• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerst interieur met extracter en APC maar wat er na gebruiken?

Multivan Generation

Detailing addict
17 nov 2009
25
50
Hallo,
wellicht een eenvoudige vraag:
Ik wil mijn interieur gaan doen met een extractor.
Heb nu een Numatic George staan.
Dat je de interieur bekleding met APC schoon kunt maken is me bekend.

Nu wat vragen:

- Eerst APC opspuiten en even in laten trekken en hoe lang? Welke concentratie?
- In de extractor, welke concentratie APC?
- Na het reinigen; wat kan er nog meer op, om de bekleding wat te beschermen tegen vlekken?
- Eventueel een beschermer met een lekkere frisse geur. Hebben jullie suggesties?

Ik ben heel benieuwd.. ---> George wil al richting auto :grinning:

groeten en alvast dank voor de antwoorden.

Peter
 
- Eerst APC opspuiten en even in laten trekken en hoe lang? Welke concentratie?
Moet je zelf wat uitzoeken. Ik gebruik meestal 1/10 voor normale vervuiling en 1/5 voor de vuilere plekken op de bekleding.
- Eerst APC opspuiten en even in laten trekken en hoe lang? Welke concentratie?
Ik spuit eerst de zetel in met apc en poets met een paardenhaarborstel. Daarna pak ik de extractor en gebuik alleen het waterreservoir (heb een hydro 7000). Dit wilt zeggen dat ik gewoon water vernevel en opzuig. (dus ook de vervuiling)

- In de extractor, welke concentratie APC?
Zie antwoord vorige vraag
- Na het reinigen; wat kan er nog meer op, om de bekleding wat te beschermen tegen vlekken?
Ik gebruik hiervoor 303-fabric guard.
- Eventueel een beschermer met een lekkere frisse geur. Hebben jullie suggesties?
Zie antwoord vorige vraag
 
niets aan toe te voegen ;)
enkel dat je de applicatie best kunt herhalen tot er geen vuil meer uit de bekleding komt, en je dus alleen schoon water in de zuigmond ziet :)
 
dank voor je reactie,
is alleen jammer dat de 303 fabric guard tijdelijk niet leverbaar is...

Ik ga met APC aan de slag, en dan een George die ik voor een leuk bedrag in Engeland, toen ik daar was gescoord heb..
 
Thnx guys, ik heb nog niet zoveel ervaring als sommigen hier vandaar dat ik niet zoveel reageer (uit vrees verkeerde info te geven :schaam ).
Maar het doet deugd als je dit toch eens doet een schoiuderklopje te krijgen :ja
 
Gewoon een goed advies en dan is het passend om daarvoor een compliment uit te reiken of het er in ieder geval mee eens te zijn.
Voor de Topic Starter is het een bevestiging, net als voor de persoon die het advies heeft verwoord.

Ere wie ere toe komt!