maar een half uurtje eerder uit je nest.

Mekkeren over hoe/wat/waar doen geiten in de wei...

Hoe langer je erover lult, hoe meer je al had kunnen poetsen in de tussentijd. Het lullen doen we daarna onder het genot van een koude gele rakker en kijkend naar een glimmende auto :grinning: