• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerst PB EX-p of eerst wax?

vinni

Detailing rookie
22 sep 2011
12
0
Hej, mede poetsliefhebbers, ben van plan om volgende maand m'n auto eens goed onderhanden te nemen,
wassen, kleien, paintcleanen, polijsten, en daarna wil ik de auto graag in de sealant zetten en in de wax.
ik heb de EX-p sealant van poorboys, en de Ultimate Liquid wax van Meguiar's.
Wat kan ik nu het beste doen eerst de sealer of eerst de wax???

en wat wordt er nu bedoelt met toppen van een wax? dat je later de wax aanbrengt, dus topt met een wax,
of dat je topt op de wax met een sealer bijv?

Ja, maar toch geen Pure sealant zoals PB die heeft, Meguiar's heeft toch
alleen waxen? (misschien deels voorzien van sealant dan)
De standtijd van de PB EX-p zal toch langer zijn dan de ULW van Meg?

vinni zei:
Ja, maar toch geen Pure sealant zoals PB die heeft, Meguiar's heeft toch
alleen waxen? (misschien deels voorzien van sealant dan)
Op de pagina van ULW op Carclean.com vind ik de volgende tekst:
"De lat is hoger gelegd met deze puur synthetische wax..." En als ik op de verpakking kijk staat er: Pure Synthetic Polymers.

Het is dus een pure sealant, een volledig synthetische wax. Of je deze compromisloos over EX-P kan zetten? Ik denk het niet, sealants zijn vrij kieskeurig als het gaat om de onderlaag. Daarom is de volgorde ook altijd: eerst sealant, dan de wax. :rules

Ik zou dus kiezen voor één sealant, óf Ex-P, óf Meg Ultimate Liquid Wax. Welke het duurzaamst is weet ik helaas niet.
Mocht je het leuk vinden, dan kan je nog altijd een natuurlijke, pure wax hieroverheen zetten. Doe dit wel 12-24 uur na applicatie van de sealant, zodat de polymeren van de sealant genoeg tijd hebben om goed met elkaar te hechten.